Dia 1 (II): Ljubljana

dijous, 12 de gener del 2017
En l'entrada d'aquesta setmana us explicaré la nostra visita a la ciutat de Ljubljana, capital d'Eslovènia. Una ciutat molt bonica i amb molt d'ambient que ens va encantar!

(Ljubljana)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del primer dia de viatge:
  • Ruta total: De l'aeroport de Zagreb fins a Ljubljana
  • Part explicada en aquesta entrada: Ljubljana
  • Km totals realitzats: 314
  • Temps total de conducció: 3:30 hores
  • Llocs a visitar: Coves de Škocjan i Castell de Predjama (Part 1), Ljubljana (Part 2)
  • Data de la ruta: 3 de juny del 2016

Després de passar tot el matí visitant les coves de Škocjan i el Castell de Predjama, cap a les 5 de la tarda vam arribar a l'allotjament que havíem reservat a Ljubljana.
Es tractava de l'hotel Galeria River, que es troba en un edifici del segle XVIII molt bonic i està situat en una zona molt cèntrica.
L'habitació que ens va tocar estava molt bé, llàstima que no teníem vistes al riu ni al castell sinó a un patí interior...

(Teniem com un petit rebedor-sala d'estar i un escriptori)

(Com que l'habitació era força estreta el llit era d'aquells alts i amb armaris a sota per aprofitar espai)

Cal dir que dels països dels Balcans, Eslovènia és el més car de tots i l'hotel tot i no ser excessivament car, ens va costar casi el doble que els hotels dels altres països. A Croàcia, Bòsnia i Hercegoniva i Montenegro tot és increïblement barat!

Just davant l'entrada de l'hotel teniem el riu Ljubljanica i de lluny es veia el Castell medieval de Ljubljana que es troba elevat dalt d'un petit turó (366 metres).

(Vistes davant de l'hotel)

El primer que vam fer va ser anar a visitar el Castell de Ljubljana (Ljubljanski grad) ja que des d'on es troba situat hi ha les millors vistes de tota la ciutat.
Per arribar-hi s'hi pot pujar a peu a través de diferents camins o bé amb un funicular que es va inaugurar l'any 2007.
Com que a nosaltres ens agrada molt caminar vam decidir anar-hi a peu i així també anàvem explorant la ciutat.

(Carrers de Ljubljana de camí al castell i plaça de l'ajuntament)

(Els carrers són molt bonics amb cases molt "colorides")

(Cartells que indiquen el camí a seguir per anar fins al castell)

La pujada al castell és una mica pronunciada però es pot assumir perfectament... En 15-20 minuts ets a dalt anant tranquil·lament.

Les vistes des de dalt són brutals! La ciutat és molt bonica i està envoltada de vegetació. A més vam tenir la sort que ens va fer molt bon dia i encara ho feia tot més preciós!
Ens pensàvem que la ciutat era més petita però vista des de dalt casi no li veies la fi... Segons la wikipedia hi viuen unes 310.000 persones.

(Gairebé tot són construccions de 2 o 3 pisos com a molt i no hi ha grans gratacels)

(Al centre de la foto l'església de les Ursulines de la Santa Trinitat)

El castell es pot visitar per dins però nosaltres no hi vam anar perquè havíem llegit que no valia gaire la pena i a més teniem el temps just per visitar al ciutat.

(Castell de Ljubljana)

(El funicular que et porta fins al castell)

Després d'estar una estona admirant les vistes des de dalt vam baixar per l'altra banda de la muntanya per anar a veure el centre de la ciutat.

Com podeu veure a les fotos següents, la febre dels candaus en els ponts degut als llibres d'en Federico Moccia també ha arribat a Eslovènia! N'hi havia un munt!

(Candaus de l'amor en els ponts de Ljubljana)

Precisament el dia que hi vam anar feien un "Food Market" al carrer amb parades de menjar de tot el món on podies escollir el que més t'agradés i menjar-t'ho en unes taules que hi havien al costat.
Ens va anar perfecte per sopar! Vam comprar menjar tailandès a molt bon preu i vam seure a les taules a disfrutar de l'ambient i el tiberi!
La gent anava a tope i molts eslovens anaven ben borratxos! jeje (sobretot els del nostre costat de la taula)

(Estava a tope de gent, i més a la nit!)

(Ambient a tope als vorals del riu)

(Catedral de Sant Nicolau)

Totes les atraccions turístiques es troben agrupades i al mateix centre i és molt agradable anar passejant mentre les vas veient.
A tocar de la Catedral i el Food Marker hi ha l'església Franciscana de l'anunciació (amb façana barroca) i la plaça Prešerna, que són unes de les estampes típiques de la ciutat.
Aquesta plaça és la més famosa i concorreguda de Ljubljana i el punt on comencen tots els tours turístics.

(Església Franciscana de l'anunciació i la plaça Prešerna

Per arribar a la plaça Prešerna des de l'altra banda del riu, has de creuar al famós Triple Pont, que com el seu nom indica és en realitat tres ponts en un. Els dos ponts dels extrems són peatonals i el pont del mig està destinat a vehicles.
És curiós de veure, us adjunto un parell de fotos perquè veieu com és:

(Triple pont)

(Triple pont des de l'aire)

(Plaça Prešerna i Església Franciscana de l'anunciació)

A poca distància de la plaça Prešerna hi ha el Pont dels Dracs format per 4 dracs (el drac és el símbol de la ciutat) però quan hi vam anar no sabíem de la seva existència i ens ho vam perdre... Ha sigut ara mentre buscava informació pel bloc que l'he descobert, així que només us puc oferir fotos que he trobat per internet... Però té molt bona pinta!

(Pont del Dracs, foto de google)

Des de totes les parts del centre pots divisar el castell i quan es fa fosc està il·luminat d'un color verd esmeralda! (No he posat cap foto de nit perquè em van quedar ben borroses i fatal...)

(El Castell de Ljubljana vist des de baix)

Una de les coses que més ens va agradar de la ciutat va ser passejar per la vora de riu Ljubjanica! Està tot ple de terrasses on prendre alguna cosa, amb música animada i molta gent i tot està molt net i ben cuidat.

(Passejant pels voltant del riu Ljubljanica)

(Universitat de Ljubljana)

Ens va faltar visitar el parc Tivoli que diuen que és molt bonic però ja se'ns feia fosc i estàvem cansats d'haver voltat tot el dia...
El que tinc clar és que tornaré a Eslovènia algun dia a visitar tot el que m'ha quedat pendent ja que és un país que val molt la pena i tot i que en una tarda vam veure casi tot l'important de la ciutat ens vam quedar amb ganes de més!

Per acabar amb aquesta entrada us adjunto un mapa amb els punts més destacats a visitar de la ciutat:

I això és tot per avui! En la pròxima entrada us explicaré la nostra visita al llac Bled, un lloc imprescindible en qualsevol visita a Eslovènia. I també us parlaré de la nostra petita estada a la ciutat de Zagreb, capital de Croàcia.