Dia 11: Voltant per Wellington i buscant el famòs amagatall dels Hobbits!

dimecres, 6 d’abril del 2016
Després d'uns dies sense poder escriure torno a la càrrega amb les cròniques de la illa nord de Nova Zelanda.
Avui us explicaré el nostre últim dia a Wellington i el que ens va costar trobar la ubicació exacte d'on es va rodar l'escena de "El Senyor dels Anells" en què els hobbits s'amaguen dels Nazgul.

(Wellington)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies de l'onzè dia per Nova Zelanda:
  • Ruta total: De Wellington fins al Tongariro National Park
  • Km totals realitzats: 336
  • Temps total de conducció: 4:09 hores
  • Llocs a visitar: Wellington: Oriental Bay, Mt. Victoria, Hobbits Hideaway
  • Data de la ruta: 5 d'octubre del 2015

Ens vam despertar aviat i per sort aquell dia si que feia sol i podríem gaudir de Wellington amb bon temps (el dia anterior feia molt de vent i núvol)!

(Vistes des del port on vam passar la nit)

El primer que vam fer va ser anar a l'I-Site de la ciutat ja que l'endemà havíem de fer la famosa caminada del Tongariro Alpine Crossing (La zona de Mordor a "El Senyor dels Anells") i abans d'anar-hi ens havíem d'informar de com estava la previsió del temps i si es podia fer.
En Pere ens havia dit que havia passat pel Tongariro feia uns dies i que estava completament nevat i que veia difícil que hi poguéssim anar per el nostre compte i sense material de neu específic.
Jo estava ben nerviosa perquè fer la travessa del Tongariro era una de les coses que més il·lusió em feia del viatge i després d'haver-nos quedat sense trepitjar el gel del glaciar no em volia perdre això!

Quan vam preguntar a la noia de l'I-Site ens va confirmar que efectivament estava tot molt nevat i que estava prohibit l'accés si no anaves amb un guia i llogaves material d'alpinisme.
A més per poder fer l'excursió la previsió de vent al cim no podia ser superior als 60km/h, i en el nostre cas la previsió era de 50-55km/h o sigui que ho podríem fer pels pèls (Segons ens va dir feia molts dies que no s'hi podia anar per massa vent)!

Vam decidir fer l'excursió amb un guia i llogar material ja que era això o res. També vam aprofitar i vam reservar un càmping per dormir a prop del Tongariro i que ens recollissin allà per fer la caminada.
Si no ho recordo malament l'excursió amb guia i material ens va costar uns 40 euros per cap.

(L'I-Site està tot tunejat amb coses de "El Senyor dels Anells")

Un cop vam tenir reservada l'excursió i el càmping vam agafar la caravana i vam conduir fins al cim del Mount Victoria on hi ha un mirador des d'on es poden veure unes impressionants vistes de la ciutat de Wellington.

(Ha de ser una passada tenir una caseta aquí dalt! jeje)

(Des del cim del Mt. Victoria)

(Amb un tòtem Maori, feia un vent que tel·la...)

Després de tants dies veient pobles petits sobtava veure una ciutat tan gran! Wellington és molt enorme i la tercera àrea metropolitana més poblada de Nova Zelanda amb una població d'uns 397.300 habitants.

(Com canvien les vistes amb un dia sense núvols eh? :D)

Al bosc que hi ha en el Mount Victoria també és on es va rodar una famosa escena de la triologia de "El Senyor dels Anells", concretament una on els hobbits s'amaguen dels Nazgul que els persegueixen a cavall.
Amb l'ajuda de l'aplicació Maps.me vam començar a buscar la localització aproximada i a endinsar-nos pel bosc.

(A la foto potser no s'aprecia però hi havia una pendent que deu ni do!)

(Ens vam fer un fart de recórrer camins per trobar el lloc exacte)

Sabíem que el punt de l'escena estava més o menys indicat i vam trobar uns cartells que deien "Hobbit's Hideaway" però entre els dos cartells hi havia potser uns 300 metres i enlloc veiem el punt concret...
Vam preguntar a dos o tres persones que passejaven per allà però ningú sabia el lloc exacte...

(Cartell que indicava el camí on s'havia rodat l'escena dels hobbits amagats)

Cada vegada que veiem un lloc que s'hi assemblava ens hi fèiem una foto! jaja però mai acabàvem d'estar convençuts que fos allà.

(Un dels llocs on podia ubicar-se l'escena)

Quan ja estàvem cansant de caminar i buscar vam trobar-lo!! Ja era hora! jeje

(Escena de la pel·lícula)

(El suposat lloc on es va rodar l'escena, evidentment es va retocar per la peli)

(Aquí teniu una altra comparació de l'escena amb el suposat lloc real)

He decidit marcar en un mapa el punt aproximat on estava l'arbre on es va rodar l'escena... Ja que ens va costar tant de trobar-lo...

(Hobbit's Hideaway)

Després de casi dos hores recorrent el bosc del Mount Victoria vam baixar altre cop a la ciutat i vam anar a veure la zona de Oriental Bay.
És una zona molt agradable amb una platja molt maca, un port amb velers i un passeig amb molta gent fent esport.

(Velers a Oriental Bay)

(La platja està molt neta per ser una platja de ciutat)

(Pau i tranquil·litat)

(La platja estava buida perquè encara no feia temps per banyar-se)

(Hi havia moltíssima gent fent footing per la zona, els neozelandesos són molt esportistes)

Un cop feta la volta per Oriental Bay, vam anar a comprar menjar preparat xinés per menjar pel camí i vam marxar amb l'autocaravana en direcció a la zona al Parc Nacional del Tongariro.
Ens esperaven unes 4 hores de viatge per arribar-hi!
Pel camí ja veiem el Tongariro de lluny i si que estava súper nevat!

(Vistes del Tongariro des de la carretera)

Quan vam arribar al càmping cap a les 6 de la tarda estàvem molt cansats... vam fer una migdiada, vam sopar, vam dutxar-nos i vam anar a dormir aviat ja que l'endemà ens esperava un dia dur i de molt caminar fent el "Tongariro Alpine Crossing".
Fins a la pròxima! ;)

Blogger Comment

1. Uoooo genial que hagis marcat el lloc exacte!!
    A veure que tsl la excursió ;)
    Una abraçada

ResponElimina
    Respostes
    1. jejee ja veus! Amb el que ens va costar trobar-lo no era per menys! Ens hauries d'haver vist preguntant a tothom que veiem per allà! jiji (un home a qui vam preguntar era clavat a en Peter Jackson!)
      Ja veuràs que guai l'excursió pel Tongariro! Llàstima que estava tot nevat i enlloc de mordor semblava la molina...