Visita a la ciutat de Bergamo

dijous, 11 de maig del 2017
En l'entrada d'aquesta setmana us parlaré de Bergamo, una ciutat que es troba a aproximadament 1 hora de Milà i que val la pena visitar si aneu per aquella zona.

(Bergamo)

Abans de començar amb la crònica us deixo un mapa de Bergamo amb els punts més importants a visitar:

El nostre vol cap a Barcelona des de Bergamo no sortia fins les 22:00 de la nit per això com que ja havíem visitat tota la ciutat de Milà, vam decidir anar a passar el dia a Bergamo ja que ens havien dit que era un lloc molt bonic que valia la pena. Amb mig dia en tens prou per visitar-ho.

El problema és que anàvem carregats amb les maletes i no les volíem carretejar durant tot el dia... Per sort uns dies abans vaig veure en un blog que deien que hi havia unes taquilles per guardar l'equipatge a davant de l'estació de trens de Bergamo i al costat d'un McDonalds (us he marcat el lloc en el mapa) i les vam guardar allà durant tot el dia. Ens va anar de luxe!

(Les guixetes on vam deixar les maletes i que estan a tocar de l'estació de trens)

Vam arribar a Bergamo cap a l'hora de dinar i un cop descarregat l'equipatge vam anar a menjar alguna cosa al McDonalds per llavors començar amb la visita.

Bèrgam (Bergamo en italià) és la capital de la província homònima, a la regió de la Llombardia, i es troba a uns 40 km al nord-est de Milà. Té una població de 120.694 habitants.
La ciutat compta amb dos centres: la "Città Alta" (ciutat alta), una ciutat medieval, envoltada de gegantines muralles del segle 17, i la "bassa Città" (ciutat baixa). Les dues parts de la ciutat estan connectades per funicular, camins i corriols (adjacents a l'estació del funicular).

Es pot agafar un autobús per anar directe fins a la Ciutat Alta però nosaltres vam decidir anar-hi a peu i així veure una mica la Ciutat Baixa i l'ambient.

Feia un dia magnífic amb molt de sol i sense cap núvol i el passeig es va fer molt agradable!
La Ciutat Baixa és la part més moderna de la ciutat amb força tràfic, botigues i alguna església destacada.
Com que era dia 1 de gener la majoria de botigues estaven tancades i vam anar directe en direcció cap a la Ciutat Alta.

(Passejant per la Ciutat Baixa)

(A la primera foto el Chiostro di Santa Marta)

Per pujar fins a la Ciutat Alta pots triar agafar un funicular o bé pujar-hi a peu a través d'unes escales. Nosaltres vam preferir anar-hi a peu.

(Les escales de pujada a la Ciutat Alta)

Un cop has pujat totes les escales tens una molt bona recompensa: unes vistes genials!
No pensava que la ciutat fos tan gran i com que està molt a prop dels Alps el paisatge és molt bonic.

(Vistes des de la Città Alta)

(Com veieu la ciutat és enorme, o si més no ho sembla, no es veia el final)

(A través d'aquesta porta s'accedeix a la part antiga)

La muralla té varis nivells i per una de les parts interiors em va cridar l'atenció veure que estava ple d'horts allà al mig.

(Horts i espantaocells)

És possible passejar per la muralla on hi ha una zona enjardinada amb banc molt agradable. Hi havia molta gent fent esport, passejant o inclús fent pícnic. I també molts turistes.

(La muralla)

(Parc sobre la muralla)

També vam aprofitar per provar les postres típiques de la regió, la "Polenta e Osei", que es tracta d'una coca feta amb crema de xocolata, mantega o nous i rom, recoberta per una capa de massapà groc que està molt bona!

(Polenta e Osei)

(Menjant la Polenta e Osei i al costat la Torre Cívica a la Piazza Vecchia)

(Em va fer gràcia l'aparador d'aquesta botiga)

Tots els carrers de la Ciutat Alta et porten a la Piazza Vecchia que és la més coneguda i freqüentada de la ciutat.
És una plaça medieval que conté la bonica Fontana dei Contarini, diversos palaus i molt d'ambient! Quan hi vam anar nosaltres estava plena a vessat de gent!

(Piazza Vecchia)

(Fontana dei Contarini)

En un dels extrems de la plaça ens trobem el Palau Nou, que va ser construït l'any 1593 i va ser utilitzat com a magatzem i arxiu de l'ajuntament de la ciutat. Des del segle XVII és seu de la Biblioteca cívica, i conté molts manuscrits antics i valuosos com un original de la "divina Comedia" del 1400, així com recopilacions històriques regionals.

(A la primera foto el Palau Nou i al costat jo amb uns guàrdies molt simpàtics, jeje)

Al costat oposat de la plaça trobem el Palazzio della Ragione, que és un dels palaus medievals que es troben a la Piazza Vecchia, i és l'ajuntament més antic d'Itàlia. Va ser construït en el segle XII. Actualment conté algunes oficines de l'ajuntament de la ciutat i s'hi realitzen mostres d'art i presentacions teatrals en els seus salons.

(Palazzio della Ragione)

Un lloc que no us podeu perdre és la visita a l'interior de la Basílica de Santa Maria Maggiore, és impressionat! És d'estil barroc, es pot entrar gratuïtament i els frescos i les pintures que es troben al seu interior us deixaran fascinats!

(Santa Maria Maggiore)

(Interior de la Basílica de Santa Maria Maggiore)

Podria haver posat 100 fotos de l'interior, em va agradar molt! Quina feinada pintar tot això!
Ens vam passar un bon rato allà dins, ja que a part de ser preciós a fora feia molta fred i a dins almenys estàvem calentons... jeje

(Interiors)

Un cop vista la Basílica vam entrar a Il Duomo di Bergamo que no és tan impressionant com Santa Maria Maggiore però també té el seu encant.
Els dos llocs es troben a pocs metres de distància.

(Cattedrale di Sant'Alessandro o Il Duomo di Bergamo)

(Interior del Duomo de Bergamo)

Cal dir que tot i ser el dia 1 de gener la part antiga estava plena de gent i famílies passejant. Em va sobtar que hi hagués tanta gent pel carrer l'endemà de Cap d'Any! jejeje (aquí tothom està KO a casa seu..).

Abans de marxar de la Ciutat Alta de Bergamo, vam poder gaudir d'una magnífica posta de sol amb uns colors impressionants!

(Posta de sol des de la Ciutat Alta)

(En directe encara era més impressionant)

Després d'una bona estona gaudint de l'espectacle vam tornar a peu fins a l'estació on vam agafar el bus que ens va dur fins a l'aeroport de Bergamo per tornar a casa.

I això és tot per avui!
Ja ho sabeu, si passeu per Milà no us oblideu de fer una visiteta a la ciutat de Bergamo! ;)
En la pròxima entrada començo la crònica d'un nou viatge, no us la perdeu!