Dia 9: Relax al famós Blue Lagoon i tornada cap a casa

dijous, 1 de desembre del 2016
En l'entrada d'avui us parlaré del nostre últim dia a Islàndia, on vam aprofitar per anar a relaxar-nos al famós Blue Lagoon.

(Blue Lagoon)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies de l'últim dia de viatge:
  • Ruta total: De Reykjavik fins a l'aeroport de Keflavik
  • Km totals realitzats: 74
  • Temps total de conducció: 1:10 hores
  • Llocs a visitar: Blue Lagoon
  • Data de la ruta: 20 de juliol del 2016

L'últim dia del viatge ens vam aixecar a les 6:30 hores ja que havíem de ser al Blue Lagoon a les 8 i des de Reykjavik hi ha uns 50 km (aproximadament 45 minuts).

IMPORTANT: Per anar al Blue Lagoon cal reservar-ho amb antel·lació ja que hi ha moltíssima gent! Nosaltres vam fer-ho un mes abans i ja hi havia hores del dia que estaven plenes! Us recomano anar-hi a primera hora del matí ja que després es peta de gent!
Vam reservar l'accés Standard que és el més barat (50 euros a l'estiu i 40 euros a l'hivern) i inclou l'accés a la zona de bany i una mascareta de Silici. La web per reservar-ho és la següent:

(Entrada al Blue Lagoon)

El Blue Lagoon (en islandès: Bláa lónið), és un llac d'aigües calentes d'origen geotèrmic amb funcions de spa a Islàndia i que és una de les seves atraccions més visitades.
Les seves aigües desprenen vapor i són part d'una formació de lava. Aquest llac es troba al camp de lava de Grindavík a la Península de Reykjanes, al sud-oest d'Islàndia i és a uns 13 km de l'aeroport de Keflavik.

Les aigües calentes del llac són riques en minerals com el silici i el sofre i es creu que banyar-se al Blue Lagoon pot ajudar a combatre malalties de la pell com la psoriasis.
La temperatura de l'aigua en la zona dels banys es troba entre els 37–39 °C. També funciona com un centre de recerca científica per a buscar el guariment de malalties de la pell.

El Blue Lagoon s'alimenta de la sortida de les aigües d'una planta d'energia geotèrmica de Svartsengi que està molt pròxima i es renova cada dos dies.

Tenia moltes ganes d'anar-hi perquè per desgràcia tinc psoriasis des dels 8 anys (per sort és lleu en el meu cas) i volia provar si efectivament el bany aquí és beneficiós per la malaltia.
Quan vam sortir del bany si que em notava la pell molt més fina i que tenia menys escamació que habitualment, però suposo que no es noten els beneficis fins que no hi vas vàries sessions. Estaria bé un lloc així a Catalunya! :)

(Blue Lagoon)

(Si estava de conya! I més amb la fred que feia fora)

(Amagant panxa! jeje)

Amb l'entrada "Standard" t'entra una mascareta de silici i per aplicar-te-la has d'anar a com una mena de barra de bar que hi ha al mig de la llacuna i allà hi ha un pot amb la mascareta de silici i tu mateix te l'apliques.

(Lloc on anaves a buscar la mascareta de Silici)

Vam riure molt aplicant-nos la mascareta els uns als altres ja que deu ni do quins caretos que ens quedaven.. jajja! Feia molta gràcia veure tota la gent amb la cara blanca!
T'havies de deixar la mascareta durant 15 minuts i després treure-te-la i la veritat és que et quedava la pell ben fina i amb una sensació genial!
Et podies aplicar tantes mascaretes de silici com volguessis. Ningú control·lava si ja te n'havies posat una o no.

També hi havia mascaretes d'algues però aquestes si que s'havien de pagar a part i t'ho carregaven a la polsera que portaves (la que servia per tancar la teva taquilla al vestidor).

(Ens vam fer mil fotos amb les mascaretes! jiji)

(A qui li queda millor? jeje)

Potser us preguntareu perquè anem amb el cabell recollit, doncs això és perquè et recomanen no mullar-te el cabell dins l'aigua del Blue Lagoon ja que si ho fas te'l deixa molt ressec i fet caldo durant 3 o 4 dies... De fet et recomanaven posar-te acondicionador al cabell per prevenir-te de si te'l mullaves.
Nosaltres vam vigilar per si de cas! Però veiem gent que s'hi tirava de cap... no sé com els hi devia quedar el cap..

(Vam sortir amb la pell com un bebe! jeje)

(Sexys!)

(Foto general del lloc, ufff quina fred que vaig passar fent-la...)

Casualment en l'època que hi vam anar el Blue Lagoon estava en obres ja que ampliaven la llacuna i l'hotel que hi ha al costat.
Això va deslluir una mica el lloc ja que estava ple de grues i mentre ens banyàvem estaven treballant i hi havia una mica de soroll... A més una part del llac estava tancat... Ja ens podrien haver rebaixat el preu per les molèsties!

(A la foto es poden veure les grues de les obres que estan fent... hi havia una mica de fressa i una part de la llacuna tancada)

(La llacuna és força gran i té vàries zones)

(A mida que anaven passant els hores s'anava emplenant de gent... van arribar varis autobusos de turistes i llavors va ser una mica agobiant)

(Per aquí hi ha la zona de saunes)

(Aquesta foto és de just a fora del Blue Lagoon)

Després de fer unes quantes fotos amb la reflex vaig anar a buscar la càmera aquàtica (com una GoPro però marca blanca) i ens vam divertir una bona estona fent fotos i vídeos dins de l'aigua.

(Fotos amb la súper càmera aquàtica)

(Al Blue Lagoon també hi ha "xorros" d'aigua i diferents saunes)

(En Yesu jugant amb els vidres de les saunes, va fer un calvo i tot però em reservo la foto per no ferir sensibilitats! jeje)

Per allà hi havia un grup de turistes que formaven part d'una coral i estaven cantant tota l'estona! jeje Els hi vaig demanar una foto i estaven ben contents! jiji

(Els turistes cantaires)

Després vam anar en una zona amb barres de bar que hi ha dins les piscines mateix a demanar alguna cosa per veure.
Et carreguen l'import de les begudes a la pulsera blava (que també serveix per la taquilla) i ho pagues quan surts del Blue Lagoon.

(En Marc i en Yesu disfrutant de la begudes)

(La Sílvia i jo fent "postureo" amb les begudes dels nois.... ufff ningú em va avisar que tenia restes de la mascarilla a la cara... grgrgr)

Després d'una dues hores de bany vam anar cap a les dutxes a canviar-nos per marxar. A aquella hora estaven saturades de gent que arribava al Blue Lagoon (T'has de dutxar abans d'entrar i per sortir)... i hi havies vàries noies que formaven part del personal del lloc (totes ben mudades i repentinades enrera amb gomina) que t'anaven controlant tot el que feies.
Això em va agobiar una mica ja que et posaven pressa a la dutxa, si hi havia molta gent a un lloc et feien canviar de lloc i eren força pesades! ¬¬'
Els nois però ens van dir que el seu cas el personal masculí va ser més simpàtic.

Si us he de dir la meva opinió sobre el Blue Lagoon us diré que em va agradar el lloc però m'esperava molt més... No sé, potser ho tenia com idealitzat però m'esperava l'aigua més blava, el lloc més gran i el fet que hi haguessin obres i tal suposo que també hi va influir...
És un lloc que si vas a Islàndia hi has d'anar si o si però tampoc us creeu grans expectatives.. (Bueno cadascú té la seva opinió i hi ha gent que li encanta).

Un cop fora del Blue Lagoon vam anar a rentar una mica l'autocaravana ja que a les 11:30 l'havíem de tornar.

Quan vam ser a l'empresa McRent (on l'havíem llogat), ens van fer esperar una estona perquè els treballadors revisessin que l'autocaravana estigués en bon estat, i la nostra sorpresa va ser quan ens van dir que havien trobat una incidència!!
Resulta que a la part de davant de la caravana en un lateral van veure que hi havia una petita esquerda  en el plàstic i ens van dir que degut a això es quedarien amb la fiança de 400 euros que ens havien fet deixar el primer!
Nosaltres ens vam indignar molt perquè tot i que el dia abans havíem vist aquesta esquerda, no vam considerar que fos una cosa greu i en teoria teniem l'assegurança SCDW que era la més alta i ens havia de cobrir aquestes petites incidències. A més no hi havia pas res trencat!
Després de discutir molt amb ells ens van dir que féssim una reclamació a l'empresa online on havíem llogat la caravana (http://www.autocaravanaislandia.es/) però que ells es quedaven la fiança perquè deien que per arreglar l'esquerda havien de cambiar tot el panell lateral de la caravana.
Vam sortir súper emprenyats ja que eren 400 euros i amb el que havíem pagat de lloguer i assegurança era un atracament! O sigui contractes una assegurança i a l'hora de la veritat no et cobreix res?? Vergonyós!
Quan vam tornar del viatge vaig escriure mails a l'empresa i vaig trucar però em van dir que en les autocaravanes no hi havia cap assegurança a tot risc (a la web no ho especificava que no ho era) i que el que teniem nosaltres cobria qualsevol incident menys esquerdes provocades per la grava (quina casualitat no??).
Al final ens vam haver de resignar i sort que érem 4 persones i ens va quedar a 100 per cap...

(Aeroport de Keflavik, com veieu és molt petit)

Per si no teniem prou mala llet, arribem a l'aeroport de Keflavik per tornar a casa i ens el control ens van fer posar a part a mi i a la Sílvia i ens van registrar de dalt a baix... Jo no sé si pensaven que érem traficants o algo perquè ens van mirar els portàtils, ens van passar papers i líquids per buscar drogues, ens van regirar tota la maleta.... només els hi va faltar fer-nos un tacte rectal!!

O sigui que ja veieu, el viatge a Islàndia va anar molt bé però ens va quedar un gust amarg l'últim dia per culpa de la fiança de l'autocaravana i el tracte de l'aeroport...
En fi, sort que el vol almenys va anar puntual i vam arribar aviat a casa.

La pròxima entrada serà la última sobre Islàndia i allà hi trobareu un conjunt amb tots els links per organitzar la informació i un divertit vídeo del viatge que vam fer!