Viatge a Nova York i a les Niagara Falls: Organització i cost del viatge

dijous, 22 de març del 2012
Després d'explicar-vos la nostra aventura per Japó, ara toca comentar el viatge que vam fer fa dos anys: Nova York i les Cascades del Niagara.
No sé si recordaré exactament dels preus que vam pagar i de les coses que vam fer, però intentaré explicar-ho el millor possible.

Vam viatjar a Nova York l'agost del 2010 i era el nostre primer viatge fora d'Europa. jeje
Vaig estar mirant vols a través de les webs de Lastminute.com, britishairways, american airlines... etc però no en trobava cap que estigués bé i em feia un embolic amb el tema del canvi d'horari (en aquella època era jove i molt novata pel que fa a organització de viatges)...
Com que no tenia gaire experiència amb viatges tan lluny i no sabia ben bé quina paperassa necessitàvem per entrar als EUA, vam decidir anar a una agència de viatges perquè ens ajudessin amb el tema vol i hotel (no teniem ni idea de a quina zona agafar l'hotel a NY, i ens feia por anar a algun barri xungo).
L'agència de viatges és "Viatges Rovira" (Salt) i cal felicitar-los perquè ens van atendre molt bé i tot ens va sortir rodó!

Des del 2009 per viatjar als Estats Units cal omplir de manera online el formulari ESTA (Sistema d'Autorització Electrònica per Viatjar) que permet l'entrada al país per una estada màxima de 90 dies. És imprescindible tenir-lo sinó no pots viatjar.
En el nostre cas ens ho va gestionar tot l'agència però si voleu més informació de com obtenir-lo us deixo un link on trobareu tot el que cal saber sobre el ESTA:

Ara us poso un llistat del que ens vam gastar aproximadament, el canvi de moneda que teníem era:
1$ = 0.75€

Vol directe (BCN-NY, NY-BCN) amb Continental Airlines +
Hotel Doubletree Hilton *** (8 nits) +
Transport des de l'aeroport de NY a l'hotel i viceversa +
Paperassa per entrar a EUA i costos de les taxes. . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1600€
Excursió New York de nit . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .100€
Tour contrastes (Bronx, Queens, Manhattan, Brooklyn...) . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . 100€
Excursió de dos dies a les Cascades del Niagara:
Autobús anada (650km) i tornada (650km) +
Hotel *** (1nit) + esmorzar +
Guia +
Maid of the Mist (vaixell que va fins a sota de les catarates) +
Ruta per Niagara Falls (banda de Canadà)+ guia . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200€
Menjars (esmorzar, dinar, sopar, berenars, "antojos") . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . .250€
Transports (taxis, metros, busos) i entrades museus, atraccions...etc . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . 100€
Extres (Souvenirs, capritxets....) . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200€

TOTAL:  2550€ / persona

Com podeu veure ens va sortir una mica més car que anar a Japó! (Per trencar el tòpic de que Japó és car!)
També cal tenir en compte que al ser inexperts i haver encarregat l'hotel i l'avió a una agència també va fer que la cosa pujés una mica. (normalment solem a anar a hotels molt més barats i en plan albergs, en canvi aquest de NY era la òstia, de la cadena Hilton!)
El preu també ens va pujar una mica perquè vam agafar vàries excursions, però és que no volíem marxar de NY sense anar a les cascades del Niagara! jejee I les altres excursions que vam fer van ser genials!! (ja faré una entrada amb els detalls!)

Respecte a la organització del viatge, vam anar a l'agència uns 5 mesos abans de viatjar, però no ens vam mirar l'itinerari i les coses per visitar a NY fins una setmana abans de marxar. jeje
En aquest viatge va anar tot una mica sobre la marxa! Però ja va bé de tant en tant!

Doncs res, fets aquests càlculs (aproximats perquè com que fa dos anys ja no m'enrecordo gaire...) us deixo per avui! I ja començaré en breu a fer cròniques.
Aquesta vegada no crec que faci cròniques per dies, sinó que ho faré per zones de Nova York.

Salut!

Blogger Comment

1. new york,new yooork!!
    nosaltres volem anar per voltants de nadal. a mes jo vull anar a veure un partit de la NFL!!! ^_^

ResponElimina
  2. Uoooo Japó i New York en un any punyeteraaaa! jejee
    Aviam si et molarà NY perquè després de Tokyo jo crec que es queda curta! ;)

3. no no xD aquest any no xD un altre, pero per nadal. aquest any japó, i al estiu escocia pero perqué anem amb la meva family, un viatje que mun pare vol fer junt ^_^