Dia 14 (I): Hot Water Beach, una platja amb aigües termals!

diumenge, 1 de maig del 2016
Avui us parlaré de la Hot Water Beach: una platja molt curiosa que es troba a la península de Coromandel de Nova Zelanda i que té aigües termals!
La gent va a la platja amb pales i caven piscines per tal de poder-se banyar com si fos un balneari.

(Hot Water Beach)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del catorzè dia de viatge:
  • Ruta total: De Waihi fins a Hahei (anar i tornar)
  • Part explicada en aquesta entrada: Hot Water Beach
  • Km totals realitzats: 200
  • Temps total de conducció: 3:12 hores
  • Llocs a visitar: Hot Water Beach (Part 1), Cathedral Cove i Hahei Beach (Part 2)
  • Data de la ruta: 8 d'octubre del 2015

La Hot Water Beach té aigües termals que poden arribar a una temperatura de 64 ºC i que es filtren a la superfície a través de dues fissures subterrànies.
Cal dir que les aigües termals no estan a tota la platja, només es troben en una petita zona davant d'unes roques. És fàcil saber on és el lloc exacte perquè sempre està ple de gent buscant-les.

IMPORTANT: Per poder visitar aquesta platja cal tenir en compte quan pugen i baixen les marees i mirar-ho amb antelació per tal de planificar el viatge. Quan les marees són altres la platja queda coberta i per tant les aigües termals queden submergides.

Per consultar quan baixen les marees de la Hot Water Beach podeu mirar el següent enllaç:

És recomanable portar una pala per cavar la teva pròpia piscina termal, però si no en teniu no hi ha problema ja que hi ha un bar a la platja on en lloguen per 5 dòlars.
Nosaltres com que no en teníem en vam llogar una al bar. A part dels 5 dòlars que val el lloguer (no hi ha límit de temps) et demanen una fiança de 20 dòlars per assegurar-se que els hi tornaràs la pala.
Nosaltres no portàvem prou diners en efectiu i com que són molt amables amb els estrangers al final ens van llogar la pala sense demanar-nos la fiança.

(Amb la pala que vam llogar per fer la nostra piscineta termal)

Després de caminar uns minuts per la platja (és força gran) vam començar a veure un grup de gent apilonada en un punt de la platja. Just allà és on hi havia les aigües termals!

(La gent apilonada al punt on hi ha les aigües termals)

(Tothom cavant! jeje)

És molt curiós veure tanta gent allà cavant com posseïts! jeje Jo no podia parar de fer fotos!

Nosaltres no podíem ser menys i vam començar a cavar la nostra piscineta! Depenent del punt on anaves l'aigua era més calenta o més tèbia i en alguns punts podia ser freda.
Era com buscar petroli: calia anar cavant per trobar el punt exacte on hi havia les aigües termals.

(En aquesta zona l'aigua era força tèbia)

(A fora la temperatura de l'aire era bastant freda i quan t''estiraves a la piscineta estaves súper bé)

(Alee tots ben estirats, acomodats i calentets! jeje i gratis!)

Cal comentar que la Hot Water Beach és una de les platges més perilloses de Nova Zelanda ja que hi ha molts de corrents, xucladors i esquerdes dins del mar (sobretot davant la zona on hi ha les aigües termals) i recomanen no banyar-t'hi i en cas de voler-ho fer, fer-ho només si hi ha socorrista i en les zones indicades per ell.
Pel que vam veure s'hi ha afogat molta gent... Quina por!
Sort que nosaltres no teniem la idea de nedar-hi, sinó només anar a fer la nostra piscineta termal. El temps tampoc acompanyava molt...

(Com podeu veure a la foto no hi havia ningú banyant-se al mar)

(En Yesu en remull)

Hi ha punts on l'aigua és tant i tant calenta que es poden bullir ous! Vaig flipar molt amb això! jeje
I no era cosa d'una sola persona, vam veure varia gent bullint ous durs allà a la platja!

(Bullint ous durs)

(Si posaves el peu aquí quedaves ben escaldofat!)

L'aigua de la piscina que havíem fet abans s'havia refredat una mica i vam decidir fer una altra piscina més gran en una altra zona per cabre-hi tots dos.
Mentre buscàvem un lloc per fer-la vam fer amistat amb una família de Nova Zelanda i vam decidir cavar la piscina junts.

(Cavant la nova piscina amb la família de Nova Zelanda)

Al cap d'una estona ja la vam tenir feta i allà si que l'aigua estava ben calenteta! S'hi estava de conya i no vam dubtar en prendre'ns un bon bany! :)

(Disfrutant de la piscineta i les aigües termals)

(En remull amb els nostres nous amics! jeje)

I això és tot per avui!
En la pròxima entrada us explicaré la segona part deL dia on vam visitar la platja de Cathedral Cove (famosa per sortir a les pel·lícules de "Les Cròniques de Nàrnia") i la fantàstica platja de Hahei.