Cap d'any a Milà (2016)

dijous, 27 d’abril del 2017
En aquesta entrada us parlaré sobre el nostre cap de setmana a Milà, on vam celebrar el cap d'any 2016!

(Cap d'any a Milà)

Normalment solem passar els caps d'anys a casa amb un grup d'amics però aquest any teníem ganes de fer alguna cosa diferent i després de mirar varis destins vam trobar un vol a Milà que estava molt bé de preu!
La nit de cap d'any queia entre dissabte i diumenge per tant vam comprar el vol per el dissabte a primera hora del matí amb tornada el diumenge a última hora de la nit.

Vam volar amb Ryanair des de Barcelona amb destí a Bèrgam, una ciutat que es troba a una hora de Milà.
Un cop a l'aeroport de Bèrgam surten varis autobusos directes cap a Milà per el preu de 5 euros el viatge, que paren al costat de l'estació de trens i amb un trajecte d'uns 70 minuts aproximadament.

Com que el nostre vol havia sortit abans de les 7 del matí des de Barcelona cap a les 9:30 ja érem a Milà morts de son...
Havíem reservat una nit a l'Hotel Michelangelo, un hotel de 4 estrelles al costat de l'estació de trens (dels únics que estaven disponibles per cap d'any i a bon preu a través de Booking.com) i quan vam fer el checking ens van dir que tot i que l'entrada a l'habitació era a partir de les 12:00, ja la tenien preparada i si volíem hi podíem anar.
Això ens va anar de conya ja que estàvem molt cansats i volíem descansar una estona.

(La nostra habitació a l'Hotel Michelangelo)

(La veritat és que l'hotel estava genial i teniem banyera hidromassatge a l'habitació!)

Després de dormir un parell d'hores, a les 11:30 vam començar la nostra ruta per visitar els llocs més importants de Milà.
Tots els punts d'interès de Milà estan bastant concentrats i la ciutat es pot visitar amb un dia sense problemes.

Us adjunto un mapa amb els punts més importants a veure:

Tot i que l'hotel estava a uns 2 km a peu del centre, vam decidir no agafar el metro i visitar la ciutat caminant. A més a més feia molt bon dia!

(Entrada a l'estació de trens)

(Voltants de l'estació)

De camí cap al centre vam passar per els Jardins Públics de Milà que són els segons més grans de la ciutat.
Llavors ja vam anar arribant al centre ja que començàvem a veure limusines i botigues i hotels pijos! jeje

Uns metres més endavant ens trobem amb el Teatre alla Scala, que és un dels teatres d'òpera més famosos del món i que ha estat el lloc d'estrena d'importants òperes al llarg de la història com ara: Otello i Nabucco de Verdi o Madame Butterfly de Giacomo Puccini.
Hi havia un munt de gent fent visites guiades per allà i esperant per visitar-lo. A dins seu alberga un museu.

(Teatre alla Scala)

(Estàtua de Leonardo da Vinci a la plaça de la Scala i entrada a la Galeria Vittorio Emanuele II)

La Galeria Vittorio Emanuele II, també coneguda com "El Saló de Milà", és una galeria comercial dissenyada el segle XIX en la que se poden trobar, a més d'agradables restaurants amb terrassa, les botigues més elegants de la ciutat.
L'edifici, construït entre 1865 i 1877, està format per dos arcades perpendiculars cobertes per una volta de vidre i ferro.
La galeria es troba ubicada entre els dos principals monuments de Milà: la Catedral i el Teatre alla Scala. De totes maneres, la galeria és un dels llocs més interessants de la ciutat. A mi em va encantar!

(Detall del terra de les galeries)

Allà a dins de les galeries hi ha una oficina d'informació, on vam anar a preguntar sobre quines activitats feien a Milà la nit de cap d'any.
La noia de l'oficina ens va explicar que a la plaça de davant del Duomo es feia un concert gratuït a partir de les 10 de la nit i fins l'hora de les campanades. Hi actuaven dos cantants coneguts d'Itàlia dels quals ara no recordo el nom...
Ens va recomanar que si volíem anar als concerts hi anéssim cap a les 9 del vespres ja que es preveia molta afluència de gent i hi hauria control d'accés.

En l'octàgon central de la galeria hi ha un mosaic que mostra l'escut familiar dels Savoia amb un "famós" toro. Segons la tradició, aquell que faci una volta completa sobre el toro, amb el peu dret i amb els ulls tancats, tindrà bona sort. Si es fa el 31 de desembre a les 24:00 hores diuen que la sort durarà tot el proper any.
Vam intentar vàries vegades fer la tradició de girar el peu, però sempre hi havia tanta i tanta gent fent cua que al final vam passar... jeje De totes maneres, de moment sembla que aquest any estem tenint molt bona sort i ha començat amb bon peu.

(Escut amb el toro i el forat on havies de fer la volta amb el peu dret)

En un dels aparadors de les botigues de les galeries vam veure aquests ninots d'uns Puffins, i ens va fer gràcia fer-los una foto ja que els vam veure en el nostre viatge a Islàndia! :)

(Puffins en un aparador)

(Com podeu veure les galeries són precioses)

(Algunes de les moltes botigues pijes que hi ha per allà: Prada, Versace...)

Com que era l'època de Nadal, al mig de les galeries hi havia un arbre gegant decorat amb boles i cristalls d'Swaroski. Impressionant!

Les galeries em van agradar tant que vaig fer-los fotos des de tots els angles com podeu comprovar... jejeje se'm fa molt difícil triar quines posar i quines no al blog! És un lloc molt bonic.

La Catedral de Milà, més coneguda com el Duomo, és una catedral gòtica enorme que es troba en el cor de la ciutat.
Té 157 metres de longitud, 11.700 metres quadrats i espai per més de 40.000 persones! El Duomo de Milà és una de les catedral catòliques més grans del món, i la veritat és que en directe impressiona!

La construcció de la Catedral de Milà va començar l'any 1386 sota el mandat de Gian Galeazzo Visconti. L'objectiu d'aquesta obra era renova l'àrea i celebrar la seva política d'expansió territorial.

La seva construcció es va dur a terme durant 5 segles, en els que diferents arquitectes, escultors i artistes van aportar la seva contribució professional a l'obra. El resultat de tot aquest treball va ser una arquitectura única, que fusiona l'estil gòtic internacional amb la tradició lombarda.

La part de fora del Duomo està revestida de marbre blanc rosat, que prové de les coves de Candoglia, en la Vall D’Ossola, i la part superior està formada per infinitat de pinacles i torres coronades per estàtues que contemplen la ciutat.

En el punt més alt del temple hi ha l'estàtua de coure daurat esculpida per Giuseppe Perego el 1774, coneguda com la Madonnina i convertida en símbol de Milà.

(El Duomo)

(Vista des de davant)

(Detall de la façana de la catedral i els preparatius per el concert de Cap d'Any)

Us poso unes quantes fotos de diferents detalls de la façana del Duomo que són preciosos d'admirar.

El Duomo es pot visitar cada dia de les 8:00 del matí fins les 19:00 de la tarda, però el dia que hi vam anar nosaltres com que era Cap d'Any tancaven abans.
Hi ha diferents tipus d'entrades per visitar-lo, una que només inclou la visita a la Catedral i el museu (2 euros), una altra entrada per l'àrea arqueològica (4 euros) i una altra entrada per visitar la terrassa del Duomo que és molt recomanable (13 euros si pujes amb ascensor i 8 euros si pujes per l'escala).

Nosaltres vam comprar l'entrada completa que ens permetia visitar la Catedral, el Museu, l'àrea Arqueològica i pujar a la terrassa per les escales. Crec que en total vam pagar uns 14 o 15 euros.
Cal dir que vam haver de fer gaire bé una hora de cua per comprar les entrades (estava petat de gent) i llavors mitja hora més per poder entrar al Duomo... Ufff es va fer molt pesat, si podeu compreu les entrades amb antelació!

L'interior de la Catedral està composat per grans plaques de marbre fosc i té un aspecte estilitzat i ampli gràcies a les seves llargues columnes de marbre amb estàtues tallades que arriben fins al sostre.
En una volta del sostre situada darrera de l'altar hi ha un dels grans tresors del Duomo: un clau de la Creu de Crist.

(L'interior és brutal)

(El terra de l'interior de la catedral)

(Estàtua de Sant Bartomeu, l'àpostol, de Marco d'Agrate, al costat alguns dels vitralls de la catedral)

Sota el Duomo es poden visitar les excavacions arqueològiques en les que es mostren les restes de la Catedral de Santa Tecla i les ruïnes d'un baptisteri cristià del segle IV.

Pels voltants del Duomo feien un mercat de Nadal on ens vam encantar una bona estona.

(Mercat de Nadal)

Per accedir a la terrassa cal sortir del Duomo i anar cap a una entrada que es troba situada a la part esquerra on cal tornar a fer cua per pujar i et divideixen segons si has pagat l'entrada amb pujada amb ascensor o per les escales.

Nosaltres ens vam trobar que no vam poder accedir a la part més alta de la terrassa ja que degut a les baixes temperatures s'havia congelat i era molt perillós anar-hi per el risc de caigudes. Però vam poder veure les terrasses més inferiors que ja valen la pena.

(La part superior del Duomo)

Com podeu veure a les fotos la decoració de les terrasses també és espectacular i val la pena veure-la d'a prop. Llàstima que a l'hora que hi vam anar estava una mica massificat de gent.

(Terrasses del Duomo)

Una de les grans coses pendents que ens va quedar de Milà i que va ser a causa de que ens vam assabentar massa tard de que era allà va ser veure una de les pintures més famoses del món: L'Últim Sopar de Leonardo da Vinci.
El mural original, creat entre 1495 i 1497, encara es pot contemplar en la seva primera ubicació, la paret del menjador de l'antic convent dels dominics de Santa Maria delle Grazie.

L'Últim Sopar de Leonardo da Vinci és una pintura enorme de 460 centímetres d'altura i 880 d'altura, realitzada amb tempera i oli sobre una preparació de guix, en lloc de la tècnica comuna del fresc.

Per poder veure la pintura és necessari reservar les entrades amb força antelació (no com nosaltres que ho vam veure massa tard i no vam poder reservar entrades...). Les visites es realitzen en petits grups que entren cada 15 minuts i així no es formen grans aglomeracions i resulta còmode de veure. No està permès fer fotografies.

Podeu reservar les entrades online en el següent enllaç:

(L'Últim Sopar de Leonardo da Vinci)

(L'entrada a les Galeries Vittorio Emanuele II de nit)

(El Duomo de nit amb el seu arbre de Nadal)

Després d'haver vist a fons la zona del Duomo, el mercat de Nadal i les botigues de la zona vam anar a veure el Castello Sforzesco.
Aquest castell va ser construït com a fortalesa durant el segle XIV i és un dels monuments més emblemàtics de Milà. En l'actualitat alberga alguns dels millors museus de la ciutat (Museu d'Art Antic, Museu Egipci, Museu de la Prehistòria i Protohistòria, Museu d'Instruments Musicals...).

(Castello Sforzesco)

Com que se'ns havia fet tard nosaltres només el vam veure de fora i vam entrar al pati interior que es pot visitar de forma gratuïta.

(Fons davant del castell)

Després de veure el castell vam dedicar-nos a buscar un lloc on poder fer el sopar de cap d'any, però ens trobàvem que la majoria de restaurants propers al centre tancaven a les 20:00 h o aquell dia no feien sopars..
Al final vam tornar a l'hotel a buscar roba d'abric, estava previst que a la nit faria molta més fred i havíem d'anar preparats! A més volíem recollir el cotilló i els raïms que havíem portat.
A prop de l'hotel hi havia un restaurant 24 hores on servien pizzes, kebabs, fast food... etc i vam decidir sopar allà.
Vam menjar unes pizzes que estaven boníssimes i a molt bon preu! La gràcia del restaurant és que les taules eren molt llargues i al costat podies tenir altra gent sopant, però a nosaltres no ens importava i va ser divertit.

La Galleria Vittorio Emanuele II il·luminada de nit encara és més impressionant! Et quedes ben embobat mirant la cúpula i les llums!

Com que a Itàlia no hi ha tradició de fer les 12 campanades amb raïms, ens els vam endur de casa!
Quan ens els menjàvem molta gent s'estranyava i ens preguntava perquè ho fèiem! jeje
A Itàlia no marquen les campanades, sinó que fan un compte enrere dels últims 60 segons abans de les 12 i va ser una mica complicat que ens les poguéssim menjar a temps.

(Els nostres raïms i al costat jo morta de fred, estàvem a -4 graus)

Els concerts i la festa van estar bé, hi havia molta gent i tothom estava molt animat, la llàstima és que feia moltíssima fred i per més que ballessim estàvem ben congelats!

(Esperant els concerts)

(També ens vam endur una bossa de cotilló! jeje)

Després dels concerts i les campanades ja portàvem més de 3 hores a l'aire lliure i amb molta fred al cos i després d'una estona per sortir d'entre la gran multitud que hi havia per allà vam tornar a l'hotel on vam anar directe a prendre'ns un bany a la banyera hidromassatge de l'habitació! Ens ho havíem ben guanyat!

I això és tot per avui!
En la pròxima entrada us parlaré de la nostra visita a Bèrgam, una ciutat italiana que val molt la pena.