Excursió a Bondi Beach + Paddy´s Market, The Domain i Hyde Park

dimecres, 6 de juliol del 2016
En la última entrada sobre Sydney us explicaré la nostra excursió a la famosa Bondi Beach on vam realitzar el camí de ronda fins a la platja de Coogee.
També us explicaré la nostra visita per "The Domain" (un parc molt gran de Sydney), el Paddy's Market i el Hyde Park on realitzaven el festival de menjar més gran del món.

(Bondi Beach a tope en ple estiu)

Havíem sentit a parlar molt de la Bondi Beach de la que diuen que és una de les millors platges d'Austràlia i volíem comprovar-ho en persona per tant vam decidir anar a fer-hi una excursió.

Com anar des del centre de Sydney a la Bondi Beach
Per anar a la Bondi Beach es pot agafar un autobús o un tren.
Nosaltres vam optar per l'autobús ja que n'hi ha que hi van directament i en canvi el tren et deixa a Bondi Junction i després cal agafar un autobús per acabar d'arribar a la platja.

Els busos que van directes a Bondi Beach són el 380 o el 333 i tarden aproximadament uns 45 minuts.
Es poden agafar des de Alfred Street (Circular Quay) o bé des de Elizabeth Street a l'altura del Hyde Park i els tiquets s'han de comprar abans de pujar al bus ja que no pots pagar el bitllet al conductor.
Nosaltres el vam agafar des de Elizabeth Street i els tiquets els podies comprar a la gran majoria de botigues, farmàcies, restaurants o supermercats del voltant de la parada d'autobús (Si no recordo malament ho havíem de pagar en efectiu i ens va costar uns 4 dòlars australians).

Després d'un viatge en bus de 45 minuts (a tope de gent que anava a la platja), vam arribar a la Bondi Beach.
La platja és molt gran i els carrers del voltant estan plens de restaurants, botigues i un munt de gent.
Només d'arribar vam anar a dinar en una espècie de restaurant on podies triar entre diferents tipus de pastes, salses i carn i et preparaven un "Take-away" per menjar a la platja.

(Vista aèria de la Bondi Beach)

(Vistes de la platja)

Tot i no ser estiu a la platja hi havia força gent parant el sol i molts surfistes.
El que em va agradar força de la Bondi beach és que la gent es posa molt espaiada uns dels altres respectant l'espai. A les platges d'aprop de casa meu (Costa Brava, Catalunya) la gent té tendència a apilonar-se a la primera línia de mar sense deixar buits i això m'atabala una mica... Almenys aquí estàvem ben espaiosos.

(La gent parant el sol i respectant els espais)

(La platja és enorme!)

Tot i que feia molta calor i el dia convidava a banyar-se no hi havia gaire gent a l'aigua (surfistes sí) i nosaltres tampoc ens vam banyar (només els peus).
La raó és que les platges d'Austràlia són una mica perilloses i no les teníem totes.
A part de que l'aigua estava glaçada, hi sol haver perill de taurons i altres animals a la majoria de les platges, corrents que t'arrosseguen i cal estar molt pendent de les indicacions de les banderes de la platja per saber si et pots banyar o no.
A poca distància mar endins d'aquesta platja també és la zona on vam veure les balenes dos dies abans.

Per exemple, si a la platja hi ha dues banderes grogues i vermelles separades uns metres una de l'altra, significa que només et pots banyar entremig de les dues banderes.
En cas de que et passés alguna cosa els socorristes només et salvarien si t'estàs banyant enmig de la zona segura.
Una bandera vermella i blanca significa que surtis de l'aigua immediatament (sol ser perquè s'han vist taurons a prop o qualsevol altre perill).
Si no hi ha cap bandera a la platja no significa que sigui segura... et pots banyar però sota la teva responsabilitat.

(Només ens vam refrescar els peus)

Us deixo una imatge que explica amb detall que significa cada bandera que podem trobar a les platges australianes:

(Imatge on es poden veure les banderes grogues i vermelles que indiquen la zona permesa per banyar-se, i a l'altra foto jo remullant-me els peus)

Si teniu previst anar a platges australianes no està de més d'informar-se del significat de cada bandera per evitar qualsevol risc.
Nosaltres sabíem això de les banderes grogues i vermelles perquè uns amics que hi havien estat ens ho van explicar.

(Els surfistes no tenien por de res... jeje)

(A la Bondi Beach també pugen i baixen una mica les mares)

(Vistes des de l'inici del camí de ronda)

Després d'estar una estona a la platja vam començar el camí de ronda des de Bondi fins a Coogee Beach.
Un recorregut de casi 6 km que vam fer en unes 3 hores (fent parades) pel costat del mar on vas passant per varies platges i penya-segats.
Us deixo un mapa amb la ruta que vam fer:

Aquí teniu una imatge que mostra una via aèria del camí de ronda i les distàncies entre les diferents platjes:

• Bondi Beach to Tamarama Beach: Dificultat mitjana, 1.2 km, 25 minuts.
  • Tamarama Beach to Bronte Beach: Dificultat fàcil, 700 metres, 5 minuts.
  • Bronte Beach to Clovelly Beach: Dificultat mitjana, 2.2 km, 50 minuts.
  • Clovelly Beach to Coogee Beach: Dificultat mitjana, 1.8 km, 45 minuts.

Hi ha la opció de fer un tros més de camí de ronda fins a Malabar Beach, però nosaltres quan vam arribar a Coogee ja estàvem cansats i a més només sabíem els busos que tornaven des d'allà.
Tot i així us deixo les distàncies d'aquest tros de camí de ronda extra:

• Coogee Beach to Maurobra Beach: Dificultat fàcil, 2.9 km, 70 minuts.
  • Maurobra Beach to Malabar Beach: Dificultat fàcil, 1 hora.

El camí de ronda no té pèrdua, està tot molt ben indicat i no el vam trobar difícil en cap moment.

Les vistes són molt boniques i ens vam anar parant a fer fotos a molts llocs! jeje Em va recordar força als camins de ronda de la Costa Brava.

(Ens va fer un dia espectacular)

(Tamarama Beach)

(Aquí teniu una altra mostra de les banderes que indiquen la zona segura de bany)

(Bronte Beach)

I de cop i volta arribes fins al cementiri de Waverley, un cementiri a primera línia de mar!
Ho vam trobar molt curiós perquè mai n'havíem vist cap sobre un penya-segat i enmig d'un camí de ronda.

(Waverley Cemetery)

(Era força impactant el cementiri i a més hi havia cartells amb el telèfon per reservar parcel·la per la teva tomba... Així tens vistes al mar "eternament"...)

(Inici de la platja de Coogee)

Un cop vam haver arribat a la platja de Coogee, estàvem força cansats de caminar i vam anar a comprar un bitllet de bus de tornada cap a Sydney (en un supermercat de per allà).
Els busos per tornar cap a Sydney són el 372 o el 373.

Tornant de la Bondi Beach vam parar al Paddy's Market que és un mercat molt gran que està a tocar de Chinatown i on es poden trobar regals, roba i souvenirs a molt bon preu.

(Paddy's Market)

Allà hi vam estar una bona estona i ens vam firar una mica! Vaig comprar alguns souvenirs per portar a amics i familiars i inclús hi vaig trobar peluixos de personatges de manga a bon preu!

(Parades del Paddy's Market)

(El peluix de la Bunny Tsukino de Sailor Moon que em vaig comprar! I només em va costar 5 euros! jeje)

Després del Paddy's Market vam anar a fer una volta per "The Domain" que és un parc molt gran que hi ha a Sydney entre el Hyde Park i el Royal Botanical Gardens.

(The Domain)

(Els australians són molt esportistes! Fan esport sempre que poden)

(Jejej m'encanten les flors i sempre que en veig de maques m'hi faig una bona sessió fotogràfica)

Al centre de Sydney, la gent per anar a treballar van molt arreglats (com a les típiques pelis i sèries d'executius) i a les hores de dinar els veiem tots per allà asseguts a la gespa dels parcs amb el seu mòbil i el seu menjar.
Em va fer gràcia veure la gent tant mudada asseguda per allà a terra (potser és lo normal en les grans ciutats però com que jo sóc de poble no estic acostumada a veure-ho! jeje).

(Executius fent una pausa per dinar al Hyde Park)

(St Mary's Cathedral, es troba davant del Hyde Park)

(Archibald Fountain, Hyde Park)

Des del primer dia que érem a Sydney, havíem vist que al Hyde Park hi havia moltes parades de menjar i unes carpes.
Resulta que celebraven el Good Food Month que és el festival de menjar més gran del món que es realitza a diferents ciutats australianes (durant un mes a cadascuna).
Vam tenir la sort que justament es celebrava a Sydney els dies que hi érem nosaltres.

Als vespres el Food Market s'emplenava de gent i vam decidir anar-hi a sopar la última nit que estàvem allà.

Hi havia tantes parades de menjar i tantes opcions que ens va costar molt decidir que menjàvem...
Al final ens vam decidir per menjar tailandès (Un Pad Thai), però no vam escollir gaire bé ja que no era massa bo...
Ens va costar molt trobar un lloc per seure ja que hi havia molta gent... Quan ja pensàvem que hauríem de menjar drets, vam conèixer uns catalans (ens van sentir parlar i ens va cridar) que ens van fer lloc a la seva taula.
Eren una parella de Barcelona que vivien a Sydney des de feia un parell d'anys. Ella treballava de cuinera i ell era publicista.
Vam passar una molt bona estona amb ells i ens van explicar que els hi agradava molt viure a Sydney però que el nivell de vida era caríssim... i tot que guanyaven bons sous els lloguers eren desproporcionats.. També ens van presentar alguns dels seus amics de Sydney que també eren a la taula.
Va estar molt bé poder compartir opinions i experiències amb ells! :)

(Ambient del Good Food Month)

Finalment us deixo una foto de l'ajuntament de Sydney. Entre el Town Hall i St. Andrew's Cathedral hi ha una zona on hi ha wifi gratis.
Quan hi vam anar nosaltres hi havia unes gandules i et podies estirar allà mentre et connectaves gratis. És un dels pocs llocs de Sydney on vam trobar connexió gratuïta.

(Sydney Town Hall)

I aquí acaba la crònica del nostre viatge de 4 dies per la fantàstica ciutat de Sydney!
Ens vam quedar amb ganes de veure més coses de Austràlia, però no hi havia més temps.... Esperem que algun dia hi puguem tornar! :)

Blogger Comment

1. Sort que no em van les platges ni banyarme al mar... mare meva quin jaleo xD
    El food market ja es altre cosa^_^
    Unes entrades molt xules!
    Una abraçada

ResponElimina
    Respostes
    1. jeje les platjes a mi m'encanten però el tema taurons em fa molt de respecte!
      Lo del food market era total, llàstima que el pad thai era com prefabricat!