Dia 17: Auckland

dimarts, 24 de maig del 2016
En l'entrada d'avui ens despedim de l'autocaravana que ens va acompanyar durant tot el viatge i comencem la nostra visita de dos dies a la ciutat d'Auckland.
Tot i que Wellington és la capital del país, Auckland és la ciutat més gran de Nova Zelanda pel que fa a nombre de població. Hi viuen més de 1,3 milions de persones.
És una de les poques ciutats del món que disposa de dos ports en dos cossos d'aigua diferents (Un que dóna al mar de Tàsmania i l'altre que dóna al golf de Hauraki a l'oceà Pacífic).

(Vistes des del port d'Auckland)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del dia 17 de viatge:
  • Ruta total: De Hamilton a Auckland
  • Km totals realitzats: 113
  • Temps total de conducció: 1:23 hores
  • Llocs a visitar: Auckland
  • Data de la ruta: 11 d'octubre del 2015

Aquell dia ens vam aixecar a les 8:30 del matí per netejar una mica l'autocaravana i acabar de fer les nostres maletes abans de retornar-la a l'oficina d'Apollo.
Com que ens havien sobrat alguns productes bàsics de cuina (sal, sucre, oli, paper de cuina, paper de vàter...etc) vam decidir regalar-ho als nostres veïns de caravana del càmping que van estar ben contents! :)
Aii ens feia una pena tornar l'autocaravana... hi vam estar tan i tan bé...

Un cop ho vam tenir tot recollit vam dirigir-nos cap a l'aeroport d'Auckland on hi ha l'oficina per retornar l'autocaravana.
Per sort aquella oficina era molt més gran que la de Christchurch i no ens van tenir esperant tanta estona.
Hi havia moltíssima gent que deixava les caravanes i els empleats anaven de cul revisant-les...
Per sort van mirar la nostra ràpidament i no hi van trobar cap problema. Un cop et confirmaven que tot estava bé et portaven en furgoneta fins a l'aeroport d'Auckland des d'on nosaltres aniríem fins al centre de la ciutat.

COM ANAR DE L'AEROPORT D'AUCKLAND AL CENTRE DE LA CIUTAT
Per anar de l'aeroport a Auckland vam agafar l'Skybus que és un servei que funciona els 356 dies de l'any les 24 hores.
Els busos surten cada 10 minuts de 7 del matí a les 7 de la nit i a partir de llavors la freqüència és cada mitja hora. El trajecte dura aproximadament una hora.
Un viatge senzill val 16 NZ$ i un d'anada i tornada 28 NZ$.

Podeu trobar tota la informació de l'Skybus a la seva web oficial:

Després de casi una horeta de viatge vam arribar al nostre hotel (El Mercure Hotel Auckland) que estava molt cèntric a tocar del Queen street (el carrer de les botigues) i del port.
L'habitació era molt xula amb un llit comodíssim, una tele molt gran i sobretot unes vistes al·lucinants de la ciutat! :D

(La nostra habitació al Mercure Hotel)

Estàvem a la planta 11 i teniem vistes de la torre d'Auckland! A la nit molava molt perquè la veiem il·luminada i anava canviant de color.
Amb aquestes vistes ens va passar una mica la pena de deixar l'autocaravana! jeje

(Vistes des de l'habitació de l'hotel)

Entre deixar l'autocaravana i desplaçar-nos des de l'aeroport al centre se'ns havia fet una mica tard i ja era l'hora de dinar.
Vam decidir anar a menjar a un Burger King que hi havia a l'avinguda principal! No havíem anat a cap McDonalds ni Burger King en tot el que portàvem de viatge, bàsicament perquè els poblets on anàvem eren tant petits que no n'havíem trobat cap.
Allà ens vam afartar de patates i nuggets i ja vam tenir les piles carregades per començar a explorar la ciutat.

(Carrers d'Auckland)

Primer de tot vam anar de botigues al Queen Street on hi havia molt d'ambient i molta gent per tot arreu. Per fi una ciutat amb moviment! jeje
Llavors vam decidir pujar al'Sky Tower d'Auckland per veure les vistes de la ciutat. L'entrada per pujar a dalt de tot val 28 NZ$ (uns 16 euros).
És una mica car però val la pena pujar-hi perquè les vistes són molt boniques i hi pots estar tota l'estona que vulguis. Llàstima que se'ns va posar una mica núvol a l'hora de fer la visita.

(Sky tower Auckland)

(Vistes des de dalt de la torre, es veu el nostre hotel! jeje)

(Hi ha parts de la torre on el terra és de vidre i pots veure tot el que tens a sota)

(Deu n'hi do lo gran que és Auckland! Des de dalt no veies el final!)

(En aquesta foto es veu una muntanya verda a la dreta que és el Mt. Eden (Magungawhu), el volcà més alt de Auckland).

(Com podeu veure la ciutat sembla que no tingui fi)

(Com es pot observar a les fotos no hi ha gaires gratacels i casi bé tot són casetes o blocs de pisos molt baixets)

Després de la visita a la torre vam dirigir-nos cap a la zona de l'ajuntament (Civic Center).

Una cosa curiosa que vam veure a Auckland va ser la manera en que la gent creua els passos de zebra.
Aquí creuem en línia recta com fent un quadrat i allà creuen en diagonal. Tots els semàfors per creuar es posen verds a l'hora i tu creues en diagonal.

(La gent creuant en diagonal)

(Tots els semàfors de vianants es posen verds a l'hora i així pots creuar pel mig. Duren molt poc però i sempre has de còrrer)

Davant de l'ajuntament hi havia com una mena d'inflables on dins hi feien una exposició. Hi havia força gent fent cua, vam anar a preguntar de que era l'exposició però no ens ho van saber explicar bé i com que no ens va acabar de fer el pes no hi vam entrar.

(Inflables de l'exposició)

(Edifici de l'ajuntament amb l'exposició inflable a davant. Em vaig quedar amb l'intriga de que devia ser)

Un cop vista la zona del Civic Center vam tornar a fer el Queen Street cap amunt i ens vam dirigir cap a la zona del port.

(Edifici del port d'Auckland, on es compren els tiquets dels ferris)

(Al port hi havia unes pilones molt molones amb frases! jeje)

(La zona del port està molt bé i hi havia "tumbones" i cadires per estirar-te)

Caminant pel port vam veure molts velers, iots i vaixells molt guais! Es nota que els hi agrada navegar!
Mentre érem per allà vam començar a veure adolescents amb vestits de gala que anaven cap a l'embarcador.
Pel que sembla feien una d'aquelles festes "Sweet Sixteen" on quan un adolescent fa 16 anys li munten una festa que flipes amb mil convidats vestits de vint i un botons!
Pensava que això era una cosa típica d'Amèrica però pel que sembla aquí també ho fan.
En aquest cas la festa era en un iot enorme amb guardaespatlles, fotògrafs, discoteca, cambrers... etc. No van escatimar en gastos!

(Una vintena d'adolescents corrents cap al iot per anar a la festa)

(L'amfitriona de la festa amb el seu pare apunt per rebre els convidats)

Després de fer moltes fotos de la festa (sóc una paparazzi ho sé! jeje) vam continuar la volta pel port.
El temps havia millorat i ara el cel era ben clar. :D Per allà al port vam trobar-nos una exposició de les millors fotos de l'any que valia molt la pena (Tenia pinta de ser una exposició temporal) .

(Vistes dels gratacels darrera del port)

(Una "Hamaca" gegant que vam trobar, al fons l'exposició de fotos)

Després de la passejada pel port ja s'havia fet tard així que vam anar a comprar un "take away" xinès per menjar a l'hotel mentre miràvem sèries abans d'anar a dormir.

(Les vistes de nit des de l'habitació! Brutals!)

La pròxima entrada ja serà la última de Nova Zelanda i visitarem a fons la ciutat d'Auckland.