Dia 1: Arribada i visita a la ciutat de Reykjavik

dijous, 15 de setembre del 2016
En l'entrada d'aquesta setmana us parlaré de com va ser la nostra arribada a Islàndia i el nostre primer dia visitar la capital del país: Reykjavik.

(Hallgrímskirkja, Reykjavik)

El nostre vol directe a Islàndia (amb la companyia WOW AIR) sortia de Barcelona a les 23:00 h i havia d'arribar a la 1:35 h a Keflavik (3:35 hora catalana perquè allà són dos hores menys que aquí).
Però només d'arribar a l'aeroport ja ens van avisar que hi hauria un retràs en el vol i tot i que no havia de ser de gaire estona al final va acabar sent de 2 hores! Començavem bé....
Després d'esperar amb paciència finalment vam sortir (a la 1 de la nit) i vam arribar a Keflavik a les 3:30 de la matinada...
Per sort havíem reservat un allotjament (Guesthouse Alex) que estava a tan sols 2 km de l'aeroport i els de l'hotel ens van venir a recollir després de 5 minuts de trucar-los dient que havíem aterrat.
A la Guesthouse Alex teníem reservada una habitació de 4 que incloïa esmorzar i sortia molt bé de preu per ser Islàndia.
Només d'arribar-hi vam anar a esmorzar (obrien el menjador a les 4 del matí) i després a dormir directe ja que estàvem molt cansats! Total fins l'endemà a les 11:30 no podíem anar a buscar l'autocaravana.

(La nostra habitació a Guesthouse Alex, Keflavik)

Un cop vam haver dormit unes hores ens vam despertar, ens vam dutxar i vam anar cap a les oficines de l'empresa McRent a buscar l'autocaravana.
Després de fer una mica de cua i d'escoltar les extensives explicacions referents a com funcionava el vehicle, instruccions de seguretat i recomanacions ja teníem la nostra casa per la resta del viatge!
I era genial! (Per veure més sobre la nostra autocaravana consulteu l'entrada: Islàndia en autocaravana)

(El primer dinar a l'autocaravana)

El primer que vam fer va ser anar a un supermercat a Keflavik a comprar el menjar que necessitàvem (moltes coses ja les dúiem des de casa) i a comprar el dinar per aquell dia.
El dinar d'estreno va estar format per pollastre a l'ast + amanida + iogurts. No va estar gens malament!

I llavors ja vam emprendre camí cap a Reykjavik (a uns 50km de distància), on passaríem les dues properes nits al càmping de la ciutat.
El càmping per dos nits incloent parcel·la + electricitat + 4 persones ens va sortir per un total de 142,74 euros (que serien uns 18 euros per persona i nit). Deu ni do! Ho vam trobar car per ser un càmping i sort que ho dividíem entre 4!

Un cop instal·lats vam decidir sortir a explorar Reykjavik! Feia un dia molt bo amb sol i inclús ens va sobrar la jaqueta!

Tot seguit us adjunto un mapa de google amb els punts més destacats de Reykjavik que nosaltres vam visitar:

Des del càmping al centre de la ciutat hi havia una bona caminada (uns 2 km) però com que ens agrada caminar i explorar els vam fer sense problemes.
El primer que ens va cridar l'atenció és que gaire bé tothom a casa seu tenien vehicles 4x4 amb rodes enormes!
Es nota que les carreteres i les condicions per travessar-les poden ser extremes i ells ja estan ben preparats!

(4x4 amb rodes enormes en el pàrquing d'una casa)

Després de caminar una estona vam arribar a una zona arran de mar on hi havia un tros del mur de Berlín i una mica més enllà la Hofdi House.

(A la primer foto el tros de mur de Berlín allà exposat, i a la segona foto l'escultura que representa el primer colon de Reykjavik, d'origen noruec)

La Hofdi House, construida l'any 1909 és considerada un dels edificis més bonics i significatius de la ciutat.
Aquesta casa és molt important ja que aquí hi va tenir lloc la  Cimera de Reykjavik, l'octubre de 1986, on es van reunir el president de EEUU, Ronald Reagan i el Secretari General del Partit Comunista de la Unió Soviètica, Mijail Gorbachov, un esdeveniment històric que va marcar el final de la Guerra Freda.

A més, segons diu la llegenda, aquesta casa està habitada per el fantasma d'una dona jove coneguda com "La Dama de Blanc".
L'ambaixador britànic John Greenway, que vivia a la casa l'any 1952, deia que escoltava cops i sorolls estranys a les nits. Això li va causar tanta por que es va veure obligat a vendre la casa i traslladar el consulat a un altre lloc.
Altres llegendes populars expliquen que la casa esta encantada perquè es troba situada sobre un antic cementiri viking.
Molta gent assegura haver vist la silueta del fantasma a les finestres superiors de la casa (actualment no està oberta al públic i només es pot veure des de fora).

(Hofdi House)

Després d'aquesta visita vam dirigir-nos cap al carrer Laugavegur, que és el carrer principal de botigues de Reykjavik.
A tot arreu seguíem veient 4x4 amb rodes enormes! Eren flipants!

(4x4 brutals!)

El carrer de Laugavegur és un carrer molt animat i ple de colorido. Ens vam trobar amb molts murals pel carrer i edificis pintats amb grafitis.

(Més tard quan vam tornar a passar pel mural ens vam trobar aquest parell que anaven ben torrats dormint a davant)

(El bar d'en Chuck Norris! jeje)

(Zona de restaurants i botigues)

(Edificis pintats)

(Per indicar que és una zona peatonal i per bicis)

En un portal del carrer ens vam trobar una colla de guants perduts/desparellats que la gent que els trobava anava col·locant per veure si trobaven la parella. Amb un cartell que deia "Single gloves: speed dating". Jejeje era molt divertit i n'hi havia un piló!

(Mural per conscienciar dels plàstics que es llencen i que cal reciclar)

(Stjórnarráðið, la seu del poder executiu del govern islandés)

(Al fons del llac hi ha l'ajuntament de Reykjavik)

(Església Frikirkjan i Reykjavik)

(Llac al davant de l'ajuntament de Reykjavik)

(A la fotografia de l'esquerra un bar d'ambient al centre i a la dreta una casa particular curiosa)

Després de recórrer el centre vam fer camí cap a l'església Hallgrímskirkja, un dels punts més emblemàtics i coneguts de Reykjavik.

(En aquest carrer totes els senyals i indicacions tenien ninots i figures a sobre! jeje era divertit anar-los mirant)

(A la foto no s'aprecia bé però hi ha la figureta d'una noia sobre d'una banyera)

I llavors la vam veure, l'atracció estrella de Reykjavik: l'imponent església de Hallgrímskirkja

De ritu luterà, també és coneguda com "Església de Hallgrímur" i és l'església nacional d'Islàndia.
Fa 74,5 metres, es tracta de l'edifici religiós més alt de tot el país i la sisena estructura arquitectònica. El nom de l'església recorda el poeta i clergue Hallgrímur Pétursson, autor dels Salms de la Passió.

Hi ha molta gent a qui no li agrada aquesta església, però jo personalment la trobo molt curiosa i original i em va agradar molt!
A més és tan alta i ressalta tant entre les cases que diuen que s'aprecia des de 20 km de lluny.

(Interior de la Hallgrímskirkja, molt senzill i minimalista)

Per uns 7 euros pots pujar a la part superior de l'església i la veritat és que val molt la pena ja que des de dalt tens unes vistes espectaculars de tota la ciutat. I més si enganxes un bon dia com el que vam tenir nosaltres! :)
Tot seguit poso unes quantes fotos perquè us feu una idea (em costava molt decir quines eren les millors i al final n'he posat moltes! jeje):

(Vistes des de dalt de l'església)

(M'encanten totes aquestes cases amb els teulats de colors)

(Com podeu veure Reykjavik no sembla una ciutat ja que tot són casetes i apenes hi ha gratacels, et dona la sensació que estàs en un poble gran)

(Cases de colors)

(Restaurant amb la teulada de gespa, molt típic veure cases així a Islàndia)

Després vam tornar cap a la part del centre i de camí vam veure per fora l'edifici Alþingi, que és el Parlament Nacional i és la institució parlamentària més antiga que hi ha al món.

(Alþingi)

Mentre ens dirigíem cap a l'Harpa (Sala de concerts i conferències de Reykjavik) ens vam trobar de casualitat amb la frankfurteria "Bæjarins Beztu Pylsur" que es veu que és de les més famoses de Reykjavik i que el 2006 va ser seleccionada com a la millor d'Europa pel diari "The Guardian".
Hi havia molta gent fent cua i vam decidir parar-nos a provar els seus frankfurts!

Aquesta frankfurteria es va fer molt famosa l'any 2004 ja que l'ex-president dels Estats Units Bill Clinton la va visitar i des de llavors va començar a ser inclosa en moltes guies de viatge.
De fet allà a la parada tenien varies fotos amb l'ex-president.

(Franfurt de Bæjarins Beztu Pylsur)

(A en Yesu i en Marc els hi va encantar! jeje)

Finalment vam arribar a l'edifici de l'Harpa, que va ser inaugurat al 2011. L'estructura consta d'un marc d'acer revestit amb panells de vidre en forma geomètriques de diferents colors.

(Harpa)

Es podia entrar a dins de l'edifici on hi havien unes quantes botigues, un restaurant i es podia admirar l'arquitectura des de dins.

(Interior i vistes des de l'Harpa)

(Interior de l'Harpa)

Després de visitar l'edifici Harpa vam seguir passejant pel passeig marítim on es s'obtenen bones vistes de la costa.

(Costa de Reykjavik)

A poca distància de l'Harpa, al costat del mar ens trobem amb l'escultura Sólfarið ("El viatge del Sol") que és el vaixell dels somnis, una oda al sol. Evoca un territori per descobrir, un somni d'esperança. el progrés i la llibertat.
És una escultura feta per l'artista Jón Gunnar Árnason que està feta d'acer i que simbolitza un vaixell viking.
És una escultura molt bonica i a l'hora que hi vam anar les llums de la posta de sol feien que la visió fos preciosa!

(Escultura Sólfarið, em va costar molt fer la foto sense gent! jeje)

Després d'acabar de visitar tots els punts importants de la ciutat, vam anar a buscar un lloc per sopar però ens vam trobar amb la sorpresa que la major part dels restaurants ja eren tancats o tenien la cuina tancada (i només eren les 9!)...
Per sort vam acabar trobant un restaurant Nepalí i com que cap dels 4 havia menjat mai menjar de Nepal vam decidir provar-lo!
I vam encertar de ple: el menjar era súper bo i ens va encantar! A més el tracte per part dels amos del restaurant va ser excel·lent! Si aneu a Reykjavik us recomano anar-hi!
Per internet he vist que tenen pàgina web:

Un cop vam tenir la panxa plena, vam emprendre la tornada cap al càmping (2 km de res... jeje) i era curiós perquè tot i ser passades les 11 de la nit encara era de dia i només havia baixat una mica el sol.
És el que s'anomena "Sol de mitjanit" ja que durant els mesos d'estiu mai es fa de nit a Islàndia.

(Hofdi House amb el sol de mitjanit de fons, eren les 23:30 h)

Quan vam arribar al càmping vam anar a dormir de seguida ja que l'endemà anàvem d'excursió i ens havíem de llevar molt aviat.

I això és tot per avui! Com veieu és possible veure la ciutat en un sol dia.
En la pròxima entrada us explicaré la nostra excursió a les muntanyes de colors: Landmannalaugar.