Explorant Budapest (Dia 2)

dimecres, 17 d’agost del 2016
En aquesta entrada continuaré la crònica del nostre cap de setmana per Budapest amb l'explicació de tot el que vam visitar el segon i últim dia de viatge.

(Parlament de Budapest)

Primer de tot us adjunto un mapa amb el recorregut a peu que vam fer i tots els punts que vam visitar durant el dia:

Aquell dia teniem reservat un passeig amb vaixell pel Danubi amb audioguia a les 11 del matí, per tant vam despertar-nos aviat per tal d'aprofitar per visitar alguna cosa abans d'anar d'excursió.

El primer punt que vam anar a veure va ser la Basílica de Sant Esteve o Szent István-bazilika que és l'edifici religiós més gran de Hongria i a dins hi poden arribar a cabre 8500 persones.

(Basílica de Sant Esteve)

El nom de la basílica fa honor al primer Rei de Hongria, Esteve I (975–1038). Al seu interior hi ha una de les relíquies sagrades més importants del país: la seva mà dreta.
La base de la basílica medeix 55 metres d'ample per 87 metres de llarg i la l'altura de la cúpula són 96 metres, cosa que fa que sigui el punt més alt de Budapest juntament amb l'edifici del Parlament.

(Szent István-bazilika o Basílica de Sant Esteve)

(Interior de la basílica, és preciosa!!)

(Just quan érem a dins feien una missa i vam quedar-nos a veure-la una estona)

(Mosaic al terra de fora de la basílica)

(Szent István-bazilika)

(Escultura de Girafes i flors a prop del riu)

(Vistes del Bastió dels Pescadors des de Pest)

Després de veure la basílica de Sant Esteve, vam anar cap a un altre punt important de la ciutat: El Monument de les Sabates de Budapest.

Aquest monument creat per Gyula Pauer i Can Togay conmemora el genocidi de jueus que hi va haver entre el desembre de 1944 i el gener de 1945.
El partit nazi hongarès anomenat "La Creu Fletxada" va anar al gueto i va agafar més de 20.000 jueus els quals va fer descalçar als vorals del Danubi per posteriorment fusilar-los i llençar els seus cossos al riu. Esgarrifós!

(Monument de les sabates)

El monument de les sabates està format per uns 60 parells de sabates de ferro als vorals del Danubi i et fa posar els pèls de punta... Només de veure les sabates un es pot fer l'idea de l'horror que van viure els afusellats...
Molta gent hi deixa flors i espelmes en el seu record. És trist saber que va passar tot això...

(El monument va ser inaugurat el 16 d'abril del 2005)

(Placa conmemorativa del monument)

(Detall d'alguns dels parells de sabates)

(Les sabates amb el Palau de Buda de fons)

Llavors ens vam dirigir cap a l'embarcador on sortia el tour del passeig amb vaixell pel Danubi que havíem contractat.

L'excursió la vam reservar amb antelació abans de marxar de viatge per 13,50 euros per persona.
El recorregut dura uns 70 minuts, inclou audioguia amb espanyol, wifi al vaixell i també et donen una beguda gratis a escollir entre xampany, vi, una cervesa, un refresc o aigua.

Aquí us adjunto el link on la vam contractar i on trobareu tota la informació:

Durant el passeig es recorre el riu Danubi de nord a sud creuant per sota dels 5 ponts més famosos de Budapest: el Pont de les Cadenes, el Pont Isabel, el Pont de la Llibertat i els dos Ponts de la illa Margarita.

(En Yesu amb l'audioguia i el programa del viatge)

L'audioguia és excel·lent ja que t'ho expliquen tot molt bé i quan parlen de la banda de Buda t'ho explica un narrador masculí i quan parlen de la banda de Pest una narradora femenina. D'aquesta manera identifiqués molt bé cap a quina banda has de mirar.

(L'interior del vaixell, estàvem pràctimanent sols)

(El balneari Gellért)

(El Parlament de Budapest des del vaixell)

(Vaig fer poques fotos des del vaixell ja que amb els vidres feia reflex i no quedaven gaire bé)

Després de recórrer el Danubi i fer gairebé la volta sencera a l'illa Margarita, el vaixell fa una parada a l'illa i tens vàries opcions: quedar-te al vaixell i no fer parada, baixar per visitar-la i després agafar el proper vaixell per tornar fins al punt d'inici de l'excursió (els vaixells passen amb una freqüència d'1 hora i pico), o bé baixar, quedar-te allà i tornar pel teu compte (l'illa està connectada amb Buda i Pest a través d'un pont).

(Illa Margarita vista des de l'aire)

Nosaltres vam decidir baixar i quedar-nos per allà sense estar pendents del pròxim vaixell. Com que l'illa Margarita queda a prop del Parlament vam decidir visitar-la tranquil·lament i llavors tornar a Pest caminant pel pont per veure'l.

(Punt de l'illa Margarita on para el vaixell Legenda amb el què vam fer l'excursió)

L'illa Margarita fa uns 2500 metres de longitud, està formada per varis jardins, les ruïnes del Convent de Santa Margarita, una petita església, un zoo... i moltes coses més.
La veritat és que és un lloc molt maco que val molt la pena de visitar i més en diumenge que és quan hi van tots els habitants de Budapest i hi ha molt d'ambient.
Aquí teniu un mapa amb els punts més destacats de l'illa:

(Mapa illa Margarita)

(Jardí de l'illa Margarita)

Una cosa que ens va cridar molt l'atenció de l'illa va ser la gran quantitat de gent que hi havia corrent! N'hi havia tants que semblava una cursa popular, però no! Era gent que espontàniament anava a fer footing.

(A la foto de la dreta podeu veure la gent que hi havia corrent, no sé si s'apreciarà bé però eren moltíssims!)

(Em van encantar aquestes flors)

(Hi havia molta gent fent esport)

(Petita església a l'illa Margarita)

(Ruïnes del Convent de Santa Margarita)

(Passejant entre les ruïnes del Convent de Santa Margarita)

(Hi havia molta gent fent picnic i passejant pels parcs de l'illa)

També hi ha l'opció d'explorar l'illa amb bicicleta, patins, bicis de 4 persones... etc. Allà mateix hi ha moltes empreses que en lloguen per hores a preus econòmics i amb l'excursió del vaixell ens van donar descomptes per agafar aquests serveis.

(Monument del Centenari)

Un cop visitada l'illa, vam caminar per el pont que l'uneix amb la banda de Pest i ens vam dirigir cap al Parlament.
Just davant del Parlament ens trobem amb l'imponent edifici que alberga el Museu Etnogràfic de Budapest.

(Néprajzi Múzeum, Museu Etnogràfic de Budapest)

El Parlament de Budapest és l'edifici més representatiu de la ciutat i el tercer parlament més gran del món després del de Romania i el d'Argentina.
Té 691 habitacions i fa 268 metres de longitud i 118 d'ample. El seu interior està decorat amb marbre i or.

(Parlament de Budapest)

El videoclip "Firework" de la cantant Katy Perry que va ser gravat a Budapest mostra moltes escenes on surt el Parlament entre d'altres espais coneguts de la ciutat.
Us l'adjunto perquè el pugueu veure i anar reconeixent els llocs:

Després de visitar la zona del Parlament vam travessar un altra vegada el Pont de les Cadenes per pujar fins al Castell de Buda.
Hi ha vàries maneres de pujar al castell: amb el funicular, pujant per unes escales o pujant per una pujada que surt de la part esquerra del funicular.
Nosaltres vam pujar per la pujada i deu ni do.. (jaja per no perdre el costum...). Però les vistes de Pest des d'aquest punt valen molt la pena!
Actualment el Castell de Buda alberga la Biblioteca Széchenyi, la Galeria Nacional Hongaresa i el Museu de Història de Budapest.
Com que ja era hora de dinar vam aprofitar per menjar un entrepà ràpid al restaurant del castell.

(Castell de Buda o Palau Reial)

Des de dalt del castell de Buda es tenen molt bones vistes del Pont de les Cadenes, que és el més antic de Budapest i el més conegut del Danubi.
Abans de la construcció d'aquest pont el riu només es podia travessar en barca o bé durant hiverns molt freds quan es congelaven les aigües.
El pont actual és una reconstrucció de l'original ja que durant la Segona Guerra Mundial els alemanys van volar tots els ponts de la ciutat.

(El Pont de les Cadenes)

A part del Pont, des de dalt també es pot observar el Parlament i l'illa Margarita.

(La Illa Margarita i el Parlament)

(La muntanya de la Ciutadella de fons)

(Mirant en direcció contraria del riu tenim aquestes vistes de la part de Buda. És molt gran!)

A pocs metres del Castell de Buda ens trobem amb un edifici governamental que si no ho tinc mal entès és la casa del Primer Ministre.

(Miniszterelnökség)

Davant de l'edifici hi havia uns guàrdies vigilant i que precisament vam enganxar fent el canvi de guàrdia.

(Guàrdies davant l'edifici del Primer Ministre)

El següent punt a veure és l'Església de Matías que és l'església catòlica més famosa de Budapest.
Va ser construïda entre els segles XIII i XV i va sofrir una important reforma a finals del segle XIX. Actualment el seu estil predominant és el neogòtic.
En aquesta església també s'hi han celebrat molts casaments i coronacions reials.

(Església de Matías)

(A la foto de l'esquerra l'estàtua de la Santísima Trinitat i a la foto de la dreta el Bastió dels Pescadors)

Just al costat de l'església trobem el Bastió dels Pescadors que està format per 7 torres que commemoren a les set tribus fundadores de Hongria.

(Bastió dels pescadors)

Des d'aquesta zona s'obtenen unes vistes genials del Parlament de Budapest.

Mentre ens dirigíem a veure per fora l'Església Calvinista vam trobar uns nuvis que feien una sessió de fotos que causava molta expectació.
De fet no sé si devien ser nuvis reals o bé feien una sessió publicitària perquè estaven molt seriosos per ser recent casats i eren tan atractius que semblaven models.

(A la foto de l'esquerra els nuvis-models i a la dreta l'església Calvinista)

Quan va acabar de visitar tots aquests indrets estàvem força cansats  i vam anar a fer una migdiada a la gespa d'un parc del centre.
Després d'això ja vam anar a recollir les maletes que ens havien guardat a l'hotel i vam anar cap a l'aeroport per tornar cap a casa.

No ens pensàvem que Budapest ens agradés tant i recomano anar-hi a tothom perquè val molt la pena!

Blogger Comment

1. Molt bon diari, com sempre! si algún acabo d'arrencar cap allá enplan escapadeta, sens dubte, tornaré a consultarlo ^_^

una abraçada!!

ResponElimina
    Respostes
    1. Mercii!! S'agraeix el comentari!
      Si pots ves-hi, és ideal per passar-hi un cap de setmana i no conec ningú que no li hagi agradat la ciutat! :)