Explorant Budapest (Dia 1)

dimecres, 10 d’agost del 2016

En aquesta entrada us parlaré del primer dia de visita a la magnífica ciutat de Budapest!
En el post anterior ja vaig començar amb la crònica del primer dia on vam anar al balneari Széchenyi i al castell de Vajdahunyad i avui continuo des d'on ho vaig deixar.

(Budapest)

Primer de tot us comparteixo el mapa amb la ruta a peu que vam fer i amb tots els llocs destacats marcats.
En tot el dia vam fer uns 12-15 km caminant... Si heu de visitar Budapest penseu en portar un calçat ben còmode!

Després de veure la zona del castell de Vajdahunyad vam seguir caminant en direcció al centre i de seguida arribés a la famosa i important Plaça dels Herois (Hősök tere).
Està situada a l'extrem menys cèntric de l'avinguda Andrassy (l'artèria principal de Budapest) i és Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.
Les seves estàtues commemoren als líders de les set tribus fundadores de Hongria.

(Plaça dels Herois)

Segurament a molts us sonarà aquesta plaça perquè és la que apareix (una mica retocada i engrandida) en el videoclip de promoció del disc History d'en Michal Jackson.

(Vídeo de promoció del disc History d'en Michael Jackson a la Plaça dels Herois de Budapest)

Un cop vista la plaça vam seguir caminant per l'avinguda Andrassy cap al centre. Al principi et vas trobant tot de cases gegants que són les ambaixades de tots els paisos.
És agradable passejar per aquesta avinguda perquè hi ha molt d'ambient, i moltes atraccions a visitar a banda i banda.

(Em va cridar l'atenció aquesta flor dins el patí d'una ambaixada. Tot era gris i àrid i ella sobresortia d'allà al mig)

Si seguim caminant per l'avinguda Andrassy, arribem al número 60 on es troba el Terror Haza o Casa del Terror de Budapest.

La Casa del Terror és un museu dedicat a mantenir viu el record de dos períodes negres de la història hongaresa.
Conté exposicions relacionades amb els règims dictatorials feixistes i comunistes de Hongria en el segle XX i és també una conmemoració a les seves victimes, incloent aquells detinguts, interrogats, torturats o executats a l'edifici.

(Museu del terror de Budapest)

La pròxima parada va ser per veure l'òpera de Budapest, dissenyada per l'arquitecte hongarès Miklós Ybl i un dels edificis neo-renaixentistes més importants de Hongria.
La veritat és que l'edifici és preciós! :)

(Òpera House)

Després de veure l'edifici de la Òpera per fora estàvem morts de gana i just allà a prop hi havia un restaurant de Sushi (ens encanta) on ens vam posar les botes!! :)

(El vaixell de Sushi que vam menjar! Estava deliciós!)

Mentre dinàvem i aprofitàvem el wifi del restaurant, vaig rebre un missatge del meu amic Edu que per casualitat també estava a Budapest!
Amb l'Edu ens coneixem des de la universitat i és un "motxilero" en tota regla que ha viatjat per mig món i ara viu i treballa a Noruega.
Em va fer molta gràcia que estigues per allà ja que fa uns mesos també vam coincidir a Sydney i ara va i també aquí! jaja
Estava molt a prop d'on érem nosaltres i vam quedar davant de la Sinagoga de Budapest.

(A la foto de l'esquerra amb l'Edu i a la dreta la Sinagoga Dohány)

La Sinagoga de Budapest és la segona més gran del món, només superada per la de Jerusalem. Fa 53 metres de llarg, 26 d'ample i hi caben unes 2964 persones.

Durant la Segona Guerra Mundia, els nazis van crear un ghetto jueu als voltants de la Sinagoga que posteriorment es va convertir en un camp de concentració. Des d'aquest lloc molts jueus van ser enviats a camps de concentració.
Dels jueus que van sobreviure, més de 2000 van morir de gana i fred i van ser enterrats en el cementiri de la Sinagoga.

Volíem entrar a visitar-la però per mala sort els dissabtes està tancada... Vam decidir que l'endemà (diumenge) intentaríem visitar-la si ens sobrava una mica de temps.

Els horaris de visita són:
  • Abril-Octubre: De 10:00 a 17:30 hores. Divendres fins a les 14:30 hores.
  • Novembre-Març: De De 10:00 a 15:30 hores. Divendres fins a les 13:30 hores.
  • Dissabtes tancat.
(Sinagoga Dohány)

La pròxima parada era per visitar el Mercat Central de Budapest, el que no sabíem era que tancaven a les 5 de la tarda i quan hi vam arribar eren just les 5:05...
Ja estaven tancant totes les parades i hi havia un vigilant de seguretat molt borde que no deixava passar a ningú...
Al final el vam convèncer perquè ens deixés entrar un moment a fer alguna foto i una ullada ràpida.

(Interior del mercat central, ja estava tot tancat quan hi vam anar... snif,snif...)

(Façana del Mercat Central de Budapest)

Després de la nostra visita frustrada al Mercat Central vam creuar cap a la zona de Buda a través del Pont de la Llibertat.

(Pont de la Llibertat)

(Tramvia de Budapest)

(Pont de la Llibertat amb els tramvies al davant des de la banda de Buda)

Quan acabes de creuar el pont et trobes amb l'església Rupestre de Budapest.
Està inspirada en el Santuari de Lourdes, es troba situada en la part sud del Mt. Gellért i està excavada en les estranyes de la muntanya, fet que la converteix en un santuari molt especial i curiós.
En el seu interior, a més de la bellesa de la construcció cal destacar que hi ha una còpia de la Verge Negra de Czestochowa i una pintura de Sant Kolbe, un monjo polac que va donar la seva vida per protegir a altres presoners en el Camp de Concentració de Auschwitz.

(Església Rupestre de Budapest)

En aquest punt ens vam despedir del meu amic Edu ja que ell havia de començar a fer camí cap a l'aeroport degut a que agafava el vol aquella mateixa nit.
Nosaltres vam començar a pujar cap a la Ciutadella des d'on havíem llegit que es tenien unes vistes genials de Budapest.

(Vistes del Pont de la Llibertat de pujada a la Ciutadella)

(Vistes de la part de Pest)

Durant el camí de pujada vam trobar ple d'arbres amb sabates penjades al més pur estil de "El Bronx" de Nova York. Ens va semblar molt curiós.

(Els arbres amb les sabates penjades rotllo "El Bronx")

Recordeu portar calçat esportiu per pujar fins la Ciutadella ja que el camí és força empinat i una mica dur... i feia una calor tot i ser a l'abril...

La Ciutadella és el punt més alt de Budapest i des de allà s'aconsegueixen les millors vistes de la ciutat. Va ser construida el 1854 per els Habsburgo com a edifici de vigilància.
La fortalesa fa 220 metres de llarg, 60 metres d'ample i els seus murs medeixen 4 metres d'altura. Quan es va acabar la Gran Guerra dels Hongaresos la van voler destruir, però l'any 1960 es va declarar lloc d'interès turístic.

(La part més alta de la Ciutadella)

I ara us deixo amb unes quantes fotos de les vistes des de dalt de tot:

(Nosaltres amb les vistes de la ciutat de fons)

(Palau Reial de Budapest)

A les zones peatonals de Budapest hi ha senyals pintats a terra on hi ha un adult que dóna la mà a una nena i en Yesu sempre deia que semblàvem jo i ell (fent referència a la meva "gran" altura! jajaja És un cabrón! jiji).

(A la foto de la dreta el senyal peatonal que us deia! jeje)

(Escultura dedicada a la Maria Antonieta)

(Concerts que vam trobar pel carrer, en tota la ciutat hi havia molt d'ambient i organitzaven moltes activitats)

Just a sota del funicular que porta al Palau reial i a tocar del pont de les Cadenes hi ha el Km 0 de Budapest, una bona parada per fer una foto! ;)

(Km 0 de Budapest)

Al costat del Km 0 hi ha el funicular de Budapest (el segon que es va construir a Europa) que et porta fins al castell de dalt de la muntanya (també conegut com a Palau Reial ja que antigament hi van viure els reis).
També es pot pujar caminant fins al Palau Reial per un camí força empinat.

(Funicular de Budapest, Budavari Sikló)

Un cop vist el Km 0 vam creuar el pont de les Cadenes cap a la banda de Pest i així vam veure el pont de dia (només l'havíem vist de nit).

(Pont de les Cadenes)

Un cop creuat el pont vam anar a fer una volta cap al carrer principal de botigues de Budapest: Váci utca.
Per aquella zona hi havia un mercat de carrer amb moltes parades de fusta amb menjar, souvenirs, artesania... i tots els arbres estaven decorats amb globus, era molt bonic! :)

(Mercat d'artesania i menjar)

(Parades de menjar i les taules on la gent menjava)

Un cop vam haver voltat per les principals botigues, vam tornar cap al mercat i vam decidir sopar per allà. Volíem provar alguna cosa típica de Budapest i vam provar el Lángos.
El Lángos és un àpat d'origen hongarès molt estès a Àustria, Romania, Sèrbia i Eslovàquia. Consisteix en un pa aplanat fregit fet a partir de massa de farina i llevat fresc. En el nostre cas ens hi van afegir ou, formatge i tomàquet i estava molt bo!

(El Lángos en una imatge de google)

Mentre sopàvem en un escenari que hi havia allà al mercat feien un concert de música tradicional hongaresa i ens vam quedar a mirar-ne un trosset.

Després del concert ja eren les 22:30 hores i vam anar cap a l'hotel. La intenció era sortir a prendre alguna cosa en algun "Ruin bar" com ara el Zsimpla Kert, però estàvem tan cansats de tan caminar que ens vam quedar adormits...
I l'endemà encara ens esperava més... Tot i el cansament vam anar a dormir contents perquè havia estat un dia molt interessant i profitós i teníem ganes de veure més el dia següent! jeje
I en la pròxima entrada acabaré la crònica a Budapest. Fins aviat! :)

Blogger Comment

1. Sara muy bueno tu relato de la ciudad de Budapest, soy de Argentina y tenemos ganas de ir el próximo año, y como deseamos ir a conocer por nuestra cuenta, estoy buscando todo dato que me sea útil, sobre todo si es una ciudad segura para recorrer a pie y que complicación surge con el tema del idioma, si me puede pasar datos sobre eso seria genial, muchas gracias.

ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Monica,
      Gracias por escribirme!
      Budapest es una ciudad muy segura para recorrer a pie y es facil visitarla por tu cuenta. Hay muchas cosas que ver y casi todo se puede visitar a pie.
      Sobre el tema del idioma nos entendíamos con la gente en inglés, la mayoría lo hablan. No creo que tengáis ningún problema.
      Cualquier duda puedes preguntarme!