Japó 2019: Organització i cost del viatge

dijous, 16 de maig del 2019
Avui us parlaré de com vam organitzar el nostre segon viatge de 14 dies per Japó durant el mes d'abril i maig del 2019 i el preu total que ens va costar.
Aquesta vegada ens vam decidir a viatjar amb el nostre fill (de 19 mesos en aquell moment) per aprofitar que els nens menors de 2 anys no paguen el vol (només taxes) i va ser tota una experiència.

(El Mt. Fuji envoltat de flors)

PER QUÈ ALTRE COP A JAPÓ?

Des del primer viatge que vam fer el 2011 que vam prometre que algún dia tornaríem a Japó i que visitaríem els llocs que ens havien quedat pendents!
És un país tan fascinant, amb tantes coses per veure, amb una gent tan amable i educada que impossible no voler-hi tornar...
A més buscàvem un destí on poder-hi anar amb un nadó i el Japó és un dels paisos més ben preparats i adaptats als nens (net, amb canviadors i sales de lactància a tot arreu, els transports funcionen a la perfecció...) a part de que ja ens el coneixíem i això ens donava seguretat.

(En Genís disfrutant per Japó)

La idea inicial era anar-hi a l'estiu però per temes de combinacions de les vacances a les feines no va ser possible a part que també ens feia il·lusió anar-hi en una època diferent a l'altra vegada (vam anar-hi a l'agost i feia molta calor).
Vam trobar una súper oferta per anar-hi al mes de juny però aquest mes allà és època de pluges torrencials i ho vam descartar...
Ens hauria fet gràcia anar-hi per el Hanami i així poder veure la floració (a finals de març) però en aquell moment estàvem al mes de febrer i organitzar un viatge amb tant poc temps ho veiem inviable a part de que és temporada molt alta i ens hauria sortit molt car...
Així que finalment vam decidir aprofitar els dies festius de Setmana Santa, que aquest any estava a tocar del Pont de l'1 de maig i d'aquesta manera podríem marxar dues setmanes gastant només 8 dies de vacances.

I dit i fet, vam buscar els vols a través de Skyscanner, vam veure que la oferta que millor ens sortia era amb la companyia Etihad Airways i vam comprar els vols! Faltaven dos mesos justos per marxar quan vam fer la compra.

Només hi havia un detall que ens feia tirar una mica enrera amb les dates que haviem triat, i és que la última setmana del viatge ens coincidia amb la Golden Week.

La Golden Week és una serie de 4 dies festius a nivell nacional japonès entre el 29 d'abril i el 5 de maig. Està considerada el període vacacional per excel·lència dels japonesos i esperen amb candeletes aquests dates per disfrutar dels festius.
A sobre aquest 2019 coincidia que l'Emperador japonès Akihito abdicaba el 30 d'abril de 2019 i pujava al tro el seu fill Naruhito el dia 1 de maig, un fet insòlit i que suposaria dos festius nacionals més per el que la Golden Week del 2019 es convertiria en un període de vacances de 10 dies consecutius (A Japó això és un fet excepcional).
Això volia dir que a part dels turistes internacionals habituals a Japó també hi hauria tot el país de vacances i ple de gent a tot arreu... Olé tu!! ¬¬'

(La nostra cara quan vam saber que el viatge coincidia amb la Golden Week...)

Aquest fet ens suposava més pressió a l'hora de muntar l'itinerari ja que ho haviem de decidir tot súper ràpid per poder trobar hotels durant aquests festius i no quedar-nos fotuts...

Després de dos setmanes trencant-me el cap amb l'itinerari ho vaig organitzar tot i vaig reservar tots els hotels a través de Booking (amb cancel·lació gratuïta per si canviàvem d'opinió o en trobava de més barats).
Un cop vam tenir els hotels i l'itinerari, la resta ho vaig anar muntant a poc a poc i amb més tranquil·litat.

Faré una entrada a part per explicar-vos com vam organitzar tot el referent al nen per el viatge: menjar, medicaments, vols internacionals i altres.

A continuació us poso la relació del canvi de moneda que hi havia en el moment que hi vam anar:

CANVI DE MONEDA ABRIL 2019
  • 1 EUR = 125,86 JPY
  • 1 JPY=  0,01 EUR

Recomanem fer el canvi de moneda a l'aeroport en arribar a Japó ja que hem vist que és el lloc on hi ha millor canvi.

Tot seguit us mostro el pressupost total del nostre viatge de 14 dies.
El preus que poso són per persona, resultat de dividir-ho tot a parts iguals entre en Yesu i jo, la part de gastos d'en Genís està inclosa dins el preu per persona.

PRESSUPOST (per persona)

• Vols . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 808€
  • Barcelona - Abu Dhabi - Tokyo (19/04/2019 Etihad)
  • Tokyo - Abu Dhabi - Barcelona (03/05/2019 Etihad)
    • Allotjaments (Hotels i Ryokans) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 520€
      • Japan Rail Pass (14 dies) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .368€
      • Targeta SIM (16 dies) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . .25€
      • Menjars . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 360€
      • Extres i compres (Souvenirs, frikades, regals... etc). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .79€
      • Excursions, activitats i entrades . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .140€

TOTAL: 2300€ / persona

Per acabar us faig una llista amb algunes coses que crec que s'han de tenir en compte a l'hora d'organitzar un viatge a Japó:

COSES A TENIR EN COMPTE

Japan Rail Pass
          La millor manera per moure's per Japó és el tren, són puntuals, ràpids i arriben a tot arreu!
          Us recomanem que compreu el Japan Rail Pass que és un abonament de tren nominatiu destinat específicament als viatgers estrangers que vulguin visitar Japó.
          Amb el JRP pots utilitzar tots els trens de la companyia JR a través de tot el país (menys algunes excepcions com els trens Nozomi) durant un període de 1, 2 o 3 setmanes.
          Els menors de 6 anys poden utilitzar els trens del Japan Rail Pass sense haver de pagar res.

Nosaltres els dos cops que hem anat a Japó hem comprat l'abonament de dues setmanes a través d'aquest proveïdor i n'estem encantats:

També comentar que amb el Japan Rail Pass tens accés gratuït a la Yamanote line de Tokyo, que és una línia circular que para a les principals atraccions de la ciutat i que facilita molt els desplaçaments.

(Yamanote Line i altres línies que es poden utilitzar amb el Japan Rail Pass)

A Osaka amb el Japan Rail Pass pots fer servir la Osaka Loop Line que a nosaltres també ens va resultar molt útil.

(Osaka Loop Line)

En aquest segon viatge també hem descobert que el Sigthseeing Tour Bus de Hiroshima també està inclòs dins del Japan Rail Pass i ens va ser de molta utilitat per veure la ciutat! :)

En aquest article del blog de Japonismo expliquen molt bé i amb molt de detall què és el Japan Rail Pass, com funciona i on s'obté i també trobareu la resposta a tots els vostres dubtes:

Hyperdia

És una web i una aplicació de mòbil que ofereix informació detallada sobre els horaris, estacions i duració dels trajectes i les distàncies exactes per organitzar els viatges per Japó:

Nosaltres la consultàvem contínuament i em va ser molt útil per planificar les excursions i els viatges per el país. És la Bíblia per muntar el viatge!!

Us deixo un parell d'enllaços molt interessants que expliquen com utilitzar-la:

Hotels a prop d'alguna estació JR
          Si feu servir el Japan Rail Pass el més aconsellable és que us allotjeu en hotels que estiguin a prop d'alguna estació JR ja que us facilitarà molt els desplaçaments i us estalviarà molt de temps.

Us explico una mica en el nostre cas on ens vam allotjar:
          • Tokyo: Estàvem molt a prop de l'estació JR Hamamatsucho de la Yamanote Line.
          • Osaka: Ens vam allotjar a tocar de l'estació Shin-Osaka on teniem accés directe als Shinkansens que anàven a tot arreu (a Kyoto en 15-20 minuts, a Himeji en 30 minuts, a Tokyo en 2.5 hores, a Hiroshima en 2 hores...etc) i que també tenia combinació a través d'una parada amb la Osaka Loop Line inclosa al JRP també.
          • Takayama: Estàvem a uns 700 metres de l'estació de tren JR.

Golden Week
          Durant la Golden Week s'ha d'assumir que el volum de gent a tot arreu serà molt més alt del normal, però també és més habitual que els japonesos marxin de la capital per visitar els llocs més turístics i tradicionals del país com ara Kyoto, Miyajima, el Mt. Fuji... etc.
          Per tant us recomanem que adapteu el vostre itinerari per intentar estar per Tokyo els dies festius i així potser no hi haurà tanta gent com en altres llocs... (el nostre cas tot i fer això vam trobar força gent a tot arreu).

El que si que és súper recomanable és que reserveu els bitllets de trens dels llocs que vulgueu visitar amb antelació i més durant la Golden Week.
          Jo portava uns papers amb tots els trens que volíem agafar apuntats i només d'arribar a Japó i tenir el Japan Rail Pass actiu vam anar a una oficina de bitllets i vam reservar tots els bitllets de tots els dies que teniem previstos fer excursions per evitar quedar-nos sense plaça.
          Tot i així algun dia ja estaven els trens plens i vam haver d'adaptar una mica els horaris.

(Els bitllets de totes les excursions que vam anar a reservar el primer dia que vam arribar a Japó)

Diners en Efectiu
          Tot i que ens els últims anys cada cop hi ha més llocs on accepten els pagaments amb targeta de crèdit, a Japó casi tot es paga en efectiu (les entrades als temples, els busos, restaurants... etc).
          Us recomanem que porteu bastants euros en efectiu i els aneu canviant per yens per no quedar-vos fotuts...
          En el nostre primer viatge a Japó el 2011 vam haver de pagar-ho tot en efectiu! Aquesta vegada almenys vam poder pagar els hotels amb targeta, algun transport i algun souvenir però en molts llocs només acceptaven efectiu (sobretot fora de les grans ciutats i en els llocs més tradicionals).

SIM Card
          Si una cosa tenia clara és que durant el viatge volia tenir connexió a internet les 24 hores ja fos per consultar horaris de trens, coses de l'itinerari, fer servir el googlemaps, penjar coses a les xarxes socials o poder estar en contacte amb la familia (com que anàvem amb el nen tota l'estona patien i volien saber de nosaltres) i amics.
          Quan vam anar a Japó el 2011 no hi havia Wifi gaire bé enlloc i ara voliem estar ben connectats.

És per això que ens vam decidir per comprar una SIM card per dies per fer-la servir durant el viatge. A Japó això és molt habitual entre els turistes i fins i tot hi ha màquines expenedores de targetes SIM als aeroports.

Vam comprar una targeta SIM cadascú de 16 dies de durada, amb dades il·limitades al mateix proveïdor on vam comprar el Japan Rail Pass. Així ens van enviar les dues coses a la vegada i ens vam estalviar les despeses d'enviament.

(Les targetes SIM amb el manual de configuració i el Japan Rail Pass)

L'única limitació que tenia la targeta SIM és que no permetia fer ni rebre trucades, però vaja tampoc era la nostra intenció trucar i per parlar amb la familia ja teniem les videotrucades del Whatsapp.
          La targeta porta un petit manual de configuració on s'explica pas per pas com configurar-la tant per iphones com per androids. Va ser molt fàcil de fer!

La SIM també es pot comprar a Japó mateix però nosaltres ja ho volíem portar tot apunt per tal de perdre el menys temps possible quan arribéssim a l'aeroport.

Assegurança de viatge
          Us recomano contractar una assegurança de viatge quan aneu a Japó, mai se sap si et posaràs malalt, tindràs algun accident, perdràs les maletes o el vol... etc i cal estar previngut perquè un imprevist d'aquests no us espatlli el viatge.
          L'assistència mèdica a Japó és molt bona però també mooolt cara i si no volem acabar escurats en despeses mèdiques l'assegurança de viatge en salvarà.

En el nostre cas en disposar d'una mútua de salut teníem coberta l'assistència mèdica a l'estranger i no ens va caldre contractar-ne cap d'extra.
          Va ser una sort tenir-la ja que en Genís, el nostre fill, va agafar una amigdalitis durant el viatge i vam haver d'anar de visita a un hospital japonés (ja us ho explicaré en una entrada perquè va ser una aventura).
          Vam contactar amb la mútua i ells ens van indicar en quin hospital havíem d'anar i van fer tots els tràmits per tal de que nosaltres no ens haguèssim de preocupar ni pagar res...

Mai en cap altre viatge havíem necessitat assistència i la veritat és que no t'adones de lo valuosa i útil que és fins que no t'hi trobes... En fi...

En la pròxima entrada us posaré el nostre itinerari detallat, les distàncies i transports que vam recórrer i les webs que vam utilitzar per preparar el viatge.
          Salut! ;)

Blogger Comment

1. Increïble!!!! Quina família més bonica, m'encanta llegir totes les teves experiències Sara. Si mai vaig a Japó tindré present tot el que expliques ;) gràcies!

ResponElimina
            Respostes
            1. Moltes gràcies guapa!! Quina ilu que t'agradi el blog! Aviam si puc ser constant i fer tota la crònica! :)