Nikko

dimecres, 28 de desembre del 2011
Després de dos setmanes sense poder actualitzar torno a la càrrega... Sorry he estat molt liada traslladant-me de pis i després ha arribat el nadal... però ara ja em tornaré a posar les piles! :D

Doncs bé, després de passar el primer dia a Tokyo, el dilluns teniem programat anar a Nikko (un poble situat a uns 125km de Tokyo) per així anar alternant les excursions amb els dies a Tokyo.
Per arribar-hi vam agafar dos shinkansens: un des de l'estació de Ueno fins a Utsonomiya i des d'allà un altre JR fins a Nikko. Es tarden unes dues hores en arribar.
És el dia que vam estar més aprop de Fukushima. La central nuclear està a uns 150 km de Nikko. En un principi, quan va passar la tragèdia, no sabiem si anar a Nikko o no ja que estava bastant aprop de la zona i ens feia una mica de por, però al final hi vam anar i tot perfecte i sense cap perill ni risc.

(Taiyuinbyo)

Quan arribes a Nikko pots decidir anar fins a la zona de temples a peu (crec que són uns 20 minuts) o bé agafar un autobús que t'hi porta. Com que anavem una mica justos de temps vam anar-hi amb bus.

El primer que vam veure va ser el pont de Shinkyo, un pont sagrat vermell molt xulo! Si vols passar-hi per sobre o creuar-lo has de pagar. Nosaltres el vam veure de lluny només.

Llavors vam anar cap a la zona de temples. Són molt xulos tots, passa que com que ja haviem vist moltíssims temples a Kyoto, Nara... ja ens cansaven una mica i no ens impressionaven tant com al principi.
Hi ha gent que surt enamoradíssima de Nikko, d'altres prefereixen Kyoto o Nara... Jo crec que és depen dels temples que vegis primer. Si primer vas a Kyoto els primers temples que veus t'enamoren i a mida que en vas veient els altres ja no t'impressionen tant, i el mateix passa si visites primer Nikko, que després els dels altres llocs se't fan repetitius.

Aquell dia va ser l'únic del viatge en que no feia calor! Estava una mica núvol i hi havia una temperatura perfecteeee!! Que guai no suar! :D

El primer temple que vam visitar va ser el de Tōshōgū, on hi ha els famosos "3 micos savis" on un mico es tapa la boca, l'altre els ulls i l'altre les orelles. Aquests micos són considerats tresor nacional de Japó.
En l'enllaç següent podeu trobar informació més ampliada sobre aquests 3 micos:

També vam veure els altres temples: Taiyuinbyo, Rinnoji, Futarasan... etc.
Ara us poso unes quantes fotos de la zona.
Cal dir que hi havia forçes turistes però no era agobiant ni molt menys, o podies veure tot amb tranquilitat i sense aglomeracions.

(al temple de toshogu també hi ha aquest gat que és molt imporant i famós)

(havies de passar per dins d'aquesta espècie de rodona... no em pregunteu perquè però tothom ho feia, i nosaltres no seriem menys! jejee)

Cap a la 1 vam haver acabat de veure els temples i vam anar corrent cap a la parada de bus que ens havia de dur cap al llac Chuzenji i la zona de la cascada de Kegon.
Abans d'agafar el bus vam comprar un combini per menjar-lo a dalt quan arribessim a la cascada de Kegon.

La cascada de Kegon és impressionant! Està molt bé! Tot i que la tradició que té la cascada és una mica esgarrifant: és famosa per els suicidis que s'hi produeixen. Molts amants amb històries d'amor impossible es suiciden des d'aquesta cascada.

Més info sobre la cascada: http://es.wikipedia.org/wiki/Cascada_Kegon

(aquí vam passar fred i tot... quina rasca!!! Però s'agraïa tenir fred a Japó després dela calor que havíem passat! jeje)

Un cop vista la cascada vam menjar-nos el combini ens unes taules de picnic que hi ha per allà aprop. I després vam estar una estona mirant paradetes de souvenirs i comprant alguns regals.

Després vam anar cap al llac de Chuzenji. És enorme!! La llàstima és que estava emboirat i no és podien veure bé les vistes... quina llàstima! :(

El llac estava ple de barques-anec de tots colors i vam decidir llogar-ne una! En vam triar una de rosa, la més cantona que vam trobar! XDDD
És una mica carillo però és divertit i val la pena (crec que valia uns 1200 yens per mitja hora).

El problema d'aquestes barques és que gaire bé no tenen visibilitat frontal! XDDD El cap i el coll de l'anec et tapen!! Has de mirar per els costats! XDDD

(altres barquetes que hi havia per el llac)

Durant el passeig en barca ens va passar una anècdota més o menys graciosa...
Resulta que ja tornavem cap a la vora del llac perquè ens quedaven uns 5 minuts de lloguer de barca, i mentre ens acostavem començem a veure els llogaters de les barques i a tot de gent que ens cridaven i ens feien senyals.
Nosaltres no sabiem si ens ho deien a nosaltres o no i què volien dir, fins que de cop ens girem i veiem un macro vaixell que ens venia per darrera i que ens estava a punt d'atropellar!
Fixeu-vos com són els japonesos d'educats que el vaixell no feia gens de fressa ni soroll (no el vam ni sentir) i ens estava apunt d'atropellar i enlloc de pitar-nos o cridar-nos van parar el vaixell en sec perquè nosaltres poguessim passar. XDD deu n'hi do!
Quan vaig veure el barco tan aprop em vaig fotre un susto.... XDDD

(el vaixell psicopàta)

Quan vam arribar els barquers ens feien conya amb el tema del vaixell (n'hi havia un que sabia una mica d'espanyol).

Llavors vam anar a buscar el bus de tornada a Nikko i mentre baixavem vam veure Macacos Japonesos (els monos aquells que tenen la cara vermella) que atravessaven corrents la carretera! Ueee pensava que no en veuria cap!! :D
El trajecte de Chuzenji a Nikko té moltes curves, però nosaltres no ens vam marejar per sort... jo casi vaig dormir tot el viatge... tinc una llet... XDDD
En arribar a Nikko ja vam agafar els shinkansens per tornar cap a Tokyo.

Demà explico el que vam fer a la tarda-vespre per Tokyo! :D

Bon nadal a tothom! :D

Blogger Comment

1. uoooooooooooo micos!!! com mola jeje

vaya tela lo del barco xD arriba a ser aquí y acabeu a cuenca xDDD
    mira que agafar las barcapatos.. xD soy la ostia jeje

jo a nikko lo que intentaré anar a veure es el abismo, com va fer veroniks.

p.d: me enterat que una noia que conec va al japó en un viatje organitzat les mateixes dates que jo, (nomes van 10 dies peró) i coincidim a nikko xD em sembla que allá me la trobaré si o si...no deu ser moooooooooooolt gran no?

ResponElimina
  2. Dienk tenen molt mala llet els mikos akests!!
    Les barcapatos molen! Jajajaa nhas de pillar!

Kina casualitat k coincidiu amb una amiga a Nikko! K petit el món!

En fi... Avui se mha fet tard, demà faré akihabara i shinjuku si puk! ;)