Dia 13 (II): Excursió a Hobbiton!

diumenge, 24 d’abril del 2016
I avui arriba l'entrada que molts estàveu esperant: la visita al famós Hobbiton!
Per els que no ho sapigueu, Hobbiton és el poble on viuen els Hobbits en les pel·lícules de "El Senyor dels Anells" (The Lord of Rings) i "El Hobbit".
Si aneu a Nova Zelanda no us el podeu perdre: 100% recomanable!

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies d'aquell dia:
  • Ruta total: De Taupo fins a Waihi
  • Part explicada en aquesta entrada: Visita a Hobbiton (Del punt E a la F).
  • Km totals realitzats: 259
  • Temps total de conducció: 3:23 hores
  • Llocs a visitar: Huka Falls i Wai-o-tapu (Part 1), Hobbiton (Part 2)
  • Data de la ruta: 7 d'octubre del 2015

Tot i que jo no sóc una gran fanàtica de "El Senyor dels Anells", tenia clar que si anava a Nova Zelanda no em podia perdre la visita a Hobbiton. I la veritat és que va valer moltíssim la pena! :)

IMPORTANT: Per poder visitar Hobbiton cal reservar un tour guiat ja que no permeten que la gent hi vagi per lliure.
Això ho fan degut a la gran quantitat de gent que hi sol anar, així controlen el nombre de persones que hi ha cada hora i al anar amb guia vigilen que ningú no faci malbé res de l'entorn. A més a més el Hobbiton es troba dins d'una finca privada.

Els tours es contracten amb antelació a través de la seva pàgina web i surten des de diferents punts (Rotorua, Matamata, The Shires Rest...).

Nosaltres vam contractar el tour que sortia des de l'I-site de Matamata perquè era més barat que sortir des de Rotorua i a més ens venia de camí.
A l'època que hi vam anar nosaltres ens va costar 75 dòlars neozelandesos (uns 48 euros).

El tour durava unes 3 hores (comptant el trasllat amb autobús des de Matamata fins a Hobbiton i tornar) i tenies un guia (de parla anglesa) que t'explicava totes les curiositats del poble i et deixava estones lliures per veure el poble.

(A dins l'I-site hi havia molt de merchandising de les pel·lícules)

(I-site de Matamata, molt en la línia del Hobbiton)

Després d'arribar ben puntuals a Matamata, vam agafar les nostres entrades i ens vam esperar a que ens recollissin en el bus que ens duia a Hobbiton per començar el tour.
Els tours estan formats per grups de 10-12 persones com a molt i només de pujar a l'autobús el conductor ja et va explicant coses i anècdotes de tot el que vas veient per la finestra.

(L'autobús amb el qual ens van dur de Matamata fins a Hobbiton)

El paisatge de Matamata fins a Hobbiton és una passada! Tot ple de prats molt i molt verds amb moltes ovelles i uns colors de somni!
El poble de Hobbiton es troba dins d'una granja privada anomenada "Alexander Farm" i en Peter Jackson va descobrir el lloc mentre sobrevolava Nova Zelanda en busca de localitzacions per les pel·lícules.
No m'estranya que s'enamorés d'aquest lloc!

(Waikato farmland)

(Cartell de benvinguda al Hobbiton)

Aquí teniu un mapa del poble de Hobbiton amb totes les cases dels hobbits i noms dels llocs més destacats:

(Cliqueu per ampliar)

El poble té una extensió de 5.5 hectàrees i està format per 44 cases de hobbits (Ells en diuen "Hobbit Holes").

La guia del tour ens va explicar que es van tardar 3 mesos per rodar totes les escenes de Hobbiton de la trilogia del Senyor dels Anells l'any 1999.
En canvi quan es va rodar la trilogia de les pel·lícules de "El Hobbit" l'any 2011, gràcies als avenços tecnològics només es van necessitar 12 dies de rodatge a Hobbiton.

Com podeu veure, aquesta entrada té moltíssimes fotos... volia posar-ne menys però tots els racons de Hobbiton em semblaven tan macos i especials que m'ha estat molt difícil fer una tria!

(Pots de mel)

(Estenedors amb roba tamany Hobbit)

No es pot entrar a dins de cap casa dels hobbits i cap està decorada per dins. Només n'hi ha una que té la porta mig oberta per tal de que et puguis fer una foto com sortint de dins.

(Cu-cut!)

(Vistes des de The Hill on es veu el poble, amb el Green Dragon de fons i la casa del molí que estava en obres per aquelles dates)

Al cap d'una estona voltant pel poble i escoltant les explicacions de la guia, finalment vam arribar al punt més concorregut de Hobbiton: la casa d'en Bilbo!
Com que és el punt més emblemàtic hi havia una mica de cua per fer-se una foto al davant però valia la pena esperar.

(La casa d'en Bilbo a dalt de tot del turó)

(Bilbo's Bag End House)

(En Yesu fent de Hobbit)

(Formatgets i pots de conserves)

(Hi havia molta gent treballant en el manteniment del Hobbiton: jardiners, gent que cuidava els horts, gent que arreglava l'escenografia... estava tot impecable i súper ben cuidat!)

(Zona de "Party Field" on feien les festes els Hobbits i amb la casa d'en Bilbo al fons)

(Party Field)

A l'esplanada on feien les festes els hobbits hi ha un arbre gegant que segur que us sonarà de les pel·lícules: el Party Tree.

(Party Tree)

Us deixo un vídeo amb una escena de la pel·lícula en que celebren l'aniversari d'en Bilbo i surt l'arbre i la zona de la festa.

(Els paisatges són idíl·lics)

(Cartells de Hobbiton)

(El pont per on arribava en Gandalf a la peli de La Comunitat de l'Anell)

(La casa del molí tenia una part en obres quan hi vam anar)

Una vegada has creuat el pont, arribes al "Green Dragon" que és el bar de Hobbiton que surt a moltes de les pel·lícules.
El van obrir l'any 2012 i per dins està moblat i és una rèplica exacte del bar que surt als films.

(El Green Dragon des de fora)

Un cop dins del Green Dragon ens van oferir una consumició gratuïta. Podíem triar entre la cervesa dels Hobbits i Ginger Ale.
En Yesu va tastar la cervesa dels Hobbits i li va encantar! (En va comprar una ampolla de record i tot)

(Txin-txin!!)

(Interior del Green Dragon)

(Com veieu, els interiors estan cuidats al detall)

Als vespres organitzen tours privats amb sopar per Hobbiton i menjen en el Green Dragon.

Al bar hi havia penjadors amb roba dels Hobbits i vam aprofitar per disfressar-nos una mica... jejeje no sabem si es podia fer però vam veure uns alemanys que ho feien i nosaltres no podíem ser menys!

(Disfressats amb la roba dels Hobbits)

(Vistes des del Green Dragon)

Sortint del Green Dragon hi ha una esplanada amb taules i cadires per fer picnic molt ben decorada amb fanalets de colors i varis accessoris d'atrezzo.
Era tot preciós! Ja m'hi hagués quedat a viure! A sobre ens va fer un dia genial i no hi havia massa gent visitant el poble.

(Zona de picnic)

(El famós "Party Tree", l'arbre sota el qual feien les festes els Hobbits)

(Em van encantar els fanalets de colors!)

(Vista general de Bagshot Row)

(Hobbiton també té el seu propi hortet molt ben cuidat!)

I aquí va acabar la nostra visita per aquest meravellós lloc!
Llavors ens van portar amb bus fins a la botiga oficial del Hobbiton per si volíem comprar algun souvenir i finalment vam tornar a l'I-site de Matamata.

Llavors vam agafar l'autocaravana i vam anar a dormir a la zona de Waihi per estar més a prop del nostre destí del dia següent: Cathedral Cove i Hot Water Beach.