Dia 9: Abel Tasman National Park

diumenge, 13 de març del 2016
Hola a tothom!
Aquesta entrada em fa especial il·lusió perquè el que explicaré avui és dels dies que ens va agradar més de Nova Zelanda i espero poder expressar bé tot el que vam veure i disfrutar.
Ens va fer un temps esplèndid d'estiu i vam aprofitar per anar a fer una ruta a peu pel meravellós parc de l'Abel Tasman, el que es coneix com "Abel Tasman Coast Track".
Aquest Coast Track són 60 km per la costa i la gent el sol fer amb 3-5 dies. Nosaltres com que només en teniem un vam fer un petit tram de 11 km.
Un cop acabada la ruta vam anar fins a Nelson (on dormiríem) i allà vam pujar al cim del "Center of New Zealand".
Com podeu veure va ser un dia a tope i molt ben aprofitat.

(Abel Tasman National Park)

Aquí teniu la ruta a peu que vam fer per l'Abel Tasman:
  • Ruta total per el parc: De Medlands Beach fins a Anchorage Beach
  • Km totals realitzats: 12
  • Temps total de la caminada: 4 hores
  • Llocs a visitar: Medlands Beach, South Head lookout, Falls River swing bridge, Cleopatra’s Pool, Torrent Bay i Anchorage Beach.
  • Data de la ruta: 3 d'octubre del 2015

Com que volíem veure el màxim possible del parc, el dia anterior havíem contractat una excursió que es diu "Discoverer Day" i que consisteix en un creuer escènic de dos hores i mitja on veus tot l'Abel Tasman des del mar i després et deixen en una de les platges perquè puguis fer una caminada pel parc a peu fins que et tornen a recollir en vaixell en un altre punt.

En el següent enllaç podeu veure tota la informació de l'excursió:

A les 8:15 del matí ens va passar a buscar pel càmping l'autobús que ens portaria fins a l'inici de l'Abel Tasman, concretament a Kaiteriteri.
Pel camí el conductor ens anava explicant coses del clima, la vegetació i els pobles que anàvem passant.
Al cap de poca estona vam arribar a la platja de Kaiteriteri on havíem d'agafar l'aqua-taxi i casualment el mateix conductor de l'autobús (El senyor Rory) era el conductor del vaixell. D'això si que se'n diu ser "apanyat"! jeje

(El nostre aqua-taxi)

(Les platges d'allà són brutals: sense ningú, amb una sorra daurada maquíssima i super netes i naturals)

Aquí us deixo la ruta que feia l'aqua-taxi amb les diferents parades i horaris. Al ser encara temporada d'hivern hi havia menys freqüències de vaixells i no ens vam poder quedar tanta estona com volíem al parc (el temps que teníem al parc eren unes 4:15 hores i la ruta que havíem de fer estava estimada en 4 hores).

(Clickeu per ampliar)

I també us deixo uns enllaços on podreu trobar informació de les rutes pel parc, temps i km entre platges, consells per les rutes i principals llocs d'interès:

Web Oficial del Coast Track:

Informació general i punts d'interès:

Temps de camí entre platges, marees i consells bàsics:

(Els desnivells del parc i les distàncies)

El creuer escènic va estar molt bé, anàvem recorrent tot el parc des de l'aigua i veiem illes, platges enormes i paradisíaques i fins i tot vam veure "un" pingüí! (Sí, només un de sol! jajaja almenys ja podem dir que en vam veure a Nova Zelanda).

(Adele Island)

El millor de l'Abel Tasman és que té un microclima i gaire bé sempre hi fa sol i bon temps! Sembla que sigui estiu-primavera tot l'any!
A més està molt ben conservat, gaire bé no hi han construït res i totes les platges són pràcticament verges.
I l'acampada per el parc està molt regulada i sense instal·lacions elèctriques ni res que pugui perjudicar el medi ambient.
Ens va encantar!

(Les aigües són turqueses i les platges de sorra daurada)

(El millor és que no està massificat i almenys quan hi vam anar nosaltres no hi havia quasi ningú)

(Com podeu veure, platges desèrtiques...)

(La sorra molt daurada, la foto no li fa justícia)

Després del passeig amb vaixell vam baixar a Medlands Beach on començaríem la nostra ruta a peu fins a Anchorage Beach.
Teníem 4 hores per nosaltres abans d'agafar l'últim aqua-taxi de tornada.

(Medlands Beach)

El camí de ronda que voreja el parc és impressionant i maquíssim! I us ho dic jo que visc a la Costa Brava i estic farta de fer camins de ronda! Aquest és dels millors que he vist mai!

Com podeu veure a la foto, fins a Anchorage Bay teníem 3:50 hores de camí o sigui que havíem d'anar una mica ràpid si volíem ser a temps d'agafar l'últim vaixell.
Però és tot tan maco que no paràvem de fer fotos i anar a miradors i al final vam haver de còrrer! Jo ja m'hagués quedat aquí un parell de dies!

(Així eren els camins, naturals i ben integrats amb el paisatge)

(Mentre anaves per dins del bosc el color del mar ressaltava entre els arbres)

(De tant en tant hi havia desviaments del camí principal i podies anar a miradors tan genials com aquest)

(Totes aquestes platges les vam recórrer)

(Sandfly Bay)

Al principi del camí ens vam trobar un desviament per baixar a la platja de Sandfly Bay i allà hi vam estar una estona (poc perquè teníem el temps just).
Com podeu veure no hi havia ningú!! Tota la platja per nosaltres sols! :)

(Un tram del camí per mig del bosc)

(A la foto de l'esquerra podeu veure que les falgueres de Nova Zelanda són enormes!! I a la foto de la dreta em podeu veure a mi creuant el "Falls River swing bridge")

(Falls River swing bridge)

(A la foto no es veu gaire bé però vam veure dues foques jugant a l'aigua! )

(Torrent Bay)

(Aquest banc és genial per observar les vistes i fer-se fotos! Ens en vam fer mil! jeje)

Un tema molt important que cal tenir en compte a l'hora de visitar el parc, són les marees. Hi ha molts punts de l'Abel Tasman que no pots creuar si hi ha marea alta per tant cal consultar a quines hores és alta i baixa per planificar el viatge (Podeu consultar-ho aquí).

A nosaltres ens afectaven les marees de la platja de Torrent Bay. Com podeu veure a la foto següent (amb marea alta) si les marees són baixes pots creuar pel mig de la platja a l'altra banda amb uns 20 minuts. Ara bé, si les marees són altes (com va ser el nostre cas) has de donar la volta per les muntanyes que es veuen al darrera i això et suposa 1 hora de camí.
Personalment la vista és molt més bonica amb la marea alta, ara bé has de fer una volta que deu n'hi do per anar a l'altre costat! jeje

(Torrent Bay amb la marea alta)

(Torrent Bay amb marea baixa - Foto del blog "As her world turns")

(Vam trobar una altra parella que ens va fer aquesta foto, sinó no en teníem cap de nosaltres dos junts!)

Un cop a baix, ens vam entretenir una estona amb els gronxadors i la platja... Aii mareee perdríem el vaixell de tornada segur a aquest ritme! Però és que era inevitable encantar-te amb aquestes vistes!

(No em negueu que és un paradís!!!)

(Hi havia una pau i una tranquil·litat... joooo vull tornar allà!)

(Res a envejar de les platges de Tailàndia)

(La temperatura era genial!)

(En aquest tram el camí era estret, estret...)

(Deu n'hi do la volta que vam haver de fer per culpa de les marees)

Hi havia un punt on et podies desviar per anar a veure la "Cleopatra's Pool" o seguir fins a Anchorage Beach. Anàvem justíssims de temps però vam decidir anar a veure la piscina de la Cleopatra ja que per un cop que érem allà no ens volíem perdre res.
Ens havíem de desviar 1 km (2 entre anar i tornar) així que vam decidir fer-los corrent... mare meva quin cansament!
La piscina estava bé però ens esperàvem més, o sigui que vam fer 4 fotos ràpides i vam marxar corrent. Ara si que se'ns escapava el vaixell!

(Cleopatra's pool)

L'últim tram del camí el vam haver de fer corrent perquè no arribàvem i quan per fi vam veure l'entrada a la platja d'Anchorage vam sospirar alleujats!
Al final després de còrrer tant vam arribar 10 minuts abans de l'hora de recollida de l'aqua-taxi! :)

(Anchorage Beach)

No volíem marxar de Nova Zelanda sense haver-nos banyat al mar, així que amb els 10 minuts que ens quedaven abans d'agafar el vaixell de tornada, vam decidir prendre'ns un bany ràpid!
L'aigua estava força freda, però amb el que havíem caminat (i corregut al final) per arribar a temps ens va sentar genial!

(Quan ens posàvem a l'aigua el vaixell ja començava a arribar per darrera! jeje vam haver de tirar-nos corrents!)

(En Yesu en plan sexy boy playero! jiji)

(Freda freda... jeje)

Vam sortir corrent de l'aigua i vam pujar al vaixell embolicats amb la tovallola! jeje
Allà ens vam canviar de roba i vam menjar els entrepans que havíem dut (la idea era dinar en alguna platja però degut al poc temps que vam tenir vam menjar-ho durant la tornada).

Un cop vam haver acabat l'excursió, vam agafar les nostres coses i vam marxar cap a Nelson, on passaríem la nit.
Després d'instal·lar-nos en un altre càmping vam sortir a explorar Nelson i vam decidir fer una petita excursió al "Center of New Zealand", un cim on hi ha el punt geogràfic central de Nova Zelanda.
Mentre ens dirigíem cap al cim i passàvem pels carrers de la ciutat anàvem trobant senyals d'allò més curioses! jeje

(A Nova Zelanda són molt estrictes amb el consum d'alcohol i a molts llocs està prohibit)

(És veritat que hi ha llocs de Nova Zelanda on la població està força envellida però enlloc més havíem vist aquest senyal, ens va fer molta gràcia)

Després d'una caminada d'uns 20 minuts (tot en pujada) vam arribar a dalt del cim del "Center of New Zealand".
Vam arribar-hi just per la posta del sol i les vistes que teniem eren magnífiques com podeu veure.

(Nelson i al fons de tot les muntanyes de l'Abel Tasman)

(La ciutat de Nelson des de dalt del cim)

(Monument que simbolitza el centre de Nova Zelanda)

(I la placa commemorativa del Center Of New Zealand)

(Tot és tan verd i maco a Nova Zelanda!)

Ens vam quedar una bona estona a dalt del cim gaudint del paisatge i quan ja se'ns feia fosc vam decidir baixar.
Amb tota la caminada que ens havíem fet aquest dia ens mereixíem un bon sopar, així que vam anar a menjar en un restaurant tailandès de Nelson.
Cal dir que a Nova Zelanda et posen uns plats de menjar gegants i ben plens! Nosaltres sempre demanàvem un plat per compartir entre dos perquè sinó és impossible acabar-s'ho!
Molts cops ens miraven malament en plan: "Si que menjen poc aquests..." però en serio que les quantitats són desproporcionades!
Per sort fent això de compartir els plans sempre quedàvem ben tips i ens estalviàvem molta pasta en menjar.
Ben sopat vam anar cap al càmping a descansar que ens ho havíem ben guanyat!
L'endemà ja deixàvem l'illa sud i creuàvem amb l'interislander cap a la illa nord. Quina pena! Ens hagués agradat dedicar més dies a cada illa per poder conèixer més llocs però deu n'hi do tot el que vam fer en aquests 9 dies!