Explorant la ciutat de Bristol (UK)

dijous, 25 de maig del 2017
En l'entrada d'aquesta setmana us parlaré de la nostra escapada a Bristol, una bonica ciutat del Regne Unit que es troba a 190 km de Londres i a 71 km del famós monument megalític de Stonehenge.

(Bristol)

Cada any amb la meva amiga Sílvia fem una escapada d'un cap de setmana aprofitant els vols de Ryanair de l'aeroport de Girona (tot i que cada cop n'hi ha menys... snif snif).
Aquest any ens vam decidir per Bristol ja que una amiga nostra hi havia anat a viure feia poc, ens havien donat bones referències d'aquesta ciutat i a més queda molt a prop de Stonehenge.
Si a tot això hi sumeu que el vol ens va costar només 40 euros ja teniu els motius que ens van dur cap allà! :)

Vam marxar un divendres al matí i en un parell d'hores ja érem a Bristol.
Cal dir que no vam canviar de moneda, tot ho vam poder pagar amb targeta de crèdit per sort! ;)

COM ANAR I TORNAR DE L'AEROPORT DE BRISTOL AL CENTRE DE LA CIUTAT

La manera més fàcil d'anar al centre és agafar el Bristol Airport Bus que surt de l'aeroport amb una freqüència de 10-15 minuts i tarda una mitja hora a arribar.
Les parades on s'atura són: West Street, Chessel Street, Bristol Temple Meads i Bristol Bus Station.
Per anar de la ciutat a l'aeroport és el mateix però a l'inversa.

El tiquets es compren a través d'unes màquines automàtiques que hi ha a la sortida de l'aeroport (es pot pagar en targeta) o bé en una taquilla just davant d'on passa el bus (si es compra a taquilla crec que només es pot pagar en efectiu).
Nosaltres ho vam comprar a la màquina automàtica ja que així no havíem de descanviar euros a lliures i hi havia menys cua que a fora.

A l'abril del 2017 les tarifes eren:
  • Viatge únic: £7.00
  • Viatge d'anada i tornada: £11.00
Per més informació podeu consultar la web oficial:

(Bristol Airport Bus)

Vam reservar l'hotel just al costat de l'estació de trens ja que així no havíem d'anar amunt i avall amb les maletes i així també estàvem ben comunicades per desplaçar-nos.
Ens vam allotjar a l'hotel Ibis Bristol Temple Meads que estava a 200 metres de l'estació i la veritat és que estava tope bé i vam estar-hi molt còmodes.

(La nostra habitació a l'hotel Ibis a Temple Meads)

(Ibis Bristol Temple Meads)

Després d'instal·lar-nos a l'hotel vam demanar un mapa de la ciutat i vam començar la visita turística.

Bristol és una ciutat de 442.500 habitants que té el port marítim més important d'Anglaterra i és un nucli industrial actiu. També és coneguda per les seves universitat i el seu ambient jove i estudiantil.
La ciutat va ser premiada amb el títol "Capital Verda Europea 2015" i amb el títol "El Carib Britànic" el 2017.

Es pot visitar en menys d'un dia i totes les seves atraccions principals estan força concentrades i es poden veure mitjançant un agradable passeig.

Us deixo un mapa amb els punts destacats que cal veure:

El primer lloc on vam anar va ser a Cabot Circus, que és un centre comercial enorme inaugurat el 2008 i que té un impressionant sostre de vidre.
Allà ens vam tornar bojes i ens vam passar més de dues hores mirant botigues... jejeje

(Cabot Circus amb el seu impressionant sostre de vidre)

Molt a prop del centre comercial hi ha el Castle Park i St Peter's Church on val la pena passejar-hi una estona.
Nosaltres hi vam passar ràpid perquè teniem moltes coses pendents de veure i ja havíem perdut molt temps al centre comercial.

(En la primera imatge Cabot Circus i en la segona St Peter's Church)

En tots els carrers propers al port hi havia moltíssim ambient i gent jove de festa, tot i que eren les 7 de la tarda. Em va sorprendre que hi hagués tantíssima gent!

(A la foto no s'aprecia gaire però tot el carrer era ple de gent sopant fora i bevent)

Si contínues caminant a arribes fins al port de Bristol on trobes molts restaurants, gent passejant i molts grups de joves que es reuneixen per la zona.
En els seus ponts també ha arribat la febre de penjar candaus degut a les novel·les de l'escriptor italià Federico Moccia.

(La febre dels candaus als ponts també ha arribat a Bristol)

(Fotos amb detalls dels candaus del port de Bristol)

(Els que seguiu el meu blog ja sabeu que sempre faig fotos dels ponts amb candaus! jeje)

Per la zona del port també ens trobem amb una noria, l'aquari de Bristol, el planetari i el centre de la ciència.

(Noria al port de Bristol)

(Indicacions del carril bici)

També vam veure molta gent practicant rem al port, vam tenir sort que ens feia un dia espectacular!

(Cases colorides al port de Bristol)

(Un dels miradors del port)

Després de la passejada pel port vam decidir anar fins al parc Brandon Hill on hi ha la Cabot Tower (1890).
Aquest parc és molt bonic i des d'aquest punt es poden tenir algunes de les millors vistes de Bristol.

(Parc Brandon Hill)

Això sí, per arribar fins al parc i la torre cal pujar un turó amb una mica de pendent, però val molt la pena.
Des de dalt es veu gran part de la ciutat tota envoltada de verd i amb les seves típiques cases iguals i totes juntes.

(És curiós que moltes cases són totalment iguals unes amb les altres i de costat)

(Detall de les cases)

El parc Brandon Hill està molt ben cuidat i hi ha zones de picnic, de descans, gronxadors... ojala per aquí hi haguessin més parcs d'aquests.

(Brandon Hill)

(Cabot Tower)

Com ja he comentat més amunt, em va impressionar molt el fet que hi hagués tants grups de cases iguals i de diferents colors. En aquestes fotos que us adjunto ho podeu apreciar, és brutal!

(Cases de colors i totes iguals a Bristol, impressionant)

Baixant del Brandon Hill arribés fins a la Universitat de Bristol que té aquest edifici tan impressionant! Jo al principi em pensava que era la catedral!

(Universitat de Bristol)

Llavors vam quedar amb la nostra amiga que viu a Bristol (La Bea) i el seu xicot per anar a veure el Clifton Bridge (està força lluny a peu i ens hi portaven en cotxe) i després anar a sopar a un lloc típic.

El pont penjant de Clifton es va obrir l'any 1864 i des de sempre ha sigut un pont amb peatge, els diners del qual es destinen al seu manteniment. És una de les icones de la ciutat i que il·lustra la majoria de les postals.

(Clifton Bridge)

Al pont es poden veure cartells amb telèfons d'ajuda per disuadir a la gent que està passant un mal moment i pensa en suicidar-se des del pont... Impacta una mica!

(Cartells amb el telèfon d'ajuda)

Per anar fins a l'observatori de Clifton, vam creuar el pont a peu ja que si el creues amb cotxe has de pagar un peatge.
El pont no és gaire llarg i amb un moment ets a l'altre costat.
Per arribar a l'observatori cal pujar una petita pujadeta i a dalt hi ha un parc amb bancs i gespa on pots gaudir de les vistes.

(Clifton Observatory)

Com podeu veure a les fotos, la vista des de l'observatori val la pena! :) El que em va sobtar és que hi havia molt poca aigua al riu Avon.

(Clifton Bridge des de Clifton Observatory)

(La Bea, jo i la Sílvia des de l'observatori de Clifton)

Després de veure el pont vam anar a sopar a un restaurant típic anglès i de tornada a l'hotel ens vam parar a veure la Catedral de Bristol des de fora.
La llàstima és que ja s'havia fet fosc i no vaig poder fer gaires fotos decents.

(Catedral de Bristol)

(Foto de la Catedral treta de Flickr, by Joe Parrilla)

No em puc oblidar d'anomenar a l'artista Banksy (1974) que va decorar amb graffitis gran part dels carrers de Bristol durant la dècada de 1980 i que ara està considerat un dels artistes més famosos.

Es poden fer tours caminant per admirar les seves obres però nosaltres no vam tenir temps de fer-ne cap. Us deixo la web on hi ha més informació i algunes fotos de les seves obres:

(Algunes obres de Banksy a Bristol)

Com veieu Bristol és una ciutat que es pot visitar amb poques hores ja que no té gaires atraccions turístiques. Tot i això a mi em va agradar molt ja que està envoltada de turons i camps verds, hi ha molt d'ambient jove i universitari i no és una ciutat agobiant.
Jo me l'esperava molt diferent i em va sorprendre gratament! :)
La gent és molt amable i sempre que ens veien amb un mapa ens preguntaven si ens podien ajudar.
A més va molt bé com a punt de sortida per fer vàries excursions per la zona com visitar: Bath, Stonehenge, Salisbury, Amesbury i molts altres llocs interessants.
També he llegit que del Regne Unit, és de les zones on fa més bon temps. En el nostre cas ens va fer bo tots els dies i no va ploure.

I això és tot per avui, en la pròxima entrada us parlaré de la nostra excursió a Stonehenge i com anar-hi des de Bristol.