Dia 16: Visita a les Waitomo Caves (Cuques de llum!) i Hamilton Gardens

dijous, 19 de maig del 2016
L'entrada d'avui em fa especial il·lusió ja que l'experiència de veure Glowworms (cuques de llum) va ser de les millors que he viscut mai! Totalment impressionant!
En aquesta entrada a part de la nostra excursió a les Waitomo Caves també us explicaré la nostra visita els jardins de Hamilton.

(Les Waitomo Caves amb milions de cuques de llum)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies del setzè dia de viatge:
  • Ruta total: De Waihi fins a Hamilton passant per les Waitomo Caves
  • Km totals realitzats: 245.7
  • Temps total de conducció: 3:18 hores
  • Llocs a visitar: Waitomo Caves (Glowworms) i Hamilton Gardens
  • Data de la ruta: 10 d'octubre del 2015

Teníem clar que si anàvem a Nova Zelanda no ens podiem perdre veure les famoses coves amb cuques de llum! I va resultar ser una de les millors experiències del viatge!
Se'n poden veure a molts llocs de Nova Zelanda però el lloc més famós és a la zona de Waitomo.

Hi ha moltes empreses que organitzen excursions i combinats de vàries hores amb múltiples activitats per la zona: ràfting, excursions amb zodíac per les coves per veure les cuques de llum, caminades, espeleologia...

Després de mirar les webs de vàries empreses, els preus i els tours que organitzaven ens vam decidir per la que organitzava l'empresa SpellBound.
Cal comentar que amb aquesta empresa al ser grups reduïts es necessari reservar l'excursió amb antelació.

El tour que ofereixen inclou la visita a dues coves: una volta amb barca per una cova on hi ha milers de cuques de llum i una visita espeleològica a peu per la cova The Cave of Spirit (Te Ana o Te Atua) que va ser la primera cova explorada i gravada per un europeu.
L'excursió dura unes 3 hores i mitja, es fa amb grups reduïts de 12 persones i explora unes coves privades que no són tan turístiques i transitades com les més famoses (solen estar molt massificades de turistes).
Ens va costar 75 $ per persona que al canvi de moneda d'aquell moment van ser uns 40 euros.

Us deixo la pàgina web de l'empresa on podeu veure la informació de l'excursió:

Vam reservar l'excursió per les 11 del matí i mitja hora abans ja vam arribar a les oficines de Spellbound.
Després d'ensenyar-los els tiquets ens van fer pujar en una furgoneta i quan va arribar tothom vam començar l'excursió.
El nostre guia era un maori i ens va explicar tots els detalls de les coves que visitaríem i els paisatges del voltant.
Després de 10 minuts en furgoneta vam arribar en una mena de prats i allà vam fer una caminada d'uns 15 minuts fins a arribar a l'entrada de la primera cova.

(Com és típic a Nova Zelanda, tot era molt verd!)

(Paisatges del voltant de la primera cova)

La primera cova que vam visitar va ser la de les cuques de llum, i abans d'entrar el guia ens va proporcionar uns cascs amb frontal.

(Els cascs per entrar a la cova de les cuques de llum)

Només d'entrar a la cova ja es podien apreciar algunes cuques de llum. Jo em pensava que eren com escarabats però com veureu a la foto són uns cucs que deixen penjar uns fils de seda lluminosos.
Fan llum per dos motius: o bé per atraure a les seves presses o bé per aparellar-se entre ells. És molt curiós!

(Els fils que veieu a la foto són els fils de seda que deixen anar les cuques de llum)

(Aquí ja es veu que brillen una mica)

(Foto cedida per l'empresa Spellbound)

Un cop vam haver caminat una mica per la cova i vam anar a més profunditat, vam arribar a una zona on hi havia un riu subterrani.
Allà hi havia una zodíac amb rems i el guia ens hi va fer pujar i apagar els frontals que portàvem quedant tot totalment a les fosques.
En aquell moment ja vam començar a veure les cuques de llum amb un color verd turquesa impressionant!
A dins la cova no es poden fer fotos amb flaix i encara que les facis sense flaix és impossible captar la bellesa de les cuques de llum.
El guia ens va dir que no ens preocupéssim per les fotos ja que l'empresa ens n'enviaria per email a tots els que ho demanéssim.
Així que les fotos de les cuques de llum que veureu ara són les que ens van enviar. Però us juro que era igual d'impressionant o més que a les fotos! Un dels espectacles més increïbles que he vist a la meva vida!

(Les cuques de llum brillant)

A mida que anava passant estona i els ulls s'acostumaven a la foscor anàvem apreciant cada vegada més cuques de llum i més brillants! Era brutal!

Una cosa molt curiosa va ser que el guia de tant en tant donava cops a la zodíac amb el rem i quan ho feia les cuques de llum encara brillaven amb més potència! Pel que sembla el soroll fa que brillin més! M'emociono només de recordar-ho!! Genial!

(En aquesta foto es pot apreciar la zodíac navegant pel riu subterrani de la cova amb les cuques de llum)

(Aquí es veu el fil de seda que tenen les cuques)

(Com veieu és impressionant!)

(La zodíac amb la que anàvem)

Quan vam baixar de la zodíac vaig fer una foto amb flaix al sostre i així és com es veuen les cuques de llum amb flaix:

(Sembla purpurina)

(La sortida de la cova)

Després de veure aquest espectacle vam anar a una mena de zona de pícnic a fer un descans i el guia ens va donar galetes, cafè i refrescs.
Llavors ja ens va dur cap a una altra cova anomenada The Cave of Spirit (Te Ana o Te Atua) on podíem apreciar estalactítiques i estalagmites amb formes curioses.

(En aquesta estalagmita es podia apreciar un mico. El veieu?)

També vam veure varis esquelets d'animals escampats per la cova. El guia ens va explicar de que èren però com que parlava un accent molt tancat no ho vam acabar d'entendre... (snif snif el nostre pobre anglès...).

(Esquelets que hi havia a les coves)

Cal dir que les coves estaven molt cuidades i ben conservades i va ser molt interessant fer la visita. Recomanaria l'excursió de Spellbound a tothom!

(Passarel·la que travessava la cova)

Després de l'excursió vam dinar a l'autocaravana i vam anar cap al poble de Hamilton on passaríem la nit següent.
Hi havíem d'anar ràpid ja que eren les 2 del tarda i teniem previst visitar els jardins botànics els quals tancaven a les 5 (tot ho tanquen aviat allà a Nova Zelanda!).
Després d'una hora de conduir vam arribar a Hamilton i ens van dirigir directament als jardins. Eren les 3:45 o sigui que teníem 1 hora i quart per veure els màxims jardins possibles.
Cal dir que l'entrada als jardins és gratuïta.

El primer jardí que vam veure va ser el japonès que estava molt ben aconseguit i era com estar a Japó!

(Japanese Garden of Contemplation)

Els jardins s'anaven encadenant un darrera l'altre i després del japonès vam arribar a l'English Flower Garden.

(English Flower Garden)

El següent jardí era el xinès, i com no estava ple de xinesos! jeje

(Costava molt fer-se la foto sense ningú)

(A l'esquerra en Yesu en el jardí Xinés i a la dreta el Modernist Garden)

(Això no m'enrecordo a quin jardí pertanyia...)

El jardí Indi va ser el que em va agradar més de tots! Hi havia flors de molts colors, una font al mig i uns arcs amb l'arquitectura típica d'Índia. Era preciós!

(Indian Char Bagh Garden)

(Jardí Indi)

El jardí Italià tampoc estava gens malament i també va ser dels que més ens va agradar.

(Italian Renaissance Garden)

(Detalls del jardí Italià)

Com era d'esperar tampoc podia faltar un jardí maori! :)

(Te Parapara Garden)

(Fent el friki al jardí Maori)

(Tudor Garden)

L'últim jardí que vam veure va ser el tropical, s'ho havien currat molt amb la vegetació i la decoració, semblava que estiguessis a la selva.

(Tropical Garden)

Després d'aquest jardí ja no vam poder visitar-ne més perquè ja eren les 5 i tancaven... Per tant vam anar a reservar plaça en un càmping i després vam decidir anar a fer un volt pel poble de Hamilton.

Us deixo la web oficial dels jardins perquè pugueu veure tots els que hi havia:

El poble no té res especial per visitar a part dels jardins i a les 5:30 ja estaven totes les botigues tancades i l'ambient era nul...
Per tant vam decidir tornar al càmping i ja que era l'últim dia que teniem l'autocaravana vam fer sessió de cine amb crispetes incloses! :) Va estar molt bé!

(Sessió de cine i crispetes a la caravana)

Al vespre vam sopar a la cuina del càmping i vam anar a dormir aviat.

En la pròxima entrada ens despedim de l'autocaravana i us explicaré la nostra visita a la ciutat d'Auckland! :)
Salut!

Blogger Comment

1. Pero et deixen ferles sense flash? perque Jordi segur que es pendría el repte d'aconseguir fer fotos chules xD
    quina meravella!!

ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, sense flaix si que en pots fer!
      Jo ho vaig intentar amb la reflex, el mòbil i la gopro però quedaven ben mogudes i era impossible... Hagués necessitat un tripode o algo però com que vas amb la zodíac no estàs quiet...
      Ara bé genial les vistes eh??? uffff per flipar!