Dia 1 (I): Arribada i visita a les coves de Škocjan i el Castell de Predjama (Eslovènia)

dimecres, 4 de gener del 2017
En l'entrada d'avui us explicaré com va ser la nostra arribada a Croàcia, on vam agafar el cotxe de lloguer i vam anar cap a Eslovènia a visitar les coves de Škocjan i el castell de Predjama.

(Coves de Škocjan)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del primer dia de viatge:
  • Ruta total: De l'aeroport de Zagreb fins a Ljubljana
  • Part explicada en aquesta entrada: Coves de Škocjan i Castell de Predjama
  • Km totals realitzats: 314
  • Temps total de conducció: 3:30 hores
  • Llocs a visitar: Coves de Škocjan i Castell de Predjama (Part 1), Ljubljana (Part 2)
  • Data de la ruta: 3 de juny del 2016

El nostre vol destí a Zagreb sortia a les 7:00 del matí de Barcelona o sigui que aquell dia vam haver de matinar molt.
Sort que vam anar amb temps a l'aeroport ja que vam haver de fer una cua de casi una hora per fer el checking (els vols amb origen i destí a Croàcia no permeten el checking online i te'l fan fer als mostradors de l'aeroport)!

Un cop fet el checking, facturada la maleta i embarcats, tot va anar com la seda i a les 9 ja érem a Zagreb.
Allà mateix a l'aeroport vam recollir el cotxe de lloguer a Europcar i vam marxar cap a Eslovènia, que es troba a pocs km de Zagreb.

Només de creuar la frontera eslovena, a pocs metres hi ha un punt on s'ha de comprar la vinyeta.
La vinyeta és una enganxina que es posa al vidre davanter del cotxe i que serveix per circular per les autopistes i vies ràpides del país durant 7 dies.
Té un preu de 15 euros i només es pot pagar en efectiu. És obligatoria sino voleu que us posin una bona multa.

(A la primera foto podeu veure el nostre cotxe de lloguer que no estava gens malament, i a la segona foto la vinyeta d'Eslovènia)

Un cop fet aquest tràmit ens vam dirigir cap a les coves de Škocjan que es troben a tocar d'Itàlia a l'altra punta d'Eslovènia venint de Croàcia.

Eslovènia és un país ple de coves càrstiques i les més famoses són les coves de Postojna i les de Škocjan
Vam tenir un dilema a l'hora de decidir quines visitàvem però al final ens vam decidir per les de Škocjan ja que vam llegir a molts blogs que eren brutals i tenien un canó subterrani impressionant equiparable al Gran Canyon dels EUA! Això no ens ho podíem perdre!
A més també deien que les coves de Postojna estaven molt massificades de turistes i es recorrien amb una mena de trenet i nosaltres preferíem caminar.
No sé com seran les coves de Postojna, però les de Škocjan són un dels llocs més al·lucinants que he vist mai! Us les recomano totalment!

Des de la frontera venint de Zagreb, amb 2 hores de cotxe vam ser a les coves. Cal dir que les autopistes són molt bones i tot està molt ben indicat. A més el paisatge és genial! Tot és súper verd i ben cuidat! Em va encantar Eslovènia!

Vam haver de correr per arribar a Škocjan ja que les coves es visiten amb tours guiats (a l'estiu n'hi ha 1 casi cada hora) i volíem arribar al de les 12:00 per aprofitar al màxim el temps.
Al final vam arribar a les 11:58 i vam comprar les entrades pels pèls! jejeje

Vam escollir el tour "Through the underground Canyon" que val 16 euros, dura 2 hores (es caminen uns 3 km) i es visiten les coves i l'increïble canyó subterrani.

A dins de les coves no està permès fer fotos per tant he hagut d'utilitzar les de la web oficial... però així si hi aneu us impactarà més la visita ja que no us ho esperareu tan brutal! jeje

Aquí teniu la web oficial de les coves de Škocjan amb tota la informació dels preus, tours, horaris...:

(Mapa de les coves amb informació de la visita)

Les coves de Škocjan es troben a la regió de Kras (Karst) al sud-oest d'Eslovènia i contenen dolines col·lapsades.
Tenen aproximadament 5 km de passatges subterranis, amb coves de més de 20 metres de profunditat i vàries cascades. És un dels millors llocs del món per l'estudi dels fenomens càrstics.
L'any 1986, la Unesco les va incloure a la llista del Patrimoni de la Humanitat.

(Esquema on es veu el recorregut que es fa durant la visita guiada)

La visita guiada comença en el Centre de Visitants i sol ser en ser grups nombrosos (després et divideixen per idiomes: anglès, alemany i italià).
Cal caminar uns 10 minuts muntanya avall fins que arribes a un túnel que et condueix a l'entrada de la Silent Cave (Tiha Jama), que és una cova amb un passatge fòssil ple de nombroses formacions d'estalactites i estalagmites (creixen 1 cm cada 100 anys) i on et van explicant totes les seves particularitats.
El camí per recórrer les coves és espaiós i il·luminat i en alguns trams hi ha escales, però no patiu perquè en cap moment és claustrofòbic.

(Formacions d'estalactites i estalagmites)

En sortir de la cova arribes a la zona de la Murmuring Cave (Šumeča jama), on quedes captivat per la magnífica vista de l'enorme gran canó subterrani del riu Reka! Té més de 100 metres de profunditat i no es pot descriure amb paraules la bellesa d'aquest lloc! Sembla impossible que a sota terra hi pugui haver aquesta meravella!
El camí és a gran altura i passa enganxat a les parets, sembla que estiguis en una peli de l'Indiana Jones!

(Murmuring Cave)

Mentre es recorre el canó cal creuar a través del pont Cerkvenik, suspès gairebé cinquanta metres per sobre de la llera del riu (fa una mica d'impressió però el pont és súper sòlid i estable).

(Pont de Cerkvenik)

(Pont de Cerkvenik, com podeu veure a la foto és molt estable)

(A la part superior dreta de la foto podeu veure com és el camí que recorre el canó)

Durant l'última part del recorregut i per sortir de la cova cal pujar bastantes escales, però amb paciència es va fent.

(Terrasses de carbonat de calci precipitat, també anomenats Gours)

Per tornar a la superfície cal passar per la Tominc Cave (Tominceva Jama) i la cascada que hi ha sota el pont natural a la Big Collapse Doline (Velika dolina).

(Sortida de la Tominc Cave i les plaques commemoratives que indiquen que és Patrimoni de la Humanitat per la Unesco)

Un cop ets a fora tens dues opcions per tornar al centre de visitants: o bé hi vas a través d'un ascensor que et puja a dalt de tot, o bé pots tornar caminant per un camí que voreja la zona.

(Cartell indicador de les opcions que tens per tornar)

Sense dubte us recomanaria que anéssiu a peu ja que el paisatge d'aquesta zona és molt bonic i agradable!
Tot està molt ben indicat i vas veient petites grutes, cascades, boscos molt verds... ens va agradar molt el passeig de tornada!

(Camí de tornada al Centre de Visitants)

(El lloc és preciós)

(En sortir de la cova si mires amunt tens aquestes vistes)

Us deixo amb unes quantes fotos del lloc que cal dir que no li fan justícia perquè en directe és molt millor:

(Cascades gegants)

(Hi ha unes quantes escales... això sí... jeje)

Un cop vam arribar al Centre de Visitants ja s'havia fet molt tard (eren les 2:30 passades), i vam decidir menjar allà mateix.
Hi havia un restaurant on venien unes espècie de Kebabs a molt bon preu i no ens ho vam pensar dues vegades.
El que no ens esperàvem és que fossin tamany XXL! Deu n'hi do quin tros de Kebab! jeje no ens vam pas quedar amb gana...

(El kebabs gegantins que ens vam menjar! Tamany braç d'en Yesu)

Després dinar ja passaven de les 3 i vam agafar el cotxe per anar fins al Castell de Predjama.

(Un camió autocaravana gegant i vistes del paisatge des del pàrquing del castell)

(A prop del castell hi ha varis animals esculpits en fusta)

El Castell de Predjama (Predjamski grad), és un castell construït dins la boca d'una cova que es troba a uns 9 km de la ciutat de Postojna i molt a prop de les famoses coves de Postojna.
En eslovè "jama" significa "cova", per tant el seu nom vol dir "castell en una cova".

El castell es troba en una ubicació espectacular, al damunt d'un precipici de 123 metres sobre el riu Lokva i els seus voltants són increïblement verds, cosa que contrasta amb les roques on es troba.
El castell data de finals del segle XVI, però ja hi va haver una construcció anterior en el mateix lloc des del 1202.

(Castell de Predjama)

Darrera del castell hi ha una cova que va fer possible la construcció del castell i que permetia als seus habitants tenir l'esquena coberta de cares a possibles atacs d'enemics.
En la part més alta de la cova hi ha una petita galeria que té una sortida secreta i un camí d'evacuació que es feia servir per proveir aliments al castell en èpoques en que estava sitiat.

Hi ha l'opció de visitar el castell per dins (val uns 12 euros o 38 si combines l'entrada al castell + les coves de Postojna) però nosaltres anàvem justos de temps i no hi vam entrar.
Només per veure'l de fora ja val la pena acostar-s'hi!

I això és tot per avui!
En la pròxima entrada us explicaré la nostra visita a la capital d'Eslovènia: Ljubljana, una ciutat molt bonica i amb molt d'ambient!