Cap de setmana a Cinque Terre (2016)

dijous, 28 de juliol del 2016
Després d'un parell de setmanes de vacances torno a la càrrega per explicar-vos el cap de setmana que vam passar per els bonics poblets de Cinque Terre a Itàlia.

(Cases de colors de Cinque Terre)

El Parc Nacional de Cinque Terre és una part de la costa italiana del mar de Ligúria, a la província de La Spezia.
Com el seu nom indica, està format per 5 pobles costers molt bonics amb cases pintades amb colors molt vius: Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza i Monteresso.
L'any 1997 va ser declarat Patrimoni de la Humanitat de la UNESCO i el 1999 es va crear el Parc Nazionale delle Cinque Terre.

(Mapa de Cinque Terre, cortesia de James Martin)

Hi ha vàries opcions per visitar-lo: caminant a través dels camins de ronda que uneixen els diferents pobles (Coneguts com "Il sentiero azzurro"), amb el tren que també connecta amb tots els poblets o bé amb vaixell.

Tot seguit us poso els km i les distàncies del camí de ronda entre els diferents pobles de Cinque Terre:
  • Riomaggiore - Manarola (la via dell’amore)
    • Durada: 25 min
    • Distància: 1.1 km
    • Dificultat: Baixa
    • Desnivell: 18 m.
    • Estat: CAMÍ TANCAT (Juliol 2016)
  • Manarola - Corniglia
    • Durada: 1 hora
    • Distància: 2.9 km
    • Dificultat: Moderada
    • Desnivell: 100 m.
    • Estat: CAMÍ TANCAT (Juliol 2016)
  • Corniglia - Vernazza
    • Dificultat: Moderada-Alta
    • Desnivell: 280 m.
    • Estat: CAMÍ OBERT

Podeu consultar l'estat actual dels camins de ronda en el següent enllaç:

(Clickeu per ampliar)

Feia molts anys que sentia a parlar de Cinque Terre i veia moltes fotos espectaculars a google i a blogs de viatge i això ho havia de veure amb els meus propis ulls!

Amb la meva amiga Sílvia cada any busquem un cap de setmana per escapar-nos de viatge a algun lloc i aquest any li vaig proposar d'anar aquí.
A ella no li sonava de res però quan li vaig ensenyar fotos de seguida li va agradar i vam comprar el vol cap a Pisa (queda a una hora amb tren de Cinque Terre) que és el destí que ens quedava més proper.

(Manarola i Riomaggiore)

Mentre buscàvem informació pel viatge vam trobar un post molt interessant i ben explicat que van escriure la Isabel i en Xavier del blog de viatges de "Diario de abordo" i la veritat és que ens va anar genial per organitzar-ho tot i vam fer gaire bé el mateix itinerari! Gràcies nois! ;)

EL NOSTRE ITINERARI:

08/07/2016
  • Vol Girona - Pisa (Ryanair)
  • Visita nocturna de la ciutat
  • Allotjament a Pisa (La Sosta Bed&Breakfast)

09/07/2016
  • Tren des de Pisa fins a La Spezia (55 minuts)
  • Tren des de La Spezia fins a Manarola (12 minuts)
  • Tren des de Manarola fins a Corniglia  (3 minuts)
  • Camí de ronda des de Corniglia fins a Vernazza  (2 hores)
  • Camí de ronda des de Vernazza fins a Monterosso  (3 hores)
  • Tren des de Monterosso fins a La Spezia  (20 minuts)
  • Visita nocturna de La Spezia
  • Allotjament a La Spezia (Affittacamere Lavanda)

10/07/2016
  • Tren des de La Spezia fins a Monterosso (20 minuts)
  • Vaixell des de Monterosso fins a Riomaggiore (60 minuts, parant per tots els pobles de Cinque Terre)
  • Visita de Riomaggiore
  • Tren des de Riomaggiore fins a La Spezia (9 minuts)
  • Tren des de La Spezia fins a Pisa (55 minuts)
  • Vol Pisa - Girona (Ryanair)

Tot seguit us explico el nostre cap de setmana dia per dia:

Divendres 8 de juliol de 2016

Vam agafar el vol des de l'aeroport de Girona (a 15 minuts de casa) el divendres a les 7:30 de la tarda i una mica abans de les 9 ja érem a Pisa.
Per anar de l'aeroport de Pisa fins a l'estació de trens vam agafar el Pisa Mover que és un bus que t'hi porta en 10 minuts per 1,30 euros.
Els tiquets es poden comprar a l'aeroport o al bus mateix.

Havíem reservat un Bed & Breakfast a través de Booking al costat mateix de l'estació ja que l'endemà a primera hora agafàvem el tren cap a La Spezia.

(La nostra habitació a la Sosta Bed&Breakfast, Pisa)

Un cop instal·lades, vam decidir sortir a fer una volta per Pisa per tal de visitar la famosa torre inclinada (tot i que ja hi havíem estat altres vegades) que es troba a uns 20 minuts a peu de l'estació de trens.
Ens havíem endut uns entrepans per si el vol es retrassava i ens quedàvem fotudes sense sopar, així que ens el vam menjar amb vistes a la torre de Pisa.

La propietaria de l'hotel on estàvem ens va dir que aquella nit a Pisa feien un concert al costat del riu amb una banda que cantava en francés combinat amb ritmes africans i vam decidir anar-hi.
Hi havia molt d'ambient i el concert va estar molt bé!

Després del concert vam tornar cap a l'hotel a descansar ja que l'endemà agafàvem el tren cap a la Spezia a les 8:30.

Dissabte 9 de juliol de 2016

Ens vam aixecar molt aviat, vam esmorzar i vam sortir cap a l'estació de trens.
Els bitllets de tren els teníem comprats amb antelació a través de la web de Trenitalia i d'aquesta manera vam aconseguir un millor preu (vam enganxar que feien una oferta de 2x1 en els bitllets) i ens vam estalviar cues.
Però també es poden comprar a les taquilles de l'estació o a les màquines automàtiques.
El tren express des de Pisa fins a La Spezia triga uns 55 minuts a arribar.

Només d'arribar vam anar directe al Cinque Terre Point que es troba a l'estació mateix per tal de comprar la Cinque Terre Card, que és una targeta molt recomanable per tal de poder visitar Cinque Terre.

Hi ha dos tipus de targetes i pots comprar la que més et convingui per 1 o 2 dies:

Cinque Terre Card
  • Accés a tots els camins de ronda entre els pobles de Cinque Terre.
  • Wifi gratuït a les estacions de trens de cada poble.
  • Fer servir els busos que connecten els pobles.
  • Accés a alguns monuments a preus reduïts.

Cinque Terre Card Train
  • Inclou tots els serveis de la Cinque Terre Card.
  • Viatges il·limitats de tren a la línia que va des de Levanto - Cinque Terre - La Spezia.

Nosaltres vam comprar la Cinque Terre Card Train per 1 dia i ens va costar 16 euros.
Surt molt a compte ja que cada viatge en tren costa 4 euros i vam fer forces viatges entre els pobles.
En comprar la targeta ens van donar un paper amb tots els horaris dels trens, els podeu consultar en la següent pàgina:

És molt important que valideu la targeta en les màquines de Trenitalia abans d'utilitzar-la.

(A l'esquerra el punt d'informació on es compra la targeta de Cinque Terre i a la dreta les màquines on s'ha de validar)

(Cinque Terre Card)

Ens agrada molt el senderisme, les excursions i fer camins de ronda, i la nostra idea era intentar fer a peu la ruta entre els 5 pobles (un total d'uns 12 km).
Malauradament hi ha 2 camins que estan tancats per esllavissades i de moment no se sap quan els tornaran a obrir...
Al juliol del 2016, els trams tancats són els que van de Riomaggiore a Manarola (el conegut com a Via dell'amore i el més bonic de tots diuen...snif snif!) i el de Manarola a Corniglia.

A causa dels tancaments d'aquests camins, vam decidir agafar el tren fins a Manarola (el segon poble vinguent des de la Spezia) i deixar la visita de Riomaggiore (el primer poble) pel diumenge.
Manarola està situada en un turó i s'estén per una vall tancada entre dos esperons rocosos que baixa cap al mar fins a albergar un petit port.
És el segon poble més petit de Cinque Terre (després de Corniglia) i un dels que més em va agradar!

(Manarola)

(Barques al mig del carrer)

(Vistes des del camí de ronda que va fins a Corniglia, com que està tancat per esllavissades només pots fer-ne un trosset.. el just per fer aquesta foto panoràmica)

(El poble és petit i es visita amb poca estona)

(Esllavissades en el camí de ronda que connecta Manarola i Corniglia)

El següent poble a visitar era Corniglia i per anar-hi vam agafar un tren que ens hi va portar en pocs minuts.
La població de Corniglia és el poble més petit de Cinque Terre i l'únic que no té accés directe al mar ja que es troba a 100 metres per sobre del nivell del mar dalt d'un penya-segat i envoltat de vinyes que estan distribuïdes amb una mena de terrasses que miren cap al mar.
Cal saber que des de l'estació fins al poble cal caminar una mica i pujar unes escales de 377 escalons que es coneixen com la "Lardarina".
També hi ha l'opció d'agafar un bus que et porta de l'estació fins al poble per 1.50 euros (està inclòs dins dels serveis de la Cinque Terre Card).

Nosaltres i la majoria de la gent vam decidir anar al poble a peu i es van muntar forces cues per pujar les escales!

(Cues a les escales per arribar a Corniglia)

(Ufff va ser matador pujar les escales al migdia a ple sol...)

Entre les principals atraccions d'aquest poble, hi ha la plaça de Largo Taragio, des d'on es veu l'església de Santa Caterina i la parròquia de Sant Pere, un dels monuments més interessants de tota la costa.

Sortint del poble i anant en direcció cap al camí de ronda de Vernazza es poden tenir panoràmiques molt maques!

(Està ple de flors vermelles que juntament amb el mar i les cases de colors ofereixen un paisatge genial)

(De postal!!)

(Cartells que indiquen on comença el camí de ronda i a on hi ha l'estació de tren)

Després de trobar tancats els dos primer trams del camí de ronda (Entre Riomaggiore i Corniglia), el que anava de Corniglia a Vernazza estava obert i el vam poder fer.
Aquest tram eren 3.5 km, 100 metres de desnivell i aproximadament 1:30 hores de camí a bon ritme.
Només de començar el camí et trobes com una guixeta on et demanen la Cinque Terre Card per tal de poder accedir. En cas de no tenir-la la pots comprar aquí o bé pagar l'import per fer el tros de camí de ronda (crec que eren 5 euros).

(Guixeta on et demanaven la Cinque Terre Card)

Abans de començar el camí et trobaves varis cartells informatius on hi deia les distàncies, desnivells, els miradors principals...etc.

Les vistes des del camí de ronda són espectaculars! Pots veure el poble de Corniglia i també vas veient petites cales, penya-segats, boscos i vinyes... Val molt la pena!

(Corniglia)

Ara bé... nosaltres vam cometre l'error de fer el camí a la 1 del migdia que era quan hi havia més sol i vam quedar ben torrades i socarrimades!!
El camí no és fàcil, està ple de pujades i baixades, d'escales amb diferents nivells, poques ombres... Cal estar una mica en forma per fer-lo i tot i així quedes ben rebentat!

(Escales del camí de ronda, a la foto no s'aprecia però eren ben verticals)

(Feliç perquè ja arribàvem a Vernazza i perquè hi havia unes miques de núvols que tapaven el sol infernal!)

Després de casi dues hores caminant a ple sol per fi vam arribar a Vernazza! Estàvem molt cansades i mortes de gana així que abans de visitar res vam anar a buscar alguna cosa per menjar.

(Vernazza)

Per dinar vam comprar una mena de cucurutxo per uns 8-10 euros on podies triar que t'hi posessin: gambes arrebossades, calamars, musclos, croquetes... etc. Estava boníssim!!
Els que venien aquests cucurutxos van triomfar ja que tothom en menjava i tenien una cua ben llarga! Si hi aneu us ho recomano! A més el dependent és un noi molt simpàtic i que està com un tren! jeje

Ens vam asseure en un banc per menjar tranquil·lament i mentrestant anàvem observant la gent que passava i les cases de colors.

(Cases de Vernazza)

Després de menjar i descansar una estona vam anar a visitar el poble i ens vam acostar a la zona del port on hi ha una petita platja.

(Platja de Vernazza)

(Vernazza és un dels pobles més turístics i on hi vam trobar més gent)

Allà al port hi ha un panell molt gran amb varies fotografies de com va quedar el poble després d'unes inundacions que hi va haver el 25 d'octubre del 2011. Tel·la pobres!

(Imatge de les inundacions que va patir Vernazza l'octubre de 2011)

(Imatge actual del port de Vernazza, per sort ja han arreglat les destrosses de les inundacions del 2011)

(Port de Vernazza)

Després de dubtar si fèiem a peu el camí de ronda entre Vernazza i Monterosso, vam decidir no ser fifis i fer-lo. Havíem vingut a caminar no? Doncs apa!
No ens imaginàvem que encara era més difícil que el tros que havíem fet i que quedaríem destrossades... Però bueno nosaltres a ple sol i cap a caminar!

(La febre dels candaus d'en Moccia està per tot arreu)

Aquest tram eren 3.6 km, 280 metres de desnivell i aproximadament unes 2:30 - 3 hores de camí a bon ritme.
Nosaltres el vam trobar més complicat que l'anterior tram i a més feia moltíssim sol i molta calor (32 graus).

Les vistes de Vernazza des del camí de ronda valen molt la pena!

(Vernazza)

(Vistes de Vernazza des d'un mirador del camí de ronda)

(La Sílvia amb el poble de Vernazza de fons)

(Somrient i fent-me fotos amb flors abans de saber les pujades i baixades que ens esperaven... pobre de mi...)

El camí ha comença amb moltes pujades de bon començament i un merder d'escales...
Ens anàvem creuant amb gent i tothom ens deia "Good luck", "Ànims", "El que us queda" i ens miraven amb compassió...
I la veritat és que deu ni do amb el camí... Estic acostumada a fer caminades i em considero una persona amb bona forma però aquest camí de ronda el vaig trobar molt cansat!
Mai havia suat tant... jo crec que vaig perdre 3 o 4 quilos de cop XD... mare de deu!

(Escales i més escales i muntanyes cap amunt i cap avall...)

(Vistes des del camí de ronda on es pot veure el gran tros que vam fer)

En aquesta foto podeu veure aquesta mena de "terrasses" amb les vinyes que estan per tot arreu en la zona de Cinque Terre. D'aquesta manera aprofiten els espais per l'agricultura.

(Ja quasi arribant a Monterosso!)

Després de gairebé 3 hores quan per fi vam veure la platja de Monterosso casi plorem d'emoció! Per fi havíem arribat!
No us podeu imaginar la calor que vam arribar a passar i lo cansades que estàvem... Només desitjàvem poder arribar a la platja, veure aigua fresca i tirar-nos de cap a l'aigua!

Monterosso és el poble que té les platges més extenses de la regió, es situa en el centre d'un petit golf natural, protegit per una modesta escullera artificial. A l'oest del poble es troba Fegina, una expansió turística amb balnearis del petit poble originari. A Fegina, s'hi accedeix a través d'un túnel d'uns 50 metres i allà hi ha l'estació de tren i les platges més extenses que estan compostes de grava fina.

(Platja de Monterosso)

L'últim tros el vam fer gaire bé corrent... estàvem ansioses per refrescar-nos...!
Finalment vam arribar a la platja i després de banyar-nos ens vam quedar clapades a la sorra durant gaire bé dues hores... Ens ho mereixíem!
Quan ens vam despertar ja eren casi les 8 i vam anar a buscar el tren de tornada cap a La Spezia on teniem l'hotel.

(Platja de Monterosso)

(Fegina)

L'allotjament on vam estar és el Affittacamere Lavanda, que era com un apartament on et llogaven habitacions i cadascuna estava molt ben equipada i tenia lavabo.
La veritat és que estava molt cèntric, l'habitació era molt nova i la propietària molt simpática i agradable. Vam estar-hi molt bé!
En un principi ens volíem allotjar en algun dels 5 pobles de Cinque Terre, però els preus eren desorbitats i vam decidir anar a La Spezia que està allà mateix i hi ha més oferta.

(La nostra habitació a Affittacamere Lavanda, La Spezia)

Després d'instal·lar-nos i dutxar-nos vam sortir a sopar per La Spezia (ens vam posar les botes en un restaurant on feien Sushi a molt bon preu!) i llavors vam anar a fer una volta fins al port.
Estava tot ple de gent i hi havia molt d'ambient! No ens pensàvem que La Spezia fos una ciutat tan gran i animada.
Estàvem tan cansades de la caminada que havíem fet durant el dia que a les 12 ja estàvem rebentades dormint a l'hotel... La combinació de calor i Km amunt i avall ens va matar...

Diumenge 10 de juliol de 2016

L'últim dia ens vam despertar aviat ja que volíem agafar un vaixell per veure tots els poblets de Cinque Terre des de l'aigua i visitar Riomaggiore (el poble que ens faltava) abans de tornar a Pisa per agafar l'avió de tornada a casa.

Vam agafar el tren des de La Spezia fins a Monterosso (com que diumenge no teniem la Cinque Terre Card Train vam haver de pagar 4 euros per el trajecte) i allà vam buscar l'oficina de tiquets pels vaixells (la teníem localitzada del dia anterior).
El bitllet d'anada de Monterosso a Riomaggiore ens va costar 10 euros per cap.

Podeu consultar els horaris dels vaixells i més informació a:

(Mentre esperàvem el vaixell vam poder veure una mica millor el poble de Monterosso)

(Oficina de bitllets dels vaixells, la dona de la guixeta molt escueta i borde per cert!)

Després d'una bona estona esperant al port de Monterosso a ple sol va arribar el vaixell i vam començar el passeig panoràmic de Cinque Terre des de l'aigua.

(Vistes de Monterosso des del vaixell)

Al cap de pocs minuts vam arribar a Vernazza on el vaixell feia una petita parada per deixar i recollir gent.

(Vernazza)

El vaixell no para a Corniglia ja que aquest poble no té accés al mar però vam tenir-ne molt bones vistes des de l'aigua.

(Corniglia)

La següent parada era Manarola i també va estar molt bé poder-la veure des del mar. Aquí teniu unes quantes fotos:

(Manarola)

I finalment vam arribar a Riomaggiore, del qual s'obtenen unes vistes brutals des del vaixell! Que maco i pintoresc que és aquest poble!

(Riomaggiore)

(El vaixell que et portava als diferents pobles)

(Port de Riomaggiore)

(Barquetes al port de Riomaggiore)

Riomaggiore és el poble més oriental de Cinque Terre. El centre històric, el nucli originari, data del segle XIII.
Es situa a la vall del riu Maggiore, l'antic riu Major del qual pren el nom el poble. Les cases es distribueixen en diferents nivells paral·lels que segueixen el recorregut abrupte del riu.

(Fer-se una foto amb ningú més al costat és tot un repte)

(Carrers amb cases de colors, Riomaggiore)

Un cop visitat el poble, vam comprar una porció de pizza i una de focaccia per dinar (a molt bon preu) i ens ho vam menjar en un banc a l'ombra.
Llavors vam anar a buscar el tren per tornar cap a La Spezia per tal d'agafar un altre tren allà per tornar a Pisa (ja teníem el bitllet comprat amb antelació).
Vam arribar a Pisa cap a les 4 de la tarda i vam tornar a agafar el bus Pisa Mover per anar fins a l'aeroport ja que el nostre vol sortia a les 6.

I aquí s'acaba el nostre cap de setmana per Cinque Terre!
Molt recomanable si voleu visitar poblets bonics amb molt d'encant i fer unes bones caminades.

Fins aviat! ;)

Blogger Comment

1. Nosaltres hi vam anar per Setmana Santa i també vam tornar enamorats de les Cinque Terre. Quina col.lecció de fotos més maques que has fet!!

ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies pel comentari M.Teresa! Sí, les Cinque Terre són genials i val molt la pena anar-hi! :)