Arribada a Budapest, visita al famós balneari Széchenyi i volta pel castell de Vajdahunyad

dimarts, 2 d’agost del 2016
Aquesta setmana començo la crònica de l'escapada d'un cap de setmana que vam fer a Budapest a l'abril.
Per tal de poder-ho veure-ho tot en un cap de setmana vam haver d'anar força "a saco" però va valer molt la pena, Budapest és una ciutat genial!
En aquesta entrada us explicaré la nostra arribada a la ciutat i la visita que vam fer al famós balneari Széchenyi i al castell de Vajdahunyad.

(Balneari Széchenyi)

El divendres vam sortir disparats de la feina i vam agafar el vol de Ryanair des de Barcelona a les 17:10 h de la tarda, amb tornada el diumenge a les 20:15 h
Al cap de gairebé 3 hores ja érem a l'aeroport de Budapest.

Com anar de l'aeroport de Budapest al centre de la ciutat i viceversa
L'aeroport està situat a uns 24 km de la ciutat i arribar al centre és molt senzill ja que hi ha molt bones connexions via bus, taxi, tren...
La forma més econòmica per anar fins al centre és amb autobús i aquesta és l'opció que vam escollir nosaltres.
Cal agafar l'autobus 200E que surt des de l'aeroport mateix (a uns 50 metres a la dreta de la sortida de la terminal) fins a Köbánya-Kispest i allà baixar i agafar la línia blava M3 del metro fins a la parada Deák Ferenc Tér (la més cèntrica).
El viatge amb bus fins a Köbánya-Kispest dura uns 25 minuts i val 350 HUF si compres el bitllet a l'aeroport o bé 450 HUF si ho compres al bus mateix.
El trajecte amb metro des de Köbánya-Kispest fins a Deák Ferenc Tér dura 20 minuts i també val 350 HUF.

Només de baixar de l'avió i anar a la terminal hi ha unes màquines on pots comprar els bitllets de bus i metro però normalment hi sol haver-hi força cua, com va ser el nostre cas... I en veure això vam decidir comprar els tiquets en un quiosc que hi ha allà al costat on venen begudes, menjar, revistes.. i tenen un cartell gegant amb un bitllet dibuixat. Pagues el mateix que a la màquina i vas més ràpid perquè no hi ha cua! jeje
Per cert, és important que valideu el bitllet de bus a la màquina que trobareu al mateix autobús ja que els hongaresos fan molts controls i són molt estrictes en aquest tema.
Al metro també cal validar els bitllets abans d'entrar.

Abans de comprar els bitllets vam descanviar 20 euros en florins a l'aeroport per tal de tenir una mica d'efectiu per transports per si de cas, però cal dir que a Budapest ho vam poder pagar tot amb la targeta de crèdit.

Un altre tema important és que depen de l'hora que arribeu a l'aeroport tindreu unes opcions de transport fins al centre o unes altres.
Us deixo una imatge que resumeix molt bé les opcions que hi ha en funció de l'horari d'arribada:

(Per anar des de l'aeroport de Budapest al centre de la ciutat)

Per tal d'anar del centre fins a l'aeroport cal fer el recorregut invers i al igual que us comentava abans, depenent de l'hora hi ha unes opcions o altres.
Aquí us deixo una imatge que ho explica:

(Per anar des del centre de la ciutat a l'aeroport de Budapest)

Finalment us adjunto el mapa del metro de Budapest perquè veieu les diferents parades i línies de metro:

(Mapa del metro de Budapest)

Després del trajecte amb bus i metro vam arribar al centre de la ciutat i el nostre hotel es trobava a només 3 minuts a peu de l'estació.
L'hotel on ens vam allotjar era el Andrassy Thai Hotel (reservat via Booking.com) i era una passada!
Tota la decoració era tailandesa i l'habitació que ens va tocar era súper maca!
Cal dir que el personal de l'hotel també és molt agradable i que ens van donar descomptes per anar a sopar en un restaurant tailandès que hi ha just als baixos de l'hotel.

(La nostra habitació a l'hotel Andrassy Thai Hotel)

(El llit era comodíssim!)

Després sopar al restaurant tailandès que per cert estava deliciós i bé de preu, vam decidir anar a fer una volta de nit per els vorals del Danubi.
De nit està tot il·luminat i les vistes del Palau Reial i del Pont de les Cadenes són impressionants!

(Palau Reial)

(Pont de les Cadenes amb l'església Mátyás de fons)

Vam fer una bona passejada per la zona i vam creuar tot el Pont de les Cadenes. Per ser principis d'abril la temperatura era molt agradable.

(Pont de les Cadenes)

(Com veieu els candaus del llibre de Federico Moccia estan a per tot arreu, jeje)

(En directe encara és més impressionant)

Després de passejar una estona per la vora del riu Danubi, vam anar al carrer Király on hi ha la zona de Gozsdu Udvar, que és la zona de festa per excel·lència de Budapest.
Aquest passatge està ple de bars, restaurants, terrasses i està a tope de gent! Un lloc ideal per sortir de festa!
De totes maneres cal dir que a tot el centre de Budapest hi ha moltíssim ambient! No paràvem de veure gent per tot arreu i molts joves fent "botellón", grups de penya que anaven de festa amb patins de línia... jeje era divertit anar veient la gent que hi havia per allà.

(Entrada a Gozsdu Udvar)

(Terrasses i bars de Gozsdu Udvar)

Després d'estar una estona per la zona de terrasses i bars vam anar cap a l'hotel a dormir ja que l'endemà ens esperava un dia llarg i amb moltes coses per visitar.

El dissabte al matí ens vam despertar a les 8 ja que teniem entrades per anar al famós balneari Széchenyi i volíem anar-hi a primera hora per tal d'aprofitar el dia..

La ruta del primer dia va ser la que us mostro en el mapa següent (i que aniré explicant en aquesta i la pròxima entrada). Com podeu veure vam caminar la tira... uns 15 km o així...

Per anar fins al balneari vam agafar la línia de metro M1 (groga) des de Deák Ferenc Tér fins a la parada de Széchenyi fürdő que és just al costat del balneari.

El balneari Széchenyi és el més gran d'Europa, es va construir l'any 1913 i està format per 3 piscines exteriors i 15 d'interiors. A més també disposa de dues saunes (una d'humida i una de seca) i de servei de massatges.

L'horari del balneari és de les 6 del matí a 10 del vespre les piscines exteriors i fins les 7 de la tarda les piscines interiors.

Per més informació consulteu la pàgina oficial del balneari:

Havíem llegit per internet que hi solen haver forces cues per entrar i que és recomanable comprar l'entrada amb antelació per guanyar temps, i així ho vam fer.
Vam comprar l'entrada per internet a través de la pàgina "Disfruta Budapest" i ens va costar 17,5 euros (vam agafar l'entrada VIP que per 1,5 euros més que la general inclou taquilla per deixar les coses i canviar-se). Si no vols l'entrada VIP val 16 euros però llavors només tens dret a una taquilla petita i t'has de canviar per allà al mig del vestuari.

Ho vam reservar a través d'aquesta pàgina:

És important saber que cal accedir al balneari per la porta d'accés que hi ha davant d'una mena de circ.
Un cop a dins ens van donar una pulsera i ens van assignar una cabina a cadascun per poder-nos canviar i després directes a l'aigua! jeje

(Piscina exterior)

Cal dir que s'hi estava de conya i al ser primera hora del matí no hi havia gaire gent. Val molt la pena anar a aquest balneari.

Una curiositat d'aquests banys termals és que hi ha com uns taulells d'escacs dins les piscines i que molts jubilats s'hi passen el dia jugant.
I així és, vam veure'n uns quants que hi jugaven, feien molta gràcia!

(Jubilats jugant a escacs dins de la piscina)

(jeje estàven com uns reis aquí jugant)

A les piscines de l'interior no em vaig endur la càmera però he trobat unes quantes imatges per google perquè us feu una idea de com són:

(Piscines interiors en una imatge de google)

(Piscines interiors en una imatge de google, cada piscina té una temperatura o particularitat diferent)

En total vam estar unes dues hores i mitja al balneari i vam tenir temps suficient per anar a totes les piscines i les saunes.

(Ens va fer un dia ideal)

I en les següents fotos podeu veure com és la zona de cabines VIP on ens vam canviar i guardar les coses:

(Les cabines VIP per canviar-se)

Com us he dit abans, els hongaresos són uns "fiesterus" i als banys de Széchenyi s'organitzen festes nocturnes a les piscines exteriors amb llums, projeccions, dj's... Gairebé cada cap de setmana de la temporada d'estiu. En altres temporades també fan festes nocturnes però amb menys freqüència.
Nosaltres per falta de temps no hi vam poder anar però ha de ser molt guai!

Us deixo un enllaç amb els dies de les pròximes festes i els tiquets (per si algú hi vol anar):

(Magic Bath Party)

(Foto de google, flipa amb la de gent que va a les festes! Ha de ser molt guai)

Després del bany termal vam anar a passejar per el parc que hi ha als voltants del balneari. És molt gran amb molta extensió de gespa, arbres, un llac... em va recordar al parc del Retiro de Madrid.

El parc està ple de bancs diferents pintats molt "molons". Tots eren diferents i era entretingut anar mirant els dibuixos de cadascun. Ho vaig trobar molt original!

(Yes, we love Budapest!)

(Aquest em va encantar)

Caminant pel parc arribes fins a l'impressionant castell de Vajdahunyad que es va construir entre els anys 1896 i 1908.
És pràcticament una còpia d'un castell de Transilvania (Romania) amb el mateix nom.
Inicialment es va construir amb fusta i cartró per una exposició del 1896 però va tenir tant d'èxit que es va acabar reconstruint amb pedra i rajols per tenir-lo permanentment.
Avui en dia alberga el museu d'Agricultura de Budapest.

(Castell de Vajdahunyad)

Entrant dins la fortalesa del castell trobem l'església Jáki kápolna que és molt bonica i està molt ben conservada.

(Jáki kápolna)

(En Yesu a l'estàtua de "Anònim", que se suposa que representa un cronista del segle XII)

(Castell de Vajdahunyad, em va agradar moltíssim)

En la pròxima entrada us explicaré l'itinerari que vam fer la resta del dia on vam caminar moltíssim i vam poder veure moltes de les principals atraccions de la ciutat.