Dia 4 (I): Visita a Seljalandsfoss, Eyjafjallajökull Erupts Visitor Center, Drangshlíð i Skógafoss

dimecres, 5 d’octubre del 2016
Avui us explicaré tot el que vam veure durant el nostre quart dia a Islàndia.
Com que vam veure tantes i tantes coses i va ser un dels dies més a tope de tot el viatge he decidit dividir l'entrada en dues parts per no saturar-vos d'informació.
En la primera part us parlaré de dues cascades brutals que vam visitar, del centre de visitants del famós volcà Eyjafjallajökull i d'unes cases amb les taulades plenes de gespa.

(Skógafoss)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del quart dia de viatge:
  • Ruta total: De Selfoss fins a Skaftafell
  • Part explicada en aquesta entrada: Seljalandsfoss, Eyjafjallajökull Erupts Visitor Center, Drangshlíð i Skógafoss
  • Km totals realitzats: 298
  • Temps total de conducció: 4:06 hores
  • Llocs a visitar: Seljalandsfoss, Eyjafjallajökull Erupts Visitor Center, Drangshlíð i Skógafoss (Part 1), Sólheimajökull, Solheimasandur, Dyrhólaey, Reynisfjara, Vík í Mýrdal i Foss a Sidu (Part 2)
  • Data de la ruta: 15 de juliol del 2016

Aquell dia ens vam despertar aviat i una mica a l'expectativa de com estaven els vents.
No sabíem si podríem fer la ruta prevista ja que des de l'empresa de lloguer ens havien enviat un SMS el dia anterior advertint-nos que a la zona on anàvem hi hauria vents molt forts i que no era recomanable conduir la caravana amb aquestes condicions.
Però quan ens vam aixecar semblava que no hi havia vent i vam decidir començar la ruta. Sempre érem a temps de parar-nos en el cas que es giressin vents forts.

La primera parada del dia va ser per visitar l'impressionant cascada de Seljalandsfoss, que es troba al sud d'Islàndia, sota la glacera de l'Eyjafjallajökull.
Seljalandsfoss té una caiguda de 66 metres i un fet destacat és que és possible caminar per darrera de la cascada!

(Seljalandsfoss)

És una de les cascades més famoses de tot el país. És molt pintoresca i la seva imatge es pot trobar en molts llibres i calendaris

(Si us fixeu en la mida de les persones us podreu fer una idea de lo gran que és la cascada)

(jeje vam quedar ben xops!)

(Part lateral de la cascada on hi ha el camí per poder passar per darrera seu)

(Passant per darrera de la cascada, no tinc masses fotos perquè es mullava la càmera)

Ens va sobtar la gran quantitat de mosques que hi havia per els camps de flors del voltant de la cascada!
Vaig fer unes quantes fotos de flors per ensenyar-vos totes les que hi havien per allà!

(Flors plenes de mosques)

(Més mosques)

(Hi havia molts camps de cotó)

Val la pena fer un passeig pels voltants de la cascada per gaudir del paisatges i altres petites cascades que hi ha per allà a prop.

Un cop vista la cascada vam seguir el nostre camí cap al següent punt, que era la cascada de Skógafoss.
De moment no feia vent i la previsió no s'estava complint, així que vam anar conduint sense problemes.
El paisatge d'aquesta zona d'Islàndia és súper verd i bonic amb moltes muntanyes i ovelles per tot arreu! No pots evitar anar parant a fer fotos o a gaudir-lo des de la finestra.

(Carreteres pràcticament desèrtiques)

(Després de veure els colors verds d'Islàndia els altres verds ens semblen una merda... jejee)

(La nostra autocaravana)

A mig camí vam veure un lloc on hi havien forces cotxes parats i ens vam parar a veure què era.
Va resultar ser el Eyjafjallajökull Erupts Visitor Center, un centre de visitants sobre el famós volcà Eyjafjallajökull que va erupcionar l'any 2010 provocant l'evacuació de més de 700 persones i un núvol de centres que va obligar a tancar el trànsit aeri en gran part d'Europa durant uns dies.

(Eyjafjallajökull Erupts Visitor Center)

A dins del centre de visitants trobes informació sobre totes les erupcions del volcà, hi ha un audiovisual de pagament per uns 6 euros (nosaltres no vam pagar) i una botiga de souvenirs.

(L'abans i el després)

(Foto de l'erupció i foto actual de la zona)

(Més imatges de l'erupció del 2010)

(El que ara és el centre de visitants abans era una granja que va quedar ben inundada degut a les erupcions)

(Samarretes de com es pronuncia "Eyjafjallajökull" jejeje)

(Mapa de la zona de Eyjafjallajökull)

Per més informació sobre el centre de visitants de les erupcions de Eyjafjallajökull podeu consultar la seva web:

(Ens va cridar l'atenció aquest cartell de "No drones", darrera aquesta muntanya més alta hi ha el volcà)

(Foto on es veu el núvol de cendres que va provocar l'erupció del 14 d'abril del 2010)

Després d'aquesta aturada al centre de visitants vam seguir amb la nostra ruta però just abans d'arribar al pròxim destí vam tornar a veure un lloc que ens va cridar l'atenció i vam decidir parar-hi.
Era una roca enorme on just a sota hi havia com integrades unes casetes amb les taulades cobertes de gespa. Eren les old houses de Drangshlíð.
A la guia de viatge havíem vist moltes fotos de casetes amb el teulat de gespa que són típiques a Islàndia però durant els dies que portàvem allà encara no n'havíem vist cap.

(La gran roca amb les casetes a sota incrustades)

Una de les cases era petita i molt camuflada entre la gespa i es podia veure per dins, tot i que estava en ruïnes i casi queia a terra.

(Casa de Drangshlíð)

Uns metres més enllà hi havia dues cases més juntes que estaven tancades i tenien pinta d'estar en millor estat que l'altre. A més aquestes cases estaven construïdes dins la roca.

Finalment vam arribar fins a la cascada de Skógafoss que per variar també era impressionant!

Skógafoss és una cascada de 60 metres de caiguda que està situada al riu Skógá, al sud d'Islàndia, en els antics penya-segats de la costa.
Després que la costa retrocedís cap al mar (que ara és a una distància d'uns 5 quilòmetres de Skógar), els antics penya-segats marins van romandre paral·lels a la costa i a través de centenars de quilòmetres, creen juntament amb algunes muntanyes una frontera clara entre la terres baixes costaneres i les terres altes d'Islàndia.

(Cascada de Skógafoss)

Al costat de la cascada hi ha unes escales que et permeten pujar fins a la part superior a una mena de mirador. És una pujada dureta però val molt la pena.

(Skógafoss amb el camí lateral per pujar al mirador)

(Impressionant!!!)

(Just als peus de la cascada hi ha un càmping)

(Les escales que et condueixen cap a la part superior de la cascada)

(Vistes dels voltants de la cascada i del pàrquing)

Per arribar a la part superior de la cascada has de creuar a uns camps que tenen valles elèctriques (perquè no s'escapin les ovelles) i per fer-ho hi ha com una escala de fusta molt peculiar.
Us poso una foto perquè us en feu una idea:

Des de la part de dalt de la cascada hi havia unes vistes de pel·lícula i vam aprofitar per fer-nos fotos en diferents penya-segats!
Això sí, hi havia tanta gent que havies de fer cua per fer-te la foto! És un dels llocs on vam trobar més turistes a Islàndia.

(Paisatge brutal amb en Yesu de protagonista)

(No apte per gent amb vertigen o por a les altures)

(Ovelles que hi havia pels voltants de la cascada)

Quan vam baixar el pàrquing estava envaït per un autobús-caravana enorme!
Vam flipar, era meitat autobús i a la part de darrera hi havia tres pisos de llits per tots els passatgers! Era brutal!

(Autobús-caravana)

Com que ja era hora de dinar vam cuinar a l'autocaravana i vam menjar amb vistes a la cascada.
I això és tot per avui, en la propera entrada us acabaré d'explicar tot el que vam visitar aquell dia!