Dia 4: Excursió per Milford Sound

dimecres, 20 de gener del 2016
Hola a tothom!
Avui us porto la crònica de la nostra excursió a Milford Sound, els fiords nova zelandesos!
Una excursió que val molt la pena i no us podeu perdre!

(Milford Sound en una imatge aeria de Google)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del quart dia per Nova Zelanda:
  • Ruta total: De Te Anau fins a Milford Sound i de Milford Sound fins a Queenstown
  • Km totals realitzats: 405
  • Temps total de conducció: 5:35 hores
  • Llocs a visitar: Milford Sound
  • Data de la ruta: 28 de setembre del 2015

Com que ja teniem previst fer una excursió amb vaixell pel Milford Sound aquest dia, la vam reservar per internet un parell de setmanes abans des de casa.
El motiu és que com que és una atracció molt turística ens havien dit que de vegades arribaves allà i et trobaves que ja estaven tots els vaixells complerts i no ens volíem quedar fotuts.
Vam mirar vàries companyies i al final vam triar la Jucy perquè era la més barata (Segons l'hora del dia que hi vagis val un preu o un altre).
Vam agafar la sortida de les 11:45 (dura unes dues hores) i val uns 59 dòlars neozelandesos per persona (uns 40 euros).

Hi havia una altra sortida a les 9:45 del matí que era més barata però com que de Te Anau a Milford Sound hi ha unes dues hores de camí per corbes i muntanya amb moltes vistes vam preferir anar-hi més tard per tenir més temps i anar més tranquils. A més em feia por que a primera hora del matí estigués emboirat o no fes massa sol.

El dia abans, vam anar a l'I-site de Te Anau per demanar informació dels llocs i rutes més macos durant el camí cap als fiords i ens van donar varis prospectes.
El que ens va anar més bé és aquest que us adjunto a continuació:

(Podeu ampliar la imatge per veure-la millor)

El dia es va aixecar una mica ennuvolat i teníem por que ens plogués però al final va acabar sortint el sol!
La primera parada de la nostra ruta va ser a Te Anau Downs on teníem unes vistes molt maques del llac i que és el punt de partida per si vols fer la caminada de varis dies del Milford Track.

El segon punt on ens vam parar van ser els Mirrors Lakes, uns llacs famosos perquè fan efecte mirall amb les muntanyes i hi queda tot reflectit.

(Mirror Lakes amb el cartell reflectit)

(Els preciosos Mirror Lakes)

La pròxima parada va ser passats els Mirror Lakes i aprop de Knobs Flat.
Allà hi ha una esplanada gegant que sol estar plena de flors Lupins (aquelles flors liles i roses tan maques) on juntament amb les muntanyes de fons fan que sigui un paisatge genial.
Per variar, com que som gafes vam trobar tota l'esplanada sense cap flor (encara era aviat perquè sortissin... snif snif)

(Knobs Flat sense flors Lupins... buaaaa)

Després d'una estona de conduir i varies corbes vam arribar a Hollyford Valley Lookout, un mirador on hi ha unes vistes brutals!

( Hollyford Valley Lookout)

I seguidament vam arribar al famós Homer Tunnel! Aquest túnel fa 1,2 km, és el més llarg de la regió de Fiordland i travessa tota la muntanya.
Com que només té un sol carril i és bidireccional normalment cal fer cua per poder passar. A fora hi ha un semàfor que va donant pas alternatiu.
Si heu d'anar a Milford Sound, aneu-hi amb temps perquè en aquesta zona us hi podeu passar estona.

(Imatge de la cua abans d'entrar al Homer Tunnel i una imatge de l'entrada)

I en sortir del túnel i després d'uns 10 minuts conduint arribes al pàrquing del Milford Sound que està situat a uns 10-15 minuts a peu de l'embarcador on surten els vaixells.
Quan vam arribar el pàrquing estava gaire bé ple i ens va costar una mica trobar lloc (i això que no era temporada alta.... a l'estiu deu estar a tope!) i vam haver de còrrer perquè no arribàvem a temps a agafar el vaixell!

(Mitre Peak, Milford Sound)

Una cosa a tenir en compte és que si heu fet la reserva de l'excursió per internet, abans de pujar al vaixell cal anar a la guixeta a recollir els tiquets (no accepten el paper de la reserva).

(El vaixell amb el que vam fer l'excursió)

I un cop dalt del vaixell de Jucy va començar la nostra excursió! Va ser genial i molt recomanable! Les vistes són fantàstiques i et passa volant!
Durant el viatge per megafonia et van explicant coses però la veritat és que entre que parlaven un anglès molt tancat, que fèiem fotos i que feia força vent, no ens vam enterar gaire de res... :( visca el nostre nivell d'anglès...

Aquí teniu l'itinerari de l'excursió i les visites que es fan:

Més que descriure el paisatge amb paraules, us deixo algunes fotos perquè us en feu una idea:

(El vaixell no anava ple del tot i per sort vam poder-nos fer moltes fotos sense grans aglomeracions)

(A punt d'arribar al mar de Tasmània)

(Feia força rasca.... jeje)

(Durant el viatge et donen te, que s'agraeix per combatre la fred)

I quan ja tornàvem vam veure foques! Hi havia unes roques on n'hi havia moltíssimes i en veure-les tothom del vaixell es va tornar boig per fer-los fotos! jajaja una mica més i volca el vaixell ja que estàvem tots aglutinats al mateix costat!
El vaixell va passar molt aprop de les roques i ens hi vam poder acostar molt! Va ser molt guai!
Ens van explicar que moltes vegades inclús es poden veure dofins! Nosaltres no en vam veure però... :(

(Foques parant el sol! jeje)

(Totes les roques estaven plenes de foques camuflades)

Vaig fer tantes fotos que m'ha costat molt fer una selecció de les millors... tot i així he posat fotos a dojo... els que em coneixeu ja sabeu que sempre ho fotografio tot i em costa molt triar! Per tant aquesta entrada serà molt fotogràfica, però crec que és la millor manera d'explicar el que vam veure.

Després de dues hores va acabar l'excursió i vam menjar un entrepà que ens havíem endut dins l'autocaravana.
De tornada ens vam parar a fer una petita excursió per The Chasm, una zona on hi ha unes roques curioses erosionades per l'aigua.

(Pel camí vam trobar falgueres gegants!! Enormes comparades amb les d'aquí)

(The Chasm)

Quan vam tornar al pàrquing on havíem deixat l'autocaravana ens vam trobar amb uns amics molt especials: els Keas!
Els Keas són uns lloros gegants que viuen a la illa sud de Nova Zelanda i són de color verd amb franges petites de color blau, taronja i vermell.
Són els únics lloros alpins del món i es caracteritzen per ser molt intel·ligents i curiosos.

(Kea)

Ara bé, són famosos per destrossar els cotxes! Solen rossegar les gomes dels pneumàtics i les gomes del voltant de les finestres!
A nosaltres ja ens havien avisat d'això i quan veiem que s'acostaven a la nostra caravana els fèiem fora.

Una anècdota divertida que ens va passar amb els Keas va ser que jo vaig acostar-me força a uns quants per fer-los fotos d'aprop i mentre estava ajupida un altre Kea va venir corrent darrera meu i em va intentar picar al cul amb el bec!! Per sort jo portava l'abric i no em va fer mal però sinó m'hagués fet una bona picada!
En Yesu ho va veure tot en la distància i es va fer un bon fart de riure! Que cabrons!
O sigui que ja podeu vigilar si mai veieu a un Kea!

(Com podeu veure tenen un bon bec, si me l'hagués clavat hagués flipat del mal!)

Per internet es poden trobar molts vídeos de Keas destrossant cotxes! Com per exemple aquest que he trobat atacant un cotxe de policia! jaja

Una altra curiositat de Nova Zelanda és que la gran majoria dels ponts són molt estrets i només hi passa un cotxe tot i que són de doble sentit. Això fa que sempre t'hagis d'esperar a que no passi ningú per creuar-los.

I finalment després de moltes hores conduint i amb molt de cansament, vam arribar a Queenstown!
Us deixo amb les primeres imatges que vam veure en arribar als voltants! Sense dubte un dels llocs que més ens va agradar.

En la pròxima entrada us explicaré la nostra estada a Queenstown, on lloc on si haguéssim tingut més temps ens hagués agradat quedar-nos-hi més dies.