Nova Zelanda en autocaravana!

dimecres, 9 de desembre del 2015
Un dels dilemes quan prepares el viatge a Nova Zelanda és si recorre-la amb autocaravana o amb cotxe.
Nosaltres al principi vam dubtar força ja que cada opció té els seus avantatges i inconvenients però finalment ens vam decidir per l'autocaravana i la veritat és que va ser la millor elecció que vam prendre!

(Foto perquè us feu una idea de la llargada de la caravana)

Avantatges de l'autocaravana

• Et dóna molta llibertat: pots dormir on vols, menjar on vols, parar-te on vols...
  • Portes la casa a sobre i no t'has de preocupar d'anar movent l'equipatge d'un allotjament a un altre.
  • Vas al teu ritme, sense dependre d'horaris ni de res.
  • Sempre tens un lavabo a prop! (A mi m'anava de conya ja que cada dos per tres hi he d'anar!)
  • T'estalvies l'allotjament!
  • Nova Zelanda és un dels països més preparats i adaptats del món per anar amb autocaravana.
  • És una experiència única i molt divertida que has de provar almenys un cop a la vida!

Inconvenients de l'autocaravana

• Vas més lent a l'hora de fer quilòmetres.
  • Gastes més gasolina que amb un cotxe.
  • És més car que llogar un cotxe (però al cap i a la fi t'estalvies de pagar allotjament i al final acaba sortint a compte).
  • A l'hora d'aparcar costa una mica trobar llocs tan grans.
  • Canviar les aigües fecals és un pal! (jejeje però al final acaba essent divertit)

I un cop hem vist els pros i els contres, us ensenyaré l'autocaravana que vam llogar nosaltres (a través de l'agència Ganesha Travel): la Cheapa Campa 2 Berth de la companyia Apollo.

(Cheapa Campa 2 berth)

La nostra autocaravana feia 7'5 metres de llargada i aproximadament 2'5 metres d'altura.
Estava molt ben equipada i teniem: lavabo amb dutxa, una zona per cuinar amb fogons i pica per rentar els plats, accessoris de cuina i utensilis per menjar, nevera, microones, televisió amb lector usb, armaris per guardar les coses, taula i sofàs convertibles en llit de matrimoni, roba de llit, coixins, tovalloles, calefacció i aire condicionat, radio i lector de CD's, taula i cadires per menjar a fora, extintor... etc...

(L'autocaravana en mode menjador)

(L'autocaravana en mode habitació)

Us deixo un vídeo demostratiu perquè veieu l'autocaravana per dins! :)

I aquí teniu unes quantes fotos de la nostra estimada autocaravana.

(Reposant en un càmping)

(Parada per admirar les vistes d'Akaroa)

La cabina del conductor i l'acompanyant era molt ample i podies conduir còmodament (jo vaig fer unes quantes "sobades" mentre viatjàvem). A més l'autocaravana era automàtica.

La sala d'estar-menjador-dormitori!

La zona de cuina amb la nevera, la pica, el microones... etc.

(En Yesu preparant el primer sopar del viatge i familiaritzant-se amb la cuina! jeje)

El dormitori i el bany-dutxa! jeje (Et podies dutxar mentre estaves assegut al lavabo ja que no hi havia més espai)

L'autocaravana tenia la tira de botons i controls per tal d'activar les diferents funcions que permetia... No vam pensar a fer cap foto dels controls, he trobat una foto per internet però la nostra caravana tenia el triple de botons i no tenia dibuixos tant explícits de què era cada cosa...
Els primers dies era un drama descobrir que feia cada cosa, ja que quan vam recollir el vehicle casi no ens van explicar res i el poc que ens van dir va ser amb un anglès super ràpid (no ens vam enterar de la meitat...visca el nostre anglès...).

Una de les coses amb les que vam patir més, va ser a l'hora de canviar les aigües fecals... jeje
No vam entendre com es feia i al cap de 2 dies d'anar amb autocaravana tocava fer el primer canvi i no teniem nassos de saber com es desmuntava el dipòsit per buidar-lo...
Vam haver de recórrer als nostres veïns del càmping perquè ens ajudessin i al final vam descobrir que l'únic que no fèiem bé era activar una palanca que hi havia sota el vàter per tal d'alliberar el dipòsit!
Menys mal que ens van ajudar, sinó allò ja estava ple a vessar! jeje
I això que amb en Yesu vam fer el pacte de només utilitzar el vàter de la caravana per pixar! Tot el que no fos això ho havíem de fer en un càmping o restaurant... No era qüestió d'afegir més llenya al foc... jiji  ¬¬'

Quan llogues la caravana et venen unes bossetes amb líquid blau que has de llençar al vàter cada 2 o 3 dies i serveixen per anar desintegrant el paper i el que cau al vàter.

(En Yesu durant la seva missió de buidar les aigües fecals! jeje)

I acabo l'entrada mostrant-vos alguns dels petits plaers que permetia l'autocaravana.
Cada vespre veiem sèries a la tele i ens fèiem unes bones crispetes! :)

Cada dia fèiem parades en paisatges brutals on et podies relaxar una estona veient el paisatge.

(En Yesu disfrutant d'una cervesa en un descans de la conducció)

També paràvem a dinar a llocs macos! Menjar a la platja de Hahei va ser genial i inspirador!

Mai havíem vist un verd tan intens com el dels prats de Nova Zelanda!

I en la pròxima entrada ja començarem amb la ruta del viatge! :)

Blogger Comment

1. Di que si, s'ha d'explicar toto jajajaja bueno, aigües fecals a part...crec que pot ser genial la experiencia...a veure si ho fem nosaltres ^_^

ResponElimina
    Respostes
    1. Sí Vero és una experiència que val la pena!! jjeje jo m'ho vaig passar genial!