Islàndia en autocaravana

dimecres, 7 de setembre del 2016
Avui us parlaré de la nostra experiència amb autocaravana per Islàndia i perquè vam decidir llogar-ne una!

(La nostra casa mòbil a Islàndia!)

Com vaig comentar en anteriors entrades, vam començar a preparar el viatge a Islàndia amb força antelació (uns 6-7 mesos) ja que ens havien dit que a l'estiu estava a tope i de seguida s'acabaven els transports i els allotjaments.

A finals de gener ja havíem comprat el vol i ens tocava decidir si fèiem el viatge amb cotxe de lloguer + allotjaments o bé amb autocaravana.

En Yesu i jo feia pocs mesos que havíem anat a Nova Zelanda amb caravana i en vam quedar encantats i la veritat és que teniem ganes de repetir l'experiència.
A més en aquella època encara no teníem ni idea de la ruta que faríem per Islàndia ni de quins eren els llocs importants a visitar... Per tant no podíem reservar allotjaments a diferents punts perquè no sabíem que faríem ni on seriem cada dia...

També ens limitava molt el fet de que si reservàvem hotels i/o albergs estàvem obligats a arribar -hi abans d'una hora i dia concrets i això ens treia molta llibertat.... I pel que havíem vist els allotjaments eren molt cars per el que realment oferien: molts eren amb lliteres i habitacions compartides, sense bany privat... etc.
No hi ha res millor que poder decidir sobre la marxa si et vols quedar més estona en un lloc o altre o si vols avançar km del dia següent sense haver de patir per arribar a una hora a l'hotel.

Un altre dels motius que ens va fer escollir la caravana va ser el tema del menjar. Hi ha zones de Islàndia que estan molt poc habitades i pots estar km i km sense trobar cap restaurant o supermercat... A part de que menjar de restaurant també surt molt car!
A més, la Sílvia (membre del viatge), té intolerància a una proteïna de la llet i quan va de viatge té forces dificultats per poder trobar llocs on pugui menjar i no li faci reacció (imagineu-vos a més si tot està amb idioma Islandès) per tant ella també era partidària d'anar amb autocaravana i poder-nos cuinar nosaltres mateixos.

Tots aquests motius ens van fer decidir-nos a llogar una caravana, que tot i ser més car que el lloguer del cotxe feia que tinguéssim molta llibertat i estalviéssim en allotjaments i menjar.

Després de molts dies buscant i re-buscant en webs de lloguers online, agències... a quin lloc ens sortia millor de preu vam trobar la pàgina:

De les que havíem vist va ser la web que ens va causar més bona impressió i on tenien els preus més econòmics.. (sí, en altres llocs era encara més car).
Així que no vam dubtar-ho i vam reservar-ho de seguida. Al moment de la reserva has de pagar una part (crec que és un 15-20%) i la resta la pagues dos mesos abans.
Ells per email t'envien totes les indicacions i et diuen on has d'anar a buscar la caravana (en el nostre cas amb l'empresa McRent).

Cal dir que l'empresa McRent ens va rebre molt bé i ens va fer unes explicacions molt exhaustives i detallades de com funcionava tota l'autocaravana.
També ens van donar molts consells de seguretat i previsió en cas d'accident i de mal temps i ens van demanar els telèfons mòbils per avisar-nos de situacions extremes de males previsions meteorològiques.

La nostra autocaravana era el model Sunlight T67 per 4 persones, era pràcticament nova i les seves mides eren:
  • Llargada: 7.4 metres
  • Amplada: 2,3 metres
  • Altura: 2,9 metres
  • Altura de l'interior: 2,1 metres
  • Combustible: Dièsel

(L'autocaravana en mode diurn)

(L'autocaravana en mode nocturn, baixant el llit de matrimoni de la part superior del menjador)

Per internet he trobat un vídeo que ensenya com és per dins (l'única diferència és que el nostre llit era de matrimoni).

I ara us ensenyo l'interior de l'autocaravana amb detall.

ZONA DAVANTERA DE CONDUCCIÓ

Cal dir que els seients eren molt còmodes i amplis i hi havia molt bona visualització.
A la part superior dels seients també hi havia molt d'espai d'emmagatzematge.

(Recomanem que porteu cd's perquè moltes vegades no s'agafen les emissores de ràdio depenent del lloc d'Islàndia on siguis)

SALA D'ESTAR - MENJADOR

I en aquesta zona és on menjàvem, planificàvem i consultàvem l'itinerari o feia pràcticament vida a l'autocaravana.
Des dels seients de la taula no hi ha tan bona visibilitat del paisatge mentre anàvem conduint i per aquest motiu ens anàvem canviant regularment.
En aquesta autocaravana no hi havia televisió ni microones.

(Els seients de davant són giratoris i es fan servir de cadires de la taula)

(Mentre la caravana està en marxa dos van asseguts als seients de davant i els altres dos en els seients de darrera on hi ha la taula)

DORMITORI 1

El dormitori principal estava a la part del darrera de la caravana i era fixe.
Sobre del llit hi havia molts armaris per guardar la roba i les diferents pertinences. Cal dir que el llit era molt còmode!

(Dormitori principal)

(Armaris del dormitori)

DORMITORI 2

El dormitori secundari es muntava i desmuntava. El llit es trobava plegat al sostre de sobre la sala d'estar i quan volies dormir simplement havies de descordar una sivella i fer-lo baixar avall.

(El dormitori plegat amunt)

(El dormitori desplegat)

CUINA

I aquí podeu veure la zona on cuinàvem a diari.
Trigàvem força a fer el menjar perquè els fogons i les olles i paelles eren petits i al ser 4 persones havíem d'anar cuinant els plats en dos tandes. Tot i això és un luxe poder menjar a on vols i davant de paisatges impressionants.

(La nostra nevera)

ARMARIS

Al costat de la nevera teniem un armari força gran per posar els abrics i les sabates.

BANY

El bany em va sorprendre gratament, m'imaginava que seria molt més petit i la veritat és que tenia de tot: pica i mirall per rentar-se, lavabo, armaris per guardar coses i la dutxa amb mampara.

Igual que vam fer a Nova Zelanda (i més en aquest viatge que érem 4), vam fer el pacte de només fer pipí al vàter de la caravana. Per "descarregues majors" ens havíem de buscar la vida als càmpings o restaurants.... jejeje que sinó a l'hora de canviar les aigües fecals tel·la....
Va ser un encert fer-ho així ja que el dipòsit s'emplenava molt ràpidament en ser 4 persones i així també vam conservar la nostra amistat intacte! jiji

Per acabar amb el tour interior de l'autocaravana us poso una foto del panell indicatiu on podíem consultar com teníem els nivells de cada cosa: dipòsit d'aigua, gas, bateria... etc.

(Panell indicatiu)

COM BUIDAR LES AIGÜES FECALS DE L'AUTOCARAVANA

Un tema molt important en les autocaravanes és el buidatge de les aigües fecals (essent clars: el dipòsit dels pipís i caques...).
En el nostre cas en ser 4 persones (tot i el pacte de fer-hi només pipís) el dipòsit s'havia de buidar cada 2 dies com a màxim ja que s'omplia de seguida... ¬¬'

Perquè no tingueu cap dubte de com es buiden vam fer un reportatge gràfic amb tots els passos que heu de seguir! jeje

Pas nº 1: Sempre utilitzeu guants, no fos cas que us caigués alguna cosa a sobre sense voler...

Pas nº 2: Desbloquejeu la palanca del lavabo (just sota la tassa del vàter) i obriu la porta de l'exterior de la caravana per extreure el dipòsit d'agua fecal.

Pas nº 3: Aboqueu el contingut del dipòsit en el desaigüe corresponent. Cal tenir en compte que les aigües fecals no es poden buidar a qualsevol lloc, només als punts habilitats i senyalitzats expressament per fer-ho.

(Com veieu, el dipòsit no és gaire gran i és normal que s'empleni de seguida)

Pas nº 4: Un cop buidat netejeu l'interior del dipòsit amb una manguera i el torneu a col·locar al seu lloc habitual.

Pas nº 5: Accediu al bany i torneu a bloquejar la palanca del dipòsit (la que heu desbloquejat al primer pas) i llavors dipositeu un saquet blau a l'interior del lavabo (Això us ho donen la majoria de companyies de lloguer i és per evitar olors i per dissoldre millor el paper de vàter i les restes orgàniques).

I això és tot! Ja teniu fet el buidatge de les aigües fecals! :)

He trobat un canal de youtube molt interessant de l'empresa McRent on tenen vídeos amb espanyol explicant pas a pas el funcionament i l'ús de les autocaravanes.

Si esteu plantejant llogar-ne una no està de més fer-hi un cop d'ull:

Tot seguit us poso un seguit de fotos que mostren alguns dels millors moments que vam passar a l'autocaravana:

(La primera foto que ens vam fer en recollir la caravana)

(Súper vistes mentre conduíem)

(Fotos dels increïbles paisatges que anàvem trobant)

(Algunes aprofitaven qualsevol moment per anar al llit a fer una becaina! jejeje)

(D'altres dormíem on podíem mentre ens "trolejaven")

(Dinant al costat de la cascada

(Les temibles carreteres de grava sense asfaltar... per desgràcia en vam trobar més de les que voldríem)

(Cada dos per tres havíem de cedir el pas a les simpàtiques ovelles... que apareixien per tot arreu i sense mirar!)

(Segons per quines carreteres passàvem l'autocaravana quedava així de "neta")

L'única cosa negativa que puc dir de l'experiència en autocaravana és que quan la vam anar a retornar a l'empresa de lloguer ens van dir que hi havia una petita esquerda al plàstic de la carcassa davantera i que degut a això es quedaven amb la fiança (400 euros).
Ja us podeu imaginar la nostra cara....!! Nosaltres no havíem vist cap esquerda i en tot cas la que ens van ensenyar que hi havia era molt superficial i en cap cas s'havia trencat res... Només era esquerdat...
Ells ens van dir que per aquesta esquerda havien de canviar tot el panell davanter i que els hi sortiria molt més car de fer que no pas la fiança que pagaríem...
Vam intentar queixar-nos i reclamar que havíem pagat molt i que teniem l'assegurança més alta (SCDW) però no hi va haver manera i al final ens va tocar pagar... Sort que érem 4 per dividir-nos-ho.
Quina ràbia! Mai ens havia passat res en cap lloguer! :( Potser l'esquerda es va fer amb alguna pedra o la grava d'alguna carretera però la veritat és que no ens en vam adonar...

(Vam retornar l'autocaravana súper neta! Si arribem a saber que no ens tornen la fiança la tornem sense rentar! grgrrgr)

Per anar acabant aquesta entrada us poso els avantatges i inconvenients de llogar una autocaravana:

Avantatges de l'autocaravana
  • Et dóna molta llibertat: pots dormir on vols, menjar on vols, parar-te on vols...
  • Portes la casa a sobre i no t'has de preocupar d'anar movent l'equipatge d'un allotjament a un altre.
  • Vas al teu ritme, sense dependre d'horaris ni de res.
  • Sempre tens un lavabo a prop! (A la Sílvia i a mi ens anava de conya ja que hi hem d'anar cada dos per tres!)
  • T'estalvies l'allotjament!
  • Pots cuinar a qualsevol lloc i en qualsevol moment!
  • Islàndia és un país molt preparat i adaptat per anar amb autocaravana. A més hi ha acampada lliure a on vulguis.
  • És una experiència única i molt divertida que has de provar almenys un cop a la vida!

Inconvenients de l'autocaravana
  • Vas més lent a l'hora de fer quilòmetres.
  • Gastes més gasolina que amb un cotxe.
  • És més car que llogar un cotxe (però al cap i a la fi t'estalvies de pagar allotjament i al final acaba sortint a compte).
  • A l'hora d'aparcar en ciutats costa una mica trobar llocs d'aparcaments grans on hi càpiga.
  • Canviar les aigües fecals és una mica pal!
  • No vam trobar cap companyia de lloguer que tingués assegurança a tot risc... tot era amb fiança.

I això és tot per avui! En la pròxima entrada ja començaré amb la crònica del viatge. :)