Dia 2 (||): Explorant Osaka

dimecres, 19 de juny del 2019
En l'entrada d'aquesta setmana us parlaré de la nostra visita a la ciutat d'Osaka. És la segona part de l'entrada referent al segon dia de viatge a Japó on al matí vam visitar Himeji i a la tarda Osaka.

Molta gent descarta la ciutat d'Osaka en els seus itineraris de Japó per falta de temps o perquè creuen que no té massa interès turístic i prefereixen veure Kyoto i Tokyo.
Però crec que Osaka mereix una visita d'almenys un dia ja que té llocs molt interessants per veure a part de ser la tercera ciutat més gran de Japó.
En el nostre primer viatge a Japó només li vam dedicar 2 tardes on vam anar a veure centres comercials a prop de l'estació i el castell d'Osaka. En el segon viatge hi vam tornar i vam poder veure coses que no entenc com ens vam poder perdre el primer cop: la impressionant zona de Dotonbori (coneguda com  el "Times Square Japonès amb canals"), el barri de Shinsekai, l'Umeda Sky Building, el museu per nens Kids Plaza Osaka i el parc Ogimachi, provar els famosos pastissos de formatge de la pastisseria "Pablo"... etc.

(El famós cartell del Glico man a Dotonbori)

Abans de començar amb la crònica us poso un mapa amb els punts més destacats per visitar a Osaka.
En aquesta entrada n'explicaré alguns i els altres els deixaré per altres entrades.
Els punts marcats amb color granate són els llocs on es pot accedir a través de la linea Osaka Loop Line (inclosa en el JRP) i els punts blaus són els que hi has d'accedir amb la resta de línies de metro o a peu.

Vam arribar a Osaka cap a les 3 de la tarda (veníem de Himeji) i de seguida vam anar a buscar la Osaka Loop Line (inclosa en el JRP) per començar a visitar la ciutat.
A l'estació vam trobar una família japonesa on els nens anaven disfressats de Minions (allà ho peten) i ens va fer tanta gràcia que els hi vam demanar una foto! hehe

(Amb uns nens vestits de Minions molt graciosos)

La primera parada va ser el "Kids Plaza Osaka" que és com una mena de museu interactiu per nens on aprenen jugant.
Abans de marxar al Japó em vaig estar informant una mica de llocs per nens on poder dur en Genís i molta gent recomanava el Kids Plaza.
Com que s'havia portat com un campió i havia aguantat les 19 hores de vol, els trens, el dia per Himeji... etc vam decidir dedicar dues horetes a aquest museu perquè ell pogués jugar i descansar una mica del cotxet (pobre tot el dia allà assegut i les hores que va estar quiet a l'avió...).

(Li va encantar la mascota del Japan Rail)

Arribar al Kids Plaza és fàcil, només cal agafar la Osaka loop line i baixar a la parada de Temma. Llavors camines un 2-3 minuts i ja hi ets.
Els menors de 3 anys no paguen entrada però si que paguen els adults acompanyants (1400 yens per persona).
Podeu trobar més informació a la seva pàgina web:

(L'entrada del Kids Plaza Osaka)

El museu té vàries plantes i a cada planta hi ha diferents exposicions i jocs interactius. Una de les plantes està pensada per nens de 0 a 3 anys i hi ha molts jocs de fusta perquè puguin jugar. En Genís s'ho va passar bomba!

(Jugant a l'àrea de nadons)

Com que hi vam anar a la tarda i faltava poca estona per tancar no hi havia gaire gent i va tenir totes les joguines per ell! hehe
També es va fer amic de la noia responsable de la zona i van estar jugant junts una bona estona.

(Fent amics!)

Després d'una estona de jocs vam anar a investigar que hi havia a les altres plantes (ens va costar emportar-no-se'l d'allà).
Ens ho vam passar bomba (els pares també) ja que a moltes zones et podies disfressar (els que ens coneixeu ja sabeu que ens encanta) i simular diferents tradicions japoneses.

Ens va agradar especialment disfressar-nos de timbalers japonesos (tenien roba de la talla d'en Genís) i anar tocant els timbals al ritme d'un vídeo interactiu que et marcava el ritme.

(Tocant els timbals disfressats)

(S'ho va pendre amb ganes! hehe)

(Sessió de fotos familiar amb un nen infiltrat a baix! jiji)

En una altra de les plantes hi ha una mena de parc infantil amb tobogans, ponts de cordes, parets d'escalada i casetes blanques amb miralls, però en aquesta zona no hi vam poder anar ja que en Genís era massa petit i nosaltres massa grans per pujar-hi! hehe

(Tobogans, ponts, laberints...)

En una altra de les plantes hi havia tot de jocs d'experimentació on podies fer bombolles gegants, fer desaparèixer la teva roba amb un fons de croma (com els dels homes del temps), veure peixos exòtics en un mini aquari, fer de presentador de les notícies japoneses...

(Fent bombolles gegants i jugant amb els cromas)

(Flipant amb els peixos de l'aquari)

També hi havia una pantalla on et posaves davant i es veia la temperatura corporal de les diferents parts del teu cos marcades amb colors. Era bastant curiós!

Després de passar dues hores molt divertides vam sortir del Kids Plaza just a l'hora del tancament i vam decidir anar a berenar al parc infantil que hi ha just al costat: Ogimachi Park.
Aquest parc està súper bé! És molt gran amb zones amb gespa, tobogans, gronxadors i molt d'ambient. Un autèntic pulmó enmig d'Osaka.

(Parc Ogimachi)

Un cop en Genís va haver berenat i jugat, vam agafar altres cop la Osaka loop line fins a la parada de Tennoji ja que la nostra idea era veure els temples de Isshinji i Shitennoji que quedaven a prop d'aquella zona.
Quan vam arribar però se'ns havia fet força tard i vam decidir descartar un dels temples i veure només el de Isshinji.
Vam caminar uns 10-15 minuts des de l'estació i quan hi vam arribar ens vam trobar amb la sorpresa de que estava tancat i en obres... casum....
O sigui que vam decidir seguir caminant i acostar-nos fins al barri de Shinsekai que no quedava massa lluny.

(Una de les entrades al barri de Shinsekai)

El barri de Shinsekai (traducció literal "Nou món") és un districte localitzat al sud del centre d'Osaka. Fa dècades que li van atribuir la característica de ser el pitjor barri de Japó i de tenir molt mala fama, però avui en dia és un gran atractiu turístic sobretot per la seva famosa torre Tsutenkaku (fa 103 metres d'altura) i amb una cultura única.
La veritat és que el barri si que té un cert punt de decadència, però ens va agradar veure'l i passejar per allà i en cap moment ens vam sentir insegurs.

Una característica curiosa que té la torre és que la seva il·luminació canvia segons l'època de l'any:
  • Blanc: Simbolitza la neu i podem veure aquest color durant gener i febrer.
  • Rosa: Simbolitza les flors de cirerer i el podem veure durant març i abril.
  • Verd: Simbolitza les noves fulles i es veu durant maig i juny.
  • Blau: Simbolitza el cel i el mar i es pot veure durant juliol i agost.
  • Daurat: Simbolitza les espigues d'arròs per setembre, octubre i novembre.
  • Verd/Blau: Durant el mes de desembre.

Nosaltres la majoria del temps vam veure la torre de color rosa (era el mes d'abril) però en alguns moments també la vam veure de color blau... que no em quadra amb la simbologia dels colors que he vist per internet... No sé que devia significar...

(El barri de Shinsekai amb la famosa torre de Tsutenkaku)

El carrer principal està ple de botigues, restaurants i locals d'oci i ple de cartells de neó lluminosos.
Hi havia restaurants molt curiosos com per exemple un que tenia un vaixell gegant a dins d'una piscina i els clients es pescaven el seu propi menjar. Molt curiós!

(Un restaurant on et pesques el propi peix que et menjaràs, súper curiós!)

(Diferents colors de la torre)

(Passejant per Shinsekai)

Un cop vist el barri de Shinsekai vam continuar caminant en direcció al centre d'Osaka i en uns 10-15 minuts vam arribar a Den Den Town, conegut com el barri del manga d'Osaka.
Allà tot i ser diumenge hi havia força ambient i totes les botigues estaven obertes. També vam veure moltes cambreres de Maid Cafes buscant clients.
Els Maid Cafes són "Cafés de criades" on les cambreres són noies d'aspecte juvenil i innocent que van vestides de donzelles o criades del segle passat amb còfies, davantals, mitjons fins als genolls, llaçets...
Van sorgir per satisfer les fantasies dels homes fans del manga, l'anime i els videojocs ja que la figura de la "maid" es va fer bastant popular en aquests medis.

Si els hi demanes per fer-te una foto amb elles et solen dir que no i es tapen o s'amaguen però jo els hi vaig fer algunes fotos d'estranquis.

M'hagués agradat entrar en algun café d'aquests per veure l'espectacle que fan i viure l'experiència però molts no tenen permesa l'entrada a nens i obren tard a la nit.

(Les cambreres dels "Maids Cafes" buscant clients)

També vam entrar a algunes botigues de manga a mirar figuretes, ninots de peluix, etc... La putada d'aquestes botigues es que solen ser molt estretes i tenen molts pisos i anant amb un cotxet era difícil transitar-hi i perdies força estona esperant l'ascensor per pujar a les plantes superiors.

(Den Den Town)

Si continues caminant en direcció a la zona centre d'Osaka en uns 15-20 minuts arribes a la zona de Namba on hi ha el famós barri de Dotonbori.
Abans d'arribar a Dotonbori però vam fer una parada a una de les sucursals de les pastisseries "Pablo", una cadena de botigues molt famoses i populars per els seus deliciosos pastissos de formatge.
Havíem vist per internet que no podies marxar d'Osaka sense haver provat algun dels seus pastissos i així ho vam fer!

Jo sóc una fan dels pastissos de formatge i em va encantar! Ho recomano a tothom! hehe ara només de veure les fotos ja se'm fa la boca aigua.

(Els famosos pastissos de formatge! Estaven deliciosos!)

Un cop recuperades les forces amb el pastís de formatge vam continuar caminant per uns carrers plens de botigues on vam passar una bona estona.
En Genís feia més d'una hora que dormia (des de Shinsekai) i vam decidir aprofitar per sopar ara que podríem estar tranquils.

(Ebisu Bashi-Suji)

Ens feia gràcia provar el Takoyaki d'Osaka i no va ser per falta de llocs on provar-lo ja que estava ple de restaurants que n'oferien.
Vam anar a un petit restaurant on podies triar un pack de 8 boles de Takoyaki de dos gustos diferents (a escollir entre varis) i estava súper bo! A Japó tot el menjar és tant i tant bo.... és el que més trobo a faltar!

(Takoyaki boníssim i bé de preu)

Passejar per la zona de Dotonbori és tot un espectacle et trobes de tot: gent disfressada, llums impressionants, fanalets clàssics barrejats amb elements moderns, gent per tot arreu.. Per flipar!

(Vaig flipar amb aquesta dona vestida així)

(Els carrers estan plens de gent i molts cartells lluminosos)

(El restaurant Kani Dōraku, especialitzat en carn de cranc i dels més famosos d'Osaka)

I finalment vam arribar a la divertida zona dels canals de Dotonbori on hi ha un súper ambientàs i el neó més famòs d'Osaka, el Glico Man!
El Glico Man és el símbol de l'empresa de dolços Glico i el seu neó de Dotonbori s'ha convertit en un símbol per la ciutat.

(El Glico Man)

El neó es va instal·lar l'any 1935, fa 20 metres d'alt per 10 d'ample i mostra un atleta corrent sobre una pista blava. En el passat darrera seu hi havia edificis emblemàtics d'Osaka com el castell d'Osaka, la torre Tsutenkaku, etc però el 2014 es van modificar les bombetes de neó per leds i el seu aspecte va canviar notablement i ara mateix només es veu el corredor sobre la pista d'atletisme blava.

És molt típic fer-se la foto imitant la postura de l'atleta del Glico Man i nosaltres no podiem ser menys! hehe

El pont Ebisu, situat als peus del Glico Man, és un dels famosos punts de trobada dels habitants d'Osaka. També se'l coneix com el pont dels "ligues" ja que s'hi poden trobar molts homes intentant lligar amb les dones que passen per allà.

Aquest pont també és conegut per ser el lloc on el 1985 un grup d'aficionats de l'equip local dels Hanshin Tigers van llençar l'estàtua del Coronel Sanders d'un KFC proper. L'estàtua no es va recuperar fins el 2009 originant la llegenda urbana de "la maledicció del coronel" que feia que els Tigers mai poguessin guanyar...

(Pont Ebisu)

(En Genís flipava amb les llums i els edificis)

Un altres dels punts forts de la zona de Dotonbori és la botiga anomenada "Don Quijote" (a vegades també "Donki"), famosa per tenir numeroses botigues per tot Japó amb tota mena d'objectes a preus molt barats.
El Don Quijote de Dotonbori obre les 24 hores al dia, la seva façana està decorada amb una gran figura de Ebisu (un dels 7 déus de la fortuna) i una noria groga rectangular de 77 metres d'altura. És impressionant!

(El famós Don Quijote de Dotonboti que té una nòria a la seva façana)

En aquesta botiga hi pots trobar absolutament de tot! Però és una mica caos ja que no segueix cap mena d'ordre... en una mateixa planta pots trobar menjar al costat de productes de cosmètica o bijuteria al costat d'accessoris pel jardí... etc. Una bogeria per trobar les coses!
Els passadissos són molt estrets i està a tope de gent! Nosaltres ens vam agobiar una mica...
A part no pots accedir-hi amb cotxet perquè no hi ha ascensors i vam haver de carregar el nen a coll tota l'estona...
Tenia moltes expectatives de comprar coses en aquesta botiga i al final casi no vam comprar-hi res... M'agrada molt més la cadena de botigues Daiso on tot està molt més ordenat, els preus són molt baixos i els productes semblen de més qualitat.

Tot i així no us podeu perdre l'experiència d'entrar a un Don Quijote! :)

(El canal amb el Don Quijote de fons)

(La nòria vista des de baix i en Genís provant-se gorres molones)

Després de veure el Don Quijote estàvem totalment rebentats i vam decidir anar retirant cap a l'hotel.
Ens hagués agradat tenir més temps per visitar tota aquesta zona però se'ns va fer molt tard i portàvem tot el dia sense parar i el pobre Genís ja estava mort de son... En total havíem caminat uns 15-16 km!!!

(En directe és una passada)

Per tornar vam agafar la línea vermella Midosuji del metro d'Osaka (no inclòs al JRP) que ens va deixar a l'estació de Shin-Osaka en uns 20 minuts... Vam arribar a l'hotel que eren les 23:30 i l'endemà tocava matinar per anar a Miyajima... Deu ni do quin tute!

Per més informació sobre Osaka, us deixo l'enllaç de la crònica que vaig fer durant el primer viatge a Japó on vam visitar el castell d'Osaka i altres llocs que en aquest viatge no hem anat:

I això és tot per avui, en la pròxima entrada us explicaré la nostra visita a Miyajima i Hiroshima.