Dia 8: Pancake Rocks i Cape Foulwind

dimecres, 2 de març del 2016
Avui us parlaré de la nostra visita a les Pancake Rocks, unes curioses roques amb forma de crep i també del Cape Foulwind.

(Pancake Rocks)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del vuitè dia per Nova Zelanda:
  • Ruta total: Del  Franz Josef Glacier fins a Motueka
  • Km totals realitzats: 484
  • Temps total de conducció: 5:57 hores
  • Llocs a visitar: Pankake Rocks, Cape Foulwind i Motueka
  • Data de la ruta: 2 d'octubre del 2015

El dia també es va despertar ennuvolat i plujós com l'anterior, però no ens preocupava massa ja que ens esperava un dia dur amb molts quilòmetres de conducció i amb només dues parades amb visites.
L'objectiu del dia era sortir de bon matí i conduir els casi 500km que teníem fins a Motueka (al costat de l'Abel Tasman National Park).
Volíem arribar-hi abans de les 6 de la tarda per tal de poder anar a algun I-Site i demanar informació per fer una ruta per l'Abel Tasman el dia següent.

(Com podeu veure el dia estava ben tapat i el mar molt agitat i amb vent)

(Impossible banyar-se a les platges d'aquesta zona, encara que fes bon temps són molt perilloses perquè tenen molts corrents i està prohibit el bany)

Després d'unes hores conduint per un paisatge força lleig i avorrit (aquesta part de Nova Zelanda em va decebre comparat amb les altres zones) vam arribar a la nostra primera parada: les Pancake Rocks!
Per sort just quan vam arribar va parar de ploure i va sortir una mica de sol perquè poguéssim fer la visita tranquils.

La visita a les Pancake Rocks és una ruta circular d'uns 20 minuts a peu on pots anar observant aquestes roques tan curioses.
Els hi diuen "Pancake Rocks" perquè la forma de les roques els hi recorda a una crep.

Aquestes formacions de pedra calcària es van formar fa més de 30 milions d'anys a partir de petits fragments de criatures marines mortes i plantes a dos quilòmetres per sota la superfície del mar.
La pressió de l'aigua va fer que els fragments es solidifiquessin en capes dures i toves.
Mica en mica l'acció sísmica va aixecar la pedra calcària elevant-la sobre el nivell del mar i llavors la pluja, el vent i l'aigua del mar van fer la resta.

La veritat és que les roques són molt peculiars i et quedes ben encantat mirant-les!

(Vam tenir la sort que en el moment d'anar-hi no hi havia quasi ningú)

(Les Pancakes al detall)

(Va costar fer-se la foto amb els ulls oberts, just va sortir una mica el sol i ens il·luminava tota la cara)

(Ocells sobre les Pancake)

(Si podeu és millor anar a veure les Pancake Rocks quan hi ha marea alta ja que és impressionant veure com les onades piquen amb les roques)

(En aquesta foto es veu com era el circuit a peu a través de les roques)

Al final de la ruta et trobes amb un cartell on et diu "Què veus?" i es tacta de veure animals i figures en una de les roques.
Nosaltres els vam veure tots, i vosaltres? jeje

(El cartell amb tot el que pots veure a la roca)

(Aquí teniu una foto de més a prop, aviam si ho veieu tot)

Després de la visita, vam dinar un plat de pasta dins de la caravana i vam seguir amb la ruta fins a arribar a la zona del Cape Foulwind. Per arribar-hi vam tardar bastant... el camí de tot aquest dia s'estava fent etern...

A la zona del Cape Foulwind hi ha un camí de ronda per on vas passejant i on pots veure foques i depen de les hores del dia pingüins.
Nosaltres només vam veure les foques, els pingüins estaven ben amagats! jeje

(El temps va tornar a empitjorar)

(En aquesta foto si us hi fixeu veureu les foques camuflades per aquí al mig, podeu ampliar-la)

(Ple de foques per allà tirades.. jeje)

(Les nostres amigues: les foques)

(Més foques camuflades)

A Nova Zelanda està ple d'uns ocells que es diuen "Weka" i que no tenen ales. Són grossos com els Kiwis i estan per tot arreu. Venen a ser com els pardals d'allà! jeje
El fet que molts animals no volin i que hi hagi moltes espècies exòtiques i en perill d'extinció fa que a Nova Zelanda estigui molt regulat per on poden passejar els gossos ja que hi ha perill que matin als altres animals.
A molts dels camins per on passàvem estava prohibit passejar gossos i hi havia cartells informatius amb fotos on es veien casos de gossos que havien matat pingüins o altres ocells no voladors.
De fet, vam veure molt poca gent amb gossos i gairebé tots eren a pipicans i en parcs específics per passejar-los.
Allà valoren molt la fauna i el medi ambient i fan tot el possible per conservar-lo sigui com sigui.

(Weka)

Durant el camí de tornada vam trobar aquest cartell amb les distàncies a totes les principals capitals del món.
És brutal com de lluny que estàvem de casa! A 20.000 km!

(A l'esquerra en Yesu amb el far del Cape Foulwind de fons)

Per el camí anàvem trobant plantes que algú s'havia dedicat a enrotllar i plegar... Era molt curiós!

(Algú s'havia entretingut a jugar amb les plantes)

Un cop vista aquesta zona vam continuar la conducció fins a Motueka... Uff no arribavem mai, el temps feia pena, estavem cansats, la carretera era un rotllo i els paisatges avorrits... Definitivament va ser el dia més pal del viatge (sempre diuen que hi ha dies pitjors que altres).

Finalment vam arribar a Motueka a les 6:30 i ja havien tancat l'I-Site... no sabiem com ho faríem per saber els horaris per anar al parc nacional de l'Abel Tasman l'endemà....
Per sort al càmping on ens allotjàvem també tenien horaris i t'oferien excursions per anar-hi i ho vam contractar tot allà.
Almenys ens vam quedar tranquils sabent que l'endemà ja ho teniem tot organitzat.

I això és tot per avui!
En la pròxima entrada us explicaré la nostra excursió per l'Abel Tasman National Park, una de les millors excursions que vam fer per Nova Zelanda! :)