Dia 7: Excursió al Franz Josef Glacier

dimarts, 23 de febrer del 2016
Avui us explicaré la nostra estada al Franz Josef Glacier, que tot i que no va sortir ben bé com esperàvem va valer la pena!

(Franz Josef Glacier)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del setè dia per Nova Zelanda:
  • Ruta total: De Haast fins a Franz Josef Glacier
  • Km totals realitzats: 154
  • Temps total de conducció: 2:00 hores
  • Llocs a visitar: Knights Point Lookout, Fox Glacier i Franz Josef Glacier
  • Data de la ruta: 1 d'octubre del 2015

Aquell dia ens vam aixecar molt aviat ja que havíem contractat una excursió al Franz Josef Glacier a les 11:30 i teniem un bon tros de carretera per fer abans d'arribar-hi.
El dia s'havia aixecat molt plujós i tapat i patíem per si al final podríem fer l'excursió o no...

La primera parada va ser al Knights Point Lookout, un mirador des d'on es pot veure l'Arnott Point (un lloc on hi ha moltes foques i lleons marins) i on hi ha un obelisc que commemora la construcció de la carretera que va des de la costa est a la oest de la illa sud de Nova Zelanda.

Com que feia tan mal temps i estava tan ennuvolat, no es veien massa les vistes i no vam veure cap foca ni lleó marí...

(Knights Point Lookout)

(El temps estava molt xungo....)

Després vam parar a fer una breu visita al Fox Glacier però com que el temps estava fatal i hi havia molts núvols casi no vam veure res... i vam decidir anar tirant cap al Franz Josef (gaire bé era l'hora de l'excursió).

(Paisatges al voltant del Fox Glacier, que no vam arribar a veure pels núvols)

Finalment vam arribar al poble del Franz Josef Glacier, concretament a l'oficina de "Franz Josef Glacier Guides" on teniem l'excursió i de seguida ens van dir que s'anul·lava per mal temps...
Ja ens ho temíem però sempre tens aquella esperança que potser es farà... i va ser un bon "xasco"...

L'excursió que havíem contractat es deia "Ice Explorer" i consistia en que et portaven amb helicòpter a dalt del glaciar i un cop allà feies una caminada de varies hores per sobre del gel i anaves a coves per veure el famós "Blue Ice". Finalment en tornar de l'excursió tenies l'entrada inclosa a les Hot Pools, unes piscines termals d'aigua calenta.
Era una excursió una mica cara (uns 200 euros per cap) però tenia molt bona pinta i ens feia molta il·lusió!
De totes maneres, jo ja havia llegit per internet que un 60-70% dels cops l'excursió es cancel·lava per mal temps ja que a la zona del Franz Josef hi sol ploure molt i fer boira... I clar amb mal temps els helicòpters no poden enlairar-se...
Us deixo un enllaç amb la informació de l'excursió que havíem de fer:

(Algunes imatges del "Blue ice" que hauríem pogut veure amb l'excursió)

(Blue Ice)

En cas d'anul·lar-se l'excursió, et proposaven l'alternativa de fer una altre tour guiat a peu pels voltants del glaciar i amb les Hot Pools incloses també.
Ja que érem allà i tampoc podíem fer res més vam decidir fer l'altra excursió (era molt més barata i almenys hauríem recuperat els diners i els podríem invertir en altres activitats més endavant).

L'excursió que vam acabar fent és la següent:

El tour alternatiu no començava fins a les 2 del migdia, per tant vam decidir aprofitar el matí per veure alguna altra cosa i dinar.
Al poble no hi havia massa activitats per fer però vam veure que hi havia el "Wild Life Center", una espècie de centre-museu on es podien veure Kiwis que són uns ocells nocturns sense ales i del tamany aproximat d'una gallina que només es troben a Nova Zelanda.

Hi ha 5 espècies diferents de Kiwis i en aquest centre concretament en tenien dos de tipus Rowi Kiwi. D'aquesta espècie només n'hi ha uns 250 exemplars a tot el món.

No podiem marxar de Nova Zelanda sense veure Kiwis i vam pensar que era la ocasió perfecta! A més en el museu també hi havia molta informació del Franz Josef Glaciar i del Blue Ice.
Aquí us deixo la pàgina web del centre, l'entrada del qual costava uns 20 euros per persona:

(Wild Life Center)

Només d'entrar ja anaves a la zona on hi havia els Rowi Kiwis.
En aquest centre en tenien dos en una habitació que estava totalment adaptada com si fós el seu habitat normal.
Com que són animals nocturns, l'habitació era ben fosca i no es permetien fotos per no molestar els animals.
Després d'una estona observant i quan ja se'ns havien acostumat els ulls a la foscor els vam veure i va ser increïble!
No m'imaginava que fossin tan grans!! Són com gallines i jo creia que eren petits com pardals!
Ens va agradar molt veure'ls!

(Rowi Kiwi)

(Fotos de google perquè veieu com són)

Després de veure els Kiwis, anaves a una altra sala on t'explicaven com cuiden els Rowis i tot el procés d'adaptació i conservació que els hi fan.

I seguidament vas a una altra sala on hi ha tot d'informació sobre el Franz Josef Glacier i on es pot veure que en el últims anys el gel ha retrocedit molt a causa del canvi climàtic.
També hi ha moltes fotos del glaciar des de dalt. Com que ens quedàvem sense poder anar-hi vaig fer fotos de les fotos per tenir un record.

(Fotos de dalt del glaciar)

I llavors arriba el millor del museu! jejeje Hi ha una àrea on es simula el glaciar i el Blue Ice. I com no, vam fer una mica el friki! jejee
Ens vam fer mil fotos per intentar fer "postureo" de que havíem estat al gel blau! jajaja i més d'un s'ho va creure!

(Fent el friki amb la simulació del Blue Ice)

(Jejeje si fos gel de veritat no crec que hi posés les mans directament!)

(A l'esquerra el gel fals, i a la dreta el de veritat)

(Com veieu ens vam entretenir la tira... jejeje)

I a les 2 ens vam dirigir cap al punt on havíem de començar l'excursió guiada per el glaciar.
Allà ens van deixar roba adequada per fer l'excursió: un gorro pel fred (te'l regalaven), un anorac repel·lent d'aigua, pantalons impermeables i botes resistents a la pluja i l'aigua.
Però com que jo sóc molt baixeta no tenien roba de la meva mida i em van donar un anorac de nen que era super lleig i a sobre m'anava gegant! jajaja semblava una pescadora!

(Com podeu veure a en Yesu la roba li anava de conya i jo semblava en Jacques Cousteau...)

Primer de tot ens van portar amb un autobús fins al pàrquing del Franz Josef Glacier i des d'allà vam començar l'excursió amb el guia.
Cal destacar que l'excursió es pot fer igualment per el teu compte i sense guia, el que era bo de l'excursió és que enlloc de passar per el camí tradicional passaves per el mig del bosc i el guia t'anava explicant coses de totes les plantes i vegetació que anàvem trobant.
A més en arribar al glaciar també accedies a una zona que està restringida al pas i que només hi poden passar grups autoritzats.

(Iniciant el camí cap al glaciar)

(Aquí ja estàvem al mig del bosc i el guia ens explicava coses dels arbres)

El guia ens va explicar que en els últims anys el glaciar està retrocedint a nivells preocupants degut a l'escalfament global.
Tot seguit us adjunto unes quantes imatges on es veu la comparativa de com s'ha anat reduint el glaciar:

(Imatges dels anys 1951, 1954, 2004 i 2006)

(Comparativa entre els anys 2008 i 2012)

(I aquí tenim el Franz Josef Glacier en l'actualitat (2015))

(Aquí teniu un full informatiu de la desaparició del glaciar)

Com podeu veure el retrocés que estan patint els glaciars és preocupant i si segueix així d'aquí uns anys no es podran ni apreciar des d'aquest punt amb els conseqüents problemes climàtics que portarà la seva desaparició.

Després d'aquestes explicacions vam seguir la nostra excursió cap als peus del glaciar. Com que hi havia tanta boira moltes vegades no el veiem i quedava tapat, a més tota l'estona estava caient pluja fina.

(El nostre grup en ruta)

(Degut a la boira hi havia moments que el glaciar quedava amagat)

(Sort que ens van deixar botes resitents a l'aigua.... si se m'haguessin mullat les bambes no sé que hauria fet per eixugar-les!)

(I aquí teniu el Franz Josef!)

(Foto de rigor amb el glaciar de fons)

(Semblo una balena amb l'abric gegant que em van deixar...)

(Per sort just en el moment que fèiem les fotos va parar una mica de ploure i va marxar una mica la boira)

(Com veieu hagués estat impossible fer l'excursió pel glaciar amb tanta boira... l'helicòpter no tenia visibilitat)

(Arribant fins al punt més proper possible ja que hi havia risc d'allaus)

(La part bona de l'excursió és que vam poder anar a una zona restringida on normalment no es pot anar i el guia ens va explicar curiositats del glaciar. En la foto els membres de l'excursió abans d'arribar a la part restringida)

(I fins aquí era el màxim que et podies apropar al glaciar... més endavant estava vallat i hi havia risc de despreniments de roques)

(En directe les vistes són impressionants!! Com m'hagués agradat poder-hi pujar!)

(De tornada de l'excursió)

(Gel del glaciar que baixava pel riu)

(Fent les nostres típiques fotos! jeje)

Un cop acabada l'excursió, vam tornar al poble on ens esperaven les fantàstiques Hot Pools!
Després de passar tot el dia sota la pluja i el fred banyar-se en aquestes piscines tan calentes va ser el millor de tot! :)

(Hot Pools, perdoneu la qualitat de la foto... era amb el mòbil)

(S'hi estava genial!! El que ens feia falta després d'un dia sota la pluja i passant fred! jeje)

Seguidament vam tornar cap el nostre càmping d'aquella nit (Rainforest Retreat Holiday Park) que estava molt cèntric i tenia un restaurant que pel que vam veure era el més concorregut del poble: el Monsoon bar restaurant.
A la recepció del càmping ens van donar descomptes per menjar pizza al restaurant i vam anar a sopar allà. El lloc estava molt bé i hi havia molt d'ambient.
Després de sopar el restaurant es convertia en pub i vam prendre-hi alguna cosa. L'anècdota divertida va ser quan jo vaig anar a demanar un cervesa a la barra i no me la volien donar perquè creien que era menor d'edat! jajajaja quan els hi vaig ensenyar el dni i van veure que en tenia 30 van flipar!
És que em conservo com una rosa! jiji

I això és tot per avui!

Salut!

Blogger Comment

1. Jo em quedo amb la foto en que aneu tots abrigats i el guía en maniga curta xD
    Llastima del mal temps...pero be, la cosa es intentar adaptarse i acabar gaudint del día!
    Una abraçada!

ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veus! Els de nova zelanda estan ben bojos! Feia molta fred i tots allà desabrigats amb màniga curta i shorts! XDDD
      Mai entendre això! jajaja
      Lo del Blue Ice una putada... però aquest estiu ho intentarem de nou a Islàndia! :)