Dia 2 (I): Llac Tekapo i Llac Pukaki

dimecres, 23 de desembre del 2015
Avui us parlaré del nostre segon dia de ruta per Nova Zelanda.
Com que el aquell dia vam visitar moltíssimes coses he decidit dividir la crònica en dos parts per no saturar-vos d'informació!
En aquesta primera part us parlaré del llac Tekapo i el llac Pukaki uns llacs amb aigües turqueses impressionants! :)

(Imatge del llac Tekapo envoltat de Lupins, que són unes flors que floreixen de mitjans de novembre fins a desembre. Nosaltres per poc més d'un mes que no les vam veure.... quina llàstima perquè ha de ser preciós!)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del segon dia de ruta:
  • Ruta total: De Tekapo fins a Dunedin
  • Part explicada en aquesta entrada: Del llac Tekapo fins al llac Pukaki i camí fins a les Elephant Rocks (la resta de la ruta en la propera entrada).
  • Km totals realitzats: 319.4
  • Temps total de conducció: 3:55 hores
  • Llocs a visitar: Llac Tekapo, Llac Pukaki (Part 1)
  • Data de la ruta: 26 de setembre del 2015

Ens vam despertar cap a les 6:30 del matí (calia recuperar el tros de camí que no havíem pogut fer el primer dia) ja que teniem un planning amb moltes coses per visitar i volíem aprofitar al màxim les hores de llum.

Durant la nit vam passar una fred horrible.... l'autocaravana semblava el pol nord! Estàvem entre 3 i 5 graus de temperatura i a la caravana hi havia un cartell que deia que no dormíssim amb la calefacció engegada... i no vam voler posar-nos en perill i que ens passés alguna cosa engegant-la i adormint-nos... Aquestes coses sempre m'han fet molta por!
Ens vam posar mil jerseis però tot i així ens vam congelar... i el dia també s'havia aixecat fred!

Definitivament no anàvem prou abrigats... havíem llegit que les temperatures a Nova Zelanda eren suaus durant tot l'any i al ser primavera creiem que faria una temperatura més bona...
Només havíem portat 3 o 4 jerseis cadascú i una jaqueta... si la cosa seguia així caldria anar de compres urgentment per no morir de fred o estar un mes vestint-nos amb el mateix jersei.

Com anava dient, vam sortir aviat del càmping i al cap d'una estona de conduir vam arribar al llac Tekapo. És absolutament impressionant i enorme!
Vam aparcar el cotxe a davant del llac i vam sortir a admirar-lo i a fer unes quantes fotos. Crec que fins i tot vam perdre la noció de temps perquè era tot tan maco que no paràvem de fer fotos i mirar tots els racons (això sí, feia una fred que pelava...).

(Llac Tekapo, durant l'estiu tota aquesta part marró està plena de flors de colors)

(Aquí provàvem el disparador automàtic de la càmera, que ens va durar exactament 10 fotos... les piles d'ara ja no són el que eren... jaja)

(L'aigua és super blava i neta, és genial!)

(La fred polar ens acompanyava)

(Vam fer una bona sessió de fotos jeje)

Després de fer les mil fotos habituals al llac, vam seguir conduint uns quants quilòmetres per arribar al proper llac: Pukaki.

El Pukaki té una superfície de 178 km quadrats i és famós perquè té unes aigües amb un blau turquesa que sembla impossible! Sembla ben bé que hagin posat colorant a l'aigua!
El color és degut a unes partícules de fluor glacial que hi ha al fons del llac i que provenen dels glacials propers.

(Us juro i perjuro que les imatges no estan retocades, l'aigua és així!)

(Amb aquestes fotos es pot veure la immensitat d'aquest llac i que té franges amb diferents tons de turquesa)

(Llàstima que se'ns va posar una mica núvol just quan vam arribar, sinó es veien totes les muntanyes de fons ben nevades)

Un cop vist el llac vam continuar per la carretera en direcció a Duntroon on aniríem a veure les "Elephant Rocks" (famoses per sortir a les pel·lícules de les Cròniques de Nàrnia).

Pel camí ens vam anar trobant molts altres llacs molt bonics tot i que no tenien els colors tan intensos com el Pukaki i el Tekapo.
Després de veure aquests paisatges altres llacs que has vist al llarg de la teva vida et semblen una merda... jejee Nova Zelanda deixa el nivell paisatgístic molt alt!

(Llac Benmore)

(Una altra cosa típica de NZ són les ovelles, n'hi ha per tot arreu i vaig llegir que hi havia més ovelles que persones!)

(Llac Aviemore)

(Vam fer una paradeta per agafar forces i admirar vistes)

I en la pròxima entrada deixem els llacs i us explicaré la segona part del dia amb la visita a les "Elephant Rocks", Oamaru i les "Moeraki Boulders".

Salut! ;)

Blogger Comment

1. Impresionant els colors!!! ara, la cara de fred no la podeu disimular jajaja xD es nota!!

ResponElimina
    Respostes
    1. Sí eren genials! I en realitat encara eren més vius! Jo no havia vist mai unes aigües així!
      I sobre la fred uffff que mal ho vam passar... fins que no vam anar a comprar-nos jerseis i mitjons tel·la eh? També ens va dir gent d'allà que no era normal aquella fred per aquella època! :P

Elimina
  2. Holaaaa!!! Molt bonica la zona dels llacs glaciars de NZ, nosaltres ara fa un any que vàrem tornar. Ens vem enamorar dels paissatges, la Tierra Media es una passada! Vem fer una sèrie de videos al YouTube, a veure si t'agrada ;) Petooooons!!!

ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!!
      Ja veus, els paisatges són una passada!! Ara tots els paisatges que veig em semblen poc amb comparació amb aquests!
      Té molt bona pinta el vostre canal de youtube!!! Me'l miraré perquè sembla molt divertit! :)
      Merci per comentar-me! Ja us seguiré el blog!