Visita a Deira i volta amb Abra per Dubai Creek

dilluns, 30 de novembre del 2015
Després d'uns dies sense tenir massa temps per escriure, torno amb la crònica de la nostra visita a Deira i Dubai Creek.

(Abra: típica barca de Dubai)

El segon dia (i últim) que estàvem a Dubai, vam decidir anar a visitar Deira: el barri antic de la ciutat.
De fet el nostre hotel estava per aquesta zona (és la més econòmica per allotjar-se) i amb un parell de parades de metro vam arribar-hi.

La veritat és que el barri està una mica en declivi i el més curiós és que gaire bé el 90% de gent que hi viu són homes, majoritàriament pakistanesos i indis. Jo em sentia una mica observada pel carrer.... Les úniques dones que vam veure eren altres turistes.
És un contrast força gran veure aquest barri comparat amb els grans luxes dels centres comercials i les zones del Burj Khalifa i la Palm Jumeirah.

(Carrers de Deira)

El més important que hi ha al barri de Deira és el "Zoco de l'or" i el "Zoco de les espècies" i mentre anàvem cap allà (vam haver de caminar una mica per trobar-los) vam passejar per els diferents carrers i vam poder veure l'ambient que hi ha.
Feia moltíssima calor... estàvem entre 48-50 graus i caminar per el carrer era la mort...

(Per el barri de Deira hi ha moltíssims comerços i és un barri comercial molt important per la ciutat)

(ejem... crec que no em menjaria aquest Kebab... estava a ple sol...)

Finalment vam arribar fins al "Zoco de l'or" i allà hi havia tot ple de joieries i inclús roba interior feta amb or!

(A tot arreu hi havia joieries i molts turistes comprant)

(Els venedors et seguien per tot arreu i t'intentaven vendre coses... eren molt pesats!)

Si els venedors sentien que parlaves en català o castellà, ja s'havien aprés frases típiques per intentar captar clients i que els hi compressis coses, com per exemple:
Te quiero más que la trucha al trucho (aquesta rima ens va matar! jaja quina gràcia)
Hola María, Teresa, Ana, Isabel, Antonia.... (i així mil noms en castellà aviam si encertaven el teu)
Visca Catalunya (algun ja distingia entre castellà i català i provava aquesta tàctica)
Bueno, bonito y barato! (típica, típica....)
Vam estar apunt de treure la càmera i gravar l'escena, passàvem per un carrer estret i teniem com 20 venedors envoltant-nos... va ser una mica agobiant i vam marxar ben ràpid! jeje

Com que feia tanta calor i ens havíem agobiat força al "Zoco de l'or", vam passar molt ràpid per el "Zoco de les espècies" (no vaig fer fotos) per després anar cap a la zona del riu.

Un cop vam ser al riu (Dubai Creek) vam anar caminant per la vora per arribar a la zona on hi ha les Abras, que són les barques tradicionals de Dubai.

(Dubai Creek)

Per anar amb Abra hi ha dues opcions:
  • Creuar Dubai Creek: Creues amb una Abra plena de gent, el trajecte dura uns 5 minuts i val 1 dirham (uns 0.25 cèntims en el nostre canvi d'euro).

• Fer un passeig per Dubai Creek: Si voleu fer una volta pel riu, es pot llogar una Abra per vosaltres sols i fer un tour d'aproximadament una hora. Val uns 120 dirhams en total (uns 25-28 euros).

Nosaltres vam optar per llogar una abra per nosaltres i que ens portes a fer un passeig pel riu, així podiem veure més de Dubai! Sempre ens encanta veure el màxim de coses quan viatgem! jeje
Per cert, mireu de portar dirhams en efectiu per pagar l'abra ja que no accepten pagaments amb targetes... nosaltres no teniem prou dirhams i al final ens van deixar pagar en euros.

(Abra)

(Vistes de Dubai Creek)

(Una abra que creuava el riu, a tope de gent. Fan servir molt aquest medi per creuar d'una banda a l'altra)

(Jo amb el conductor de la nostra abra! El tiu era un crack i ens anava explicant totes les coses que anàvem veient)

(Nosaltres dos a la barca! El passeig va estar molt bé! Llàstima que feia molta calor)

(Aquí és on viu part del govern, no està permès fer més fotos i aquesta és la única que vaig poder fer)

Després del passeig ens van deixar a l'altra banda del riu perquè poguéssim fer una volta per les botigues d'aquella zona.

Se'ns havia fet tard i a la tarda havíem d'anar a visitar moltes coses abans d'agafar l'avió, per tant vam tornar a agafar una abra per creuar (aquest cop de les que van amb molta gent i valen un dirham) i vam anar cap al metro per dirigir-nos cap al Mall of Emirates (un centre comercial amb una pista d'esquí a dins) i posteriorment anar a la Palm Jumeirah.
Tot això us ho explicaré a la pròxima crònica!

(Creuant el riu)

(En Yesu semblava un més de Dubai! jeje)