Dia 14 (II): Excursió a Cathedral Cove i Hahei Beach

dilluns, 9 de maig del 2016
En la segona part del nostre catorzè dia de viatge us explicaré l'excursió a peu que vam fer per visitar la platja de Cathedral Cove (famosa per sortir a les pel·lícules de "Les cròniques de Nàrnia") i també una caminada per Hahei Beach.

(Cathedral Cove)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del catorzè dia de viatge:
  • Ruta total: De Waihi fins a Hahei (anar i tornar)
  • Part explicada en aquesta entrada: Cathedral Cove i Hahei Beach
  • Km totals realitzats: 200
  • Temps total de conducció: 3:12 hores
  • Llocs a visitar: Hot Water Beach (Part 1), Cathedral Cove i Hahei Beach (Part 2)
  • Data de la ruta: 8 d'octubre del 2015

Després de visitar la Hot Water Beach vam anar cap a l'aparcament de la platja de Hahei on començava el camí de ronda cap a Cathedral Cove.

La ruta que vam fer és de 2.5 km i es tarda 1 hora i mitja en anar i tornar. Podeu veure el detall en el següent enllaç:

Aquí us deixo un mapa que he trobat amb la ruta a peu (marcada amb verd) que vam seguir per visitar Cathedral Cove des del pàrquing de la platja de Hahei.
A la part dreta del mapa després de Hahei Beach també veureu una altra ruta en verd que és la que vam fer a la tarda (Te Pare Historic Reserve).

Per visitar Cathedral Cove cal tenir en compte quan pugen i baixen les marees ja que si les marees són altres la cova d'entrada a la platja queda coberta i no es pot accedir-hi.
Nosaltres vam estar uns 30-40 minuts a la platja i en marxar l'aigua ja havia pujat bastant.

(Quan vam arribar feia força núvol)

(Fent la foto amb un trípode ja que no hi havia ningú a la platja!)

(Imatge de les pel·lícules de "Les Cròniques de Nàrnia" on els germans Pevensie entren a Nàrnia)

(Els germans Pevensie entrant a Nàrnia en la peli "Les Cròniques de Nàrnia: El príncep Caspian")

(Els colors de l'aigua i la sorra eren brutals!)

(Aquell dia feia força calor comparat amb dies anteriors)

(Cal vigilar de no apropar-se massa als laterals de la platja i a les parets de pedra ja que hi sol haver despreniments de roques)

En el moment que hi vam anar no hi havia casi ningú a la platja i vam poder fer fotos genials com les que surten a les revistes! jejeje (havíem vist fotos de la platja fetes en temporada alta on estava petadíssima de gent! Aquesta zona és molt concorreguda pels locals de Nova Zelanda i sobretot a l'estiu.

(Tota per nosaltres)

(Llàstima dels núvols i que no feia temps per banyar-se!)

(Al final de la platja estava ple d'aquestes muntanyes de pedres que mai he sabut ben bé quin significat tenen)

(Més muntanyes de pedres i jo amb la pedra característica de Cathedral Cove)

(Quan marxàvem ja s'havia emplenat una mica la platja)

(Durant el camí vam veure moltes plantes curioses com aquestes tot i que no sé com es diuen..)

Mentre tornàvem cap a Hahei Beach vam trobar una parella catalana (D'Olot) que també feia el camí de ronda! Ens va fer molta il·lusió ja que era els primers catalans que trobàvem a Nova Zelanda! Després de tants de dies parlant amb anglès donava gust trobar algú que parlés el teu idioma! jeje
Aquell dia vam veure 2 o 3 parelles més de catalans que estaven per aquella zona de turisme. Ens va estranyar perquè la península de Coromandel no és un dels llocs que es visitin en la ruta més típica de NZ i trobar tants catalans aquí va ser molta casualitat!

(Cada vegada el cel s'anava aclarint més i podíem veure millor les vistes)

Pel camí de ronda et vas trobant vàries platges xules, una d'elles és Stingray Bay que ens va encantar!
Vam anar-hi i vam passejar-hi una bona estona.

(Stingray Bay)

(En Yesu reposant i jo dins una mini cova)

(La platja val molt la pena)

(Hi havia ple d'aquests ocells amb el bec ben vermellós)

(Fent el mono per la platja! jeje molava molt això d'estar sols pels llocs)

Després d'una parada a Stingray Bay vam continuar de tornada cap el pàrquing. Estàvem morts de gana de tant caminar!

(Vistes del camí de ronda)

Finalment vam arribar al lloc on havíem deixat la caravana i no podíem tenir unes vistes millors de la platja!

(Foto feta des del pàrquing de Hahei Beach on teníem l'autocaravana: tota la platja per mi! jeje)

La platja era tan maca i feia tant bon temps que vam decidir dinar a fora fent servir la taula i cadires de càmping. Va ser genial! :)

(Com veieu les vistes eren genials!)

Quan nosaltres vam ser a Hahei Beach (a la primavera), la platja estava pràcticament buida i molt tranquil·la, però es veu que durant la temporada d'estiu poden arribar a haver-hi 7000 persones estiuejant-hi i està ben petada!! Deu ni do!

(Com veieu, estàvem pràcticament sols! :D)

(Les muntanyes del costat de la platja són súper verdes i el paisatge és molt bonic! Més que el que es pot apreciar a les fotos)

Després de recórrer la platja de Hahei fins al final (al sud) vam arribar a la zona on hi ha el Te Pare Historic Reserve que és un altre petit camí de ronda que et porta a dalt de tot d'un cim davant del mar.

(Te Pare Historic Reserve)

Val la pena anar-hi ja que des de dalt de tot tens unes vistes molt bones de tot el poble i la platja de Hahei.

(El poble de Hahei)

(Hahei)

(En aquesta foto s'aprecia el camí que porta fins al mirador del cim)

(Vistes des del cim)

(Em va fer gràcia veure que les bústies enlloc de ser a cada casa estan totes en fila al principi del carrer)

(Es veu que la zona de Hahei és una zona amb risc de Tsunamis i tenen cartells amb la ruta d'evacuació senyalitzada)

Després de l'excursió vam anar a peu cap el poble per buscar un càmping per passar la nit. La nostra sorpresa va ser en veure que l'únic càmping que hi havia tenia la recepció tancada de feia mitja hora (encara feien l'horari d'hivern que era fins les 6 i quan vam arribar eren les 6:30) i tenien una barrera metàl·lica perquè ningú pogués entrar sense reserva...
En vistes a això vam agafar l'autocaravana i vam anar cap a la Hot Water Beach altre cop ja que allà havíem vist un altre càmping.
Vam arribar 5 minuts abans que tanquessin la recepció i per sort vam poder parar allà! Necessitàvem una dutxa i wifi per poder mirar la ruta de l'endemà.
El pròxim dia no teníem clar que visitar ja que era un dia que havíem reservat de comodí per si estàvem molt cansats o teníem algun imprevist o retràs durant el viatge.
Com que tot ens havia anat bé i teníem ganes de veure més coses vam decidir programar una altra excursió per un camí de ronda de la zona (Orokawa Beach) i pujar al Mt. Maunganui.
Tot això us ho explicaré en la propera entrada!