Dia 2: Excursió a Landmannalaugar, les muntanyes de colors de Islàndia!

dimecres, 21 de setembre del 2016
Avui us parlaré d'una de les excursions estrella d'Islàndia: la visita a les muntanyes de colors de Landmannalaugar!
És una de les coses que més em va agradar del viatge i si aneu a Islàndia no us podeu perdre aquest paisatge de somni!

(Muntanyes de colors de Landmannalaugar)

Landmannalaugar és una petita regió propera al volcà Hekla que forma part del Parc Natural de Fjallabak, que és una gran reserva de gairebé 47.000 hectàrees en les inhòspites terres altes de l'interior d'Islàndia.
Es tracta d'una àrea esculpida per l'intensa activitat volcànica de la zona, que està plena de camps de lava i muntanyes de diversos colors i tonalitats (marró rosat, verd, groc, blau, morat, negre i blanc) complementada amb valls, rius i llacs.
Les muntanyes més populars entre els excursionistes són el pic Bláhnjúkur (que significa "pic blau") i el pic Brennisteinsalda (que significa "onada de sofre").

(Mapa de la zona de Landmannalaugar amb tots els accessos i punts destacats)

Feia anys que veia fotos dels paisatges de Landmannalaugar i somiava en poder-los veure en directe, per tant quan vam organitzar el viatge a Islàndia aquesta excursió era imprescindible costes el que costes.
Vam dedicar moltes hores a buscar diferents webs i empreses que la oferien per trobar la que més ens convenia tant per preu com per itinerari i finalment vam trobar el Landmannalaugar Hiking Tour que ofereix l'empresa "Artic Adventures".

Aquesta excursió dura 14 hores aproximadament, et recullen amb autobús a diferents punts de Reykjavik, Selfoss o Hella i et porten fins a Landmannalaugar (des de Reykjavik es tarden unes 3:30 hores). Inclou un guia de parla anglesa durant tota l'excursió.

Un cop allà el guia et porta a fer una caminada d'unes 4-5 hores per les valls de les muntanyes de colors, els extensos camps de lava i canyons i pujes a la muntanya Brennisteinsalda.
Per acabar l'excursió tens la opció de banyar-te a uns banys termals naturals que hi ha allà mateix i llavors ja inicies la tornada cap a Reykjavik (o el punt d'inici de l'excursió).

En el moment que hi vam anar nosaltres l'excursió ens va costar uns 135 euros per cap. És car però val moltíssim la pena!
Nosaltres sempre intentem fer les excursions per el nostre compte, però en aquest cas Landmannalaugar està en un lloc de molt difícil accés i és impossible arribar-hi amb autocaravana o si no tens un 4x4 preparat.
També és important saber que només s'hi pot anar de juny a setembre ja que fora d'aquests mesos les carreteres d'accés estan tancades per les condicions meteorològiques.

(Exemple del que et pots trobar de camí a Landmannalaugar si no vas amb el vehicle adequat)

I tot seguit passo a fer la crònica de l'excursió i a ensenyar-vos via foto la meravella d'aquest paisatge (En aquesta entrada no podia escatimar en imatges! I en viu encara és més bonic que a les fotos)!

L'autobús del tour (amb unes rodes gegants per passar per les carreteres xungues) ens va passar a recollir a les 7:15 h del matí per davant del càmping de Reykjavik i un cop presentada la nostra guia (una noia australiana que feia anys que vivia a Islàndia) vam començar el viatge cap a Landmannalaugar.
Vam fer vàries parades a diferents pobles per recollir més gent i també vam parar en un parell de gasolineres per anar al lavabo i comprar alguna cosa per menjar.

A mida que ens apropàvem a la zona el paisatge començava a ser una passada!!
Des de l'autobús vaig fer mil fotos i encara no havia vist lo bo!

(Paisatge de camí cap a Landmannalaugar)

(Fotos fetes des de l'autobús)

(Un llac molt bonic que ens vam trobar pel camí)

(En aquesta zona les muntanyes ja començaven a tenir contrastos de colors)

Finalment vam arribar a la zona d'acampada de Landmannalaugar on vam baixar de l'autobús i des d'on començaríem l'excursió.
Hi havia força gent amb tendes i un edifici amb menjador, cuina, lavabos i dutxes.

(Zona d'acampada de Landmannalaugar)

(A prop de la zona d'acampada hi ha moltes zones amb banys termals naturals)

El nostre grup estava format per 12 persones + la guia i vam començar l'excursió pujant per una muntanya plena de camps de lava des d'on es tenen bones vistes del campament.

(Vistes del campament des de la muntanya de lava)

Després d'uns 10 minuts a peu a través de la lava vam començar a veure les magnífiques muntanyes de colors amb uns contrastos brutals! Sembla que estiguis dins d'un quadre!

(La muntanya Brennisteinsalda, la que té més contrastos de colors)

La guia ens anava explicant curiositats sobre les muntanyes i l'edat que tenia cada camp de lava i quan s'havien produït les últimes erupcions volcàniques de la zona.

En aquesta zona la guia ens va deixar temps lliure per fer fotos, admirar les vistes i explorar els diferents camins.
Uff jo no podia parar de fer fotos! I llàstima que les imatges no plasmen la realitat del lloc!

(Sembla que tinguem un fons pintat a darrera!)

(Impressionant!!)

(Fotazoooo!)

(Ens ho vam passar genial! jeje)

(Vam tenir molta sort i feia molt bon dia)

(Vondugil Canyon)

(Com que és una àrea volcànica cal vigilar per on passes per no passar per sobre de cap fumarola)

(Cartells que t'indiquen les diferents rutes i muntanyes on pots anar)

(Amb un mar de lava darrera meu, impressionant!)

I llavors vam arribar a un dels punts més bonics, el peus de la muntanya Brennisteinsalda que és la que té més contrastos de colors!
Ens vam quedar una estona admirant les vistes i després la guia ens va preguntar si volíem pujar fins al cim. Evidentment tothom va dir que sí i vam començar la pujada.

(Brennisteinsalda, brutal eh?)

(Contrastos de colors i saturació al·lucinants!)

La pujada és una mica pronunciada i cal estar en forma perquè cansa molt passar a través de la lava, a més vas passant per zones on hi ha neu que patinen una mica. Però l'esforç val la pena, si podeu no us ho perdeu!

(A mig camí)

(A l'esquerra foto al cartell per recordar-me del nom de la muntanya i a la dreta una zona de l'ascensió on creues la neu)

(Foto mentre anàvem pujant)

En el tram final de pujada et trobes amb aquesta roca tan peculiar que recorda a certa part masculina! jeje

(Vistes des de dalt)

(En Yesu ja tenia pensaments impurs amb la forma d'aquesta roca! jijiji)

Un cop a dalt del cim vam dinar els entrepans que ens havíem endut i vam disfrutar de l'espectacle de les vistes! jeje
Des de dalt es pot arribar a veure el volcà Hekla que és el volcà més actiu i perillós d'Islàndia. Però com que havien sortit una mica de núvols la guia ens va dir que quedava tapat. Llàstima!

(En teoria per allà al fons hi ha el volcà Hekla que quedava tapat pels núvols)

(Era com veure un quadre multicolor!)

(Yeahhhhh!)

(Iniciant el descens de la Brennisteinsalda)

De baixada de la muntanya i ja retornant cap al campament, vam haver de creuar un enorme camp de lava i vam passar pel Grænagil Canyon.

(Camp de lava)

(Feia poca estona érem nosaltres els qui estàvem allà dalt!)

(Grænagil Canyon)

(Vorejant el canyó)

(Tram final de l'excursió)

Quan ja arribàvem al campament vam passar per una hípica on hi havia molts cavalls islandesos. Són molt bonics i amb la cabellera ben rossa! Són una mica més petits que els cavalls normals i n'hi havia alguns que semblaven ponis.
El cavall islandès és un raça que es va desenvolupar a Islàndia, és resistent i pateix poques malalties. La legislació islandesa prohibeix que els exemplars que han estat exportats puguin tornar a l'illa per tal de prevenir possibles contagis.
Per ells el cavall islandès és un animal sagrat i els tenen molt ben considerats.

(Cavalls islandesos)

(Amb un 4x4 amb les rodes més grans que jo casi! jeje)

Un cop acabada l'excursió a peu la guia ens va dir que disposàvem d'una hora lliure per la zona per fer el que volguéssim i que ens recomanava que ens banyéssim als banys termals naturals que hi ha a la zona (gratuïts).

Després de la caminada i el mal que ens feien els peus no ho vam dubtar i vam anar cap allà (No us oblideu de dur banyador i tovallola si aneu per la zona)!

Els banys estan a uns escassos 200 metres de la zona d'acampada i al voltant hi ha una tarima de fusta per arribar-hi i deixar les motxilles.

(Banys termals naturals a Landmannalaugar)

Quan hi vam anar nosaltres estava pleníssim de gent ja que a la tarda és quan acaben totes les excursions i tothom va cap allà.

Era curiós que hi ha zones on l'aigua està congelada i just a pocs metres l'aigua està ben calenta. Com podeu veure a les fotos tothom està apilonat en una zona que és on hi havien les corrents d'aigua calenta.

(Com podeu veure estava a petar de gent)

(Per fer-nos la foto sense gent vam anar a una zona on l'aigua era freda! jeje podeu apreciar les nostres cares de postureig màxim per la foto mentre ens congelàvem... jijij)

(Aquesta foto ja està feta a la zona d'aigua ben calenta on s'hi estava de luxe!)

Un cop fet el bany, vam anar cap al punt on ens havia citat la guia per tornar cap a Reykjavik.
Just quan marxàvem es va posar núvol i va començar a ploure, vam tenir molta sort amb el temps durant tot el dia ja que el paisatge no és tan guai si fa mal temps.

Després de casi 4 hores de viatge amb autobús vam arribar al càmping de Reykjavik cap a les 11 de la nit... Estàvem esgotats i encara havíem de sopar... Vam menjar coses que teníem per la nevera i vam anar pitant al llit que l'endemà ja començàvem la volta a la illa i teníem mil coses per veure.

I això és tot per avui!
En la pròxima entrada us parlaré de la nostra visita al famós Cercle Daurat.