Dia 7: Visitant Budva i excursió a Sveti Stefan i a la illa de Hawaii

dijous, 16 de març del 2017
En l'entrada d'aquesta setmana us parlaré de Montenegro, un país molt bonic que val la pena visitar, concretament de la turística ciutat de Budva i l'excursió amb vaixell que vam fer pels seus voltants.

(Sveti Stefan)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del setè dia de viatge:
  • Ruta total: No vam fer ruta en cotxe, només una excursió amb vaixell
  • Km totals realitzats: Aquell dia no vam conduir
  • Temps total de conducció: 0 hores
  • Llocs a visitar: Budva, Sveti Stefan i illa de Hawaii
  • Data de la ruta: 9 de juny del 2016

Montenegro era la última parada en el nostre viatge pels Balcans, ja hi vam estar fa anys en una parada d'un creuer que vam fer, i ens va agradar tant que vam dir que algun dia hi tornaríem!
La idea era passar els dos últims dies a la zona en plan relax i visitant més a fons Budva i Kotor.

Mentre ens dirigíem cap a Budva des de Mostar, vam vorejar amb cotxe el fiord de Kotor i la veritat és que les vistes són totalment espectaculars!
Anys enrera havíem recorregut el fiord amb el creuer i ja ens va encantar!

(Vistes des del cotxe mentre vorejàvem el fiord de Kotor)

(Vistes des del cotxe)

Teníem reserva per dues nits a l'Hotel Oliva de Budva i dir-vos que és un lloc excel·lent per allotjar-se amb un esmorzar buffet molt complert (inclòs), proper al passeig marítim, amb pàrquing privat i el personal és molt amable i simpàtic.
Quan vam arribar de seguida va venir l'amo a ajudar-nos amb les maletes, a donar-nos consells turístics i ens va convidar a un refresc de benvinguda.

(L'habitació era molt gran i els llits molt còmodes)

(La terrassa no tenia vistes però s'hi estava molt bé)

Aquell dia vam anar a sopar a fora i a dormir aviat ja que estàvem molt cansats de conduir tot el dia des de Sarajevo.

L'endemà ens vam aixecar d'hora ja que teníem previst fer una excursió circular amb barca molt típica a Budva on et porten a veure la famosa illa de Sveti Stefan i també vas a l'illa de Hawaii.
No cal reservar-ho amb temps ja que hi ha moltes companyies que l'ofereixen i solen sortir vaixells casi cada hora del matí.
A tot arreu l'excursió val 10 euros i cal pagar en efectiu.

(Diferents cartells de vàries companyies que oferten l'excursió amb els seus horaris)

Un cop es va emplenar una mica el vaixell (gaire bé tots eren serbis, russos i ucraïnesos) vam començar la visita.
Aquell dia el temps amenaçava pluja i si miraves cap a les muntanyes estava tot el cel ben negre... per sort al final ens vam salvar i a la costa no va ploure.

Primer ens vam situar a la part davantera del vaixell per tenir bones vistes, però al navegar l'aigua esquitxava molt i per no quedar-nos xops vam acabar a la part interior des d'on també teniem bones vistes.

(Vistes des del vaixell)

Després de navegar uns minuts, de lluny vam començar a veure la famosa illa de Sveti Stefan.

(Sveti Stefan des del vaixell)

Sveti Stefan, inicialment era un poble pesquer però en la dècada del 1950 van expulsar tots els residents per convertir-lo en un hotel de luxe que actualment és dels més exclusius de Montenegro.
Tot i ser un hotel, han mantingut l'aspecte extern de poble pesquer i si no se sap que ho és fa pensar ben bé que és un poble.

(Sveti Stefan en una imatge de Google, vista des de la carretera)

Com es veu a la foto, l'única manera d'accedir a l'illa és a través d'una estreta platja que la connecta amb la costa.
Però aquesta platja és privada i és pràcticament impossible acostar-s'hi ja que està plena de "segurates" que controlen els accessos perquè el lloc sigui exclusiu per els hostes.
O sigui que si no la veus per mar, l'única opció que tens és veure-la de lluny des de la carretera.

(Sveti Stefan des de la carretera)

A l'hotel s'hi ha allotjat gent tant famosa com: la Marilyn Monroe, la Sophia Loren, en Kirk Douglas, la Claudia Schiffer... etc.

Amb el vaixell vam rodejar tota la illa per mar però no es pot xafardejar res de l'hotel, està tot molt camuflat! jejej

(Sveti Stefan)

Després de rodejar l'illa de Sveti Stefan vam girar cua i vam anar en direcció a l'illa de Hawaii.
En aquesta illa el vaixell realitza una parada i tens la opció de tornar a Budva al cap d'una hora o bé quedar-te més temps a Hawaii i agafar els pròxims vaixells (al cap de 2 i 3 hores).
Nosaltres vam decidir quedar-nos unes hores a Hawaii per disfrutar de la platja i banyar-nos tranquil·lament.

(El vaixell amb el que fèiem l'excursió)

Al dir-se Hawaii, ens imaginàvem una illa paradisíaca amb sorra daurada i platges espectaculars... Però no és ben bé així.
Tot i que les aigües si que són cristal·lines i molt netes, les platges són de pedres grosses i és pràcticament impossible parar el sol estirat si no llogues una tumbona.
Ens va decepcionar força...

(Platges de pedres)

(Algunes de les platges estaven a reventar de tumbones tot i que no hi havia gaire gent)

Després de voltar una mica per l'illa vam trobar una platjeta que ens va agradar i ens vam instal·lar allà.

(La platjeta on ens vam situar)

Vam haver de llogar un parell de tumbones i un parasol ja que estirar-se sobre les pedres era impossible!
Si hi aneu us recomano també portar sabates d'aigua per protegir els peus ja que nosaltres no en teníem i quan ens anàvem a banyar ens destrossàvem els peus...

Això sí, el temps va millorar i s'hi estava de conya! L'aigua no era gaire freda i tampoc feia una calor excessiva.

(Disfrutant d'un bany fresquet)

(El casc antic de Budva des del vaixell)

Després d'un parell d'hores a Hawaii, vam agafar el vaixell de tornada cap a Budva.
Per dinar vam comprar una porció de pizza i vam estar una estona a la platja de Budva (és molt estreta i no és gaire maca) i després vam anar a l'hotel a dutxar-nos i a canviar-nos per sortir a fer un vol per la ciutat.

En gran part del passeig marítim hi ha una mena de "mercadillo" de roba, menjar i altres molt animat i ple de gent.
També hi ha zones amb atraccions de fira pels nens i molts bars i discoteques. Un lloc súper turístic per excel·lència.

(Mercat al passeig marítim de Budva)

(Port marítim)

(Al port hi havia una parada on venien peix i hi tenien aquest tauró)

(A la foto de l'esquerra el port amb l'illa de Hawaii de fons)

La part més important de Budva és el centre històric, tot emmurallat amb un passat sota domini venecià i conegut com Stari Grad.
Es creu que antigament era una illa que es va acabar unint al continent per una llengua de sorra.

(Stari Grad de Budva)

Passejant per el centre històric et trobes tot de carrers estrets amb molt d'encant, edificis històrics i moltes botiguetes i restaurants.

Tot seguit us poso unes quantes fotos del centre històric, no en vaig poder fer masses perquè se'ns feia fosc i no hi havia prou llum.

(Església de Sant Joan)

(Vistes de la ciutat vella)

(Església de Santa Maria in Punta)

(Ruïnes dels banys romans)

Ja sortint del centre històric, si caminem uns metres per un passeig en direcció a la Mogren Beach, arribem a un punt on hi ha la famosa estàtua de la ballarina de ballet de Budva.
Des d'aquest punt s'obtenen molt bones vistes del centre històric i es poden fer bones fotos, val la pena arribar-hi.
Una curiositat de Budva és que en la seva àrea metropolitana hi ha 35 platges, cosa que fa que sigui un lloc tant turístic!

(Estàtua de la ballarina de ballet de Budva)

(A la primera foto l'Església de la Santa Trinitat, a la segona foto l'Església de Sant Joan de nit)

Per sopar vam anar a un restaurant a primera línia de mar on vam menjar un salmó boníssim!
El sopar va ser deliciós, va sortir bé de preu i ens van tractar excel·lentment! :)
Els montenegrins quan et pregunten d'on ets es sorprenen molt que vinguis de tan lluny ja que la majoria de visitants que reben venen de Rússia i Ucraïna i d'altres llocs dels Balcans.

(Decoració marítima del restaurant)

(Les fotos no tenen gaire qualitat però les posos per ensenyar-vos el restaurant que estava molt ben decorat i vam estar-hi molt bé)

I això és tot per avui!
La pròxima entrada ja serà l'última d'aquest viatge i us explicaré la nostra visita a l'impressionant fiord de Kotor, un altre lloc de Montenegro que no us podeu perdre!