Ruta pels Balcans: Organització i cost del viatge

dimecres, 14 de desembre del 2016
Avui us parlaré de com vam organitzar el nostre viatge de 9 dies pels Balcans i el preu que ens va costar.
En aquest viatge vam visitar amb cotxe: Eslovènia, Croàcia, Bòsnia i Hercegovina i Montenegro.

(Castell de Predjama, Eslovènia)

La nostra idea inicial era fer un viatge de 11-12 dies més de cares al setembre però per motius laborals no va poder ser i només disposàvem de 9 dies al juny en unes dates molt concretes.
Això va ser una pena ja que ens va limitar força a l'hora de comprar els vols ja que havíem de mirar que coincidissin amb els dies que podíem i amb unes dates més flexibles segur que hauriem obtingut millors preus. Però bueno, que hi farem...

Com que volíem veure 4 països i disposàvem de pocs dies havíem d'escollir molt bé a quin aeroport arribàvem i des de quin tornàvem per tal d'estalviar temps i kilòmetres de conducció.
Alguns dels països que volíem visitar no tenien vol directe des de Barcelona i els vols que vam veure que sortien més bé de preu eren els que anaven a Croàcia (Amb Vueling), per tant vam agafar l'anada a Zagreb (la capital Croata i a pocs kilòmetres d'Eslovènia) i la tornada des de Dubrovnik (Ciutat molt turística de Croàcia i a tocar de Montenegro).

Cal dir que el viatge el vam preparar íntegrament nosaltres amb l'ajuda de fòrums, blocs d'internet, preguntant a gent que hi havia estat etc...

Els hotels els vaig reservar tots a través de Booking.com amb antelació un cop vam tenir l'itinerari definit ja que així no perdíem temps buscant allotjament durant el viatge.

El cotxe el vam llogar per internet a la companyia Europcar que tot i no ser la més barata és la que millor ens ha funcionat en els últims viatges que hem fet i mai hi hem tingut cap problema (Amb Hertz i Avis no hi tornarem mai més!).

El viatge el vam començar a preparar amb uns dos mesos d'antelació quan vam poder confirmar els dies de vacances.

Us poso la relació del canvi de moneda de cada país que hi havia en el moment que hi vam anar:

CANVI DE MONEDA JUNY 2016
  • Croàcia: 1 HRK =  0,13 euros
  • Bòsnia i Hercegovina: 1 BAM = 0,51euros
  • Eslovènia: Euros
  • Montenegro: Euros

La nostra idea era passar sense canviar moneda i pagar-ho tot amb targeta de crèdit però ens vam trobar que a Croàcia i a Bòsnia i Hercegovina hi havia molts pocs llocs on acceptaven targetes de crèdit i vam haver d'acabar canviant uns 100 euros.
La meva recomanació és que porteu forces euros en efectiu ja que a casi cap lloc et canvien la moneda pagant amb targeta de crèdit... Tot ho volen amb diners en efectiu... Nosaltres no portàvem gaires euros i les vam passar putes per poder obtenir moneda croata i bosniana.

El pressupost del nostre viatge (un total de 9 dies) és el que mostro a continuació.
Com veureu us poso els enllaços als hotels i a les webs de totes les activitats i excursions que vam fer.
El preus que poso són per persona, resultat de dividir-ho tot a parts iguals entre 2.

PRESSUPOST (per persona)

• Vol + Facturació de maleta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135€
  • Barcelona - Zagreb (03/06/2016 Vueling)
  • Dubrovnik - Barcelona (11/06/2016 Vueling)
    • Allotjament . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169,67€
      • Cotxe de lloguer (Europcar). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .283,98€
      • Impost per conduir amb el cotxe per diversos països . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50€
      • Gasolina . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67,2€
      • Peatges i fronteres . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20€
      • Menjars . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125€
      • Extres i compres (Souvenirs, frikades, regals... etc). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10€
      • Excursions i activitats . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67€
      • Montenegro
      • Excursió amb barca a Sveti Stefan i a la illa de Hawaii
      • Pujada a dalt de tot de la fortalesa de Kotor

TOTAL: 928€ / persona

Tot seguit us poso unes quantes coses que cal tenir en compte a l'hora d'organitzar el viatge:

COSES A TENIR EN COMPTE
          • Per entrar i sortir de Bòsnia i Hercegovina és obligatori portar el passaport! Sense passaport no pots entrar al país.
            També és obligatori portar el carnet de conduir i tenir la Green Insurance Card (quan llogues el cotxe a Croàcia t'ho donen) ja que t'ho demanen tot i són molt estrictes amb això.
            La Green Insurance Card és un certificat internacional d'assegurança per cobrir els accidents a l'estranger (és acceptada a 48 països).
            Desconec com funciona el tema de la Green Insurance Card en el cas d'anar als Balcans amb el teu propi vehicle, diria que l'has de comprar a la frontera d'alguns d'aquests països... En el cas de llogar cotxe allà t'ho facilita la companyia de lloguer de cotxes.

(Exemple de Green Insurance Card)

• Les carreteres de Bòsnia i Hercegovina no estan gaire bé... Hi ha moltes corbes, carreteres de muntanya, algunes carreteres sense asfaltar (vam passar per una que literalment l'estaven construint i vam haver d'esperar que acabessin per poder passar).. Sobretot cal tenir molta precaució i intentar conduir quan sigui de dia (moltes carreteres no tenen il·luminació).

• Per entrar a Montenegro cal pagar 3 euros i només accepten pagaments en efectiu. També cal ensenyar la Green Insurance Card.

• Per conduir per Eslovènia cal comprar una "Vinyeta" pels peatges. Aquesta vinyeta val 15 euros (s'ha de pagar en efectiu) i serveix per circular per les autopistes i vies ràpides del país durant 7 dies. Cal comprar-la només d'entrar a la frontera (entrant des de Croàcia es compra a uns 300 metres després de passar la frontera).
            No ens van demanar la Green Insurance Card a Eslovènia.

(Vinyeta d'Eslovènia)

• Per conduir per altres països que no eren Croàcia (on vam llogar el cotxe), la companyia de lloguer ens va fer pagar un recàrrec per conduir fora del país. Aquest recàrrec va per dies que conduiràs per altres països (crec que eren 12€/dia + IVA) i com a màxim et poden cobrar 100 euros en total per tots els dies.

(Kotor, Montenegro)

En la pròxima entrada us posaré l'itinerari detallat que vam fer, les distàncies que vam recórrer i les webs que vam utilitzar per preparar el viatge.