Dia 18: Mount Eden, Domain Park i Devonport

dimarts, 31 de maig del 2016
Avui us deixo l'entrada referent a l'últim dia del nostre viatge per Nova Zelanda.
En aquest últim dia vam acabar de visitar alguns punts que ens faltaven de la ciutat d'Auckland: el Domain Park, el volcà del Mt. Eden (Maungawhau) i Devonport.

(Vistes d'Auckland des del Mt. Victoria a Devonport)

Aquí teniu la ruta, el temps i les distàncies de l'últim dia del viatge:
  • Ruta total a peu: Del Mercure Hotel fins al Mt. Eden (11 km anar i tornar) i del port de Devonport fins al Mt. Victoria (2.36 km anar i tornar).
  • Km totals realitzats: 13.6
  • Temps total caminant: 3 hores
  • Llocs a visitar: Domain Park, Mt. Eden (Maungawhau) i Mt. Victoria a Devonport.
  • Data de la ruta: 12 d'octubre del 2015

Aquell dia ens vam aixecar cap a les 10 ja que teniem varies visites pendents de la ciutat.
Per anar fins al Domain Park i el Mt. Eden s'hi pot anar amb autobús, però no ens aclaríem massa de com anava i com que volíem caminar i anar a la nostra bola vam decidir anar-los a visitar a peu.
Per internet havia vist que hi havia una ruta de 16 km que es diu "Coast to Coast Walkaway" que va d'una costa d'Auckland a l'altre (de Waitemata a Manukau) i que estava senyalitzada pels diferents carrers de la ciutat.
Aquest ruta passa pel Domain Park i pel cràter del Mt. Eden, per tant vam decidir seguir-la fins a arribar a aquests punts i després tornar.

Us deixo un link on podeu veure la ruta sencera del Coast to Coast:

Calia anar seguint els cartells de color groc que indicaven el camí, al principi en vam veure uns quants però a mida que anàvem avançant vam deixar de veure'ls i ens vam mig perdre... Trobo que no estava massa ben indicat...
Per sort amb l'aplicació de mòbil Maps.me ens vam orientar i vam acabar trobant altre cop la ruta.

(Cartells indicatius del "Coast to Coast walkaway")

Després d'una estona caminant vam arribar al Domain Park que és el parc més gran d'Auckland.
El parc és enorme, molt bonic, tot súper verd i ben cuidat!
Per arribar a la part central del parc, vam passar per un camí que es diu "Lover's walk" que val molt la pena.
Al anar-hi un dilluns al matí no hi havia massa gent i vam estar molt tranquils.

(Domain Park)

(Els arbres són molt grans i molts inciten a pujar-hi)

(Fent el mico com sempre)

A la part central del parc vam arribar a una zona on hi havia moltes flors de color lila-fosc. Jo diria que eren Lupins (com les flors que neixen al costat del llac Tekapo) però no n'estic segura, el que sé segur és que eren molt boniques i gegants.

(Flors amb papallona incorporada)

(Foto perquè veieu el tamany real de les flors, eren molt grans i estaven plenes d'abelles. No em van picar de miracle)

(Més flors)

(Com veieu tot està molt ben cuidat)

A la part més elevada del parc et trobes amb el War Memorial Museum d'Auckland, un museu memorial de la guerra. Nosaltres no hi vam entrar.

(Vistes des de l'entrada al War Memorial Museum)

(Es notava que era primavera, estava tot ben florit)

(Aquests ocells estaven per tot arreu)

Un cop vist el parc, vam continuar caminant fins que vam arribar al cràter del famós Mt. Eden o també anomenat Maungawhau que és el volcà inactiu més alt d'Auckland (n'hi han uns quants).
Té una altura de 196 metres i el seu cràter té una profunditat de 50 metres.
Em va sorprendre positivament ja que no és el típic cràter volcànic sense vegetació sinó que tot el cràter està ple de gespa ben verda.
Tot i que per pujar-hi hi ha una bona pujadeta val molt la pena anar-hi!

(Cràter del Mt. Eden o Maungawhau en maori)

(Les vistes són brutals!)

(El centre financer d'Auckland)

(El cràter)

(A dalt de tot feia molt i molt de vent)

(Una ciutat que no té fi)

(El cràter amb la ciutat de fons)

Un cop vist el cràter del Mt. Eden vam iniciar el camí de tornada cap al centre de la ciutat.
Pel camí ens vam parar a dinar en un restaurant de sushi que era com un self-service on tu anaves agafant diferents peces. Hi havia moltíssima varietat i era súper barat!
Mireu el platàs que ens vam menjar per només 6 euros cadascú! A la foto no s'aprecia bé però les peces de sushi eren molt grans.

(El sushi boníssim i barat que ens vam jalar! Nyam nyam!!)

Mentre menjàvem per la televisió del restaurant feien la desfilada dels Àngels de Victoria's Secret i ens vam ben entretenir a mirar-ho, sobretot en Yesu! jeje
Després vam anar a l'hotel a abrigar-nos una mica ja que teniem pensat anar a passar la tarda-vespre a la zona de Devonport.
Devonport és una zona residencial al costat del port d'Auckland. És molt turística per la gran quantitat de restaurants i botigues d'antiguitats que té i sobretot per tenir el Mt. Victoria, un cràter volcànic des del qual es tenen unes de les millors vistes de la ciutat d'Auckland.
Per arribar a Devonport cal agafar un Ferry (surt del port del final del Queen Street) i fer un viatge que dura uns 10 minuts. Surten vaixells cada mitja hora i un bitllet d'anada i tornada val 12 $NZ (uns 7 euros).

(El Ferry que vam agafar per arribar fins a Devonport)

Un cop surts del ferry i arribes a Devonport et trobes amb un carrer que està ple de botigues i restaurants i si vas tirant recte ja vas a parar als peus del volcà Mt. Victoria.
La pujada també té una mica de tel·la però com tot a Nova Zelanda, les vistes són immillorables.

(Vistes des de dalt del Mt. Victoria)

(Com podeu veure la zona residencial és molt gran)

(Amb aquestes vistes impossible no fer-se un book de fotos! jiji)

(Aquestes casetes semblen de conte)

(Vistes des de dalt)

Havia anat equipada amb el trípode perquè volia fer fotos de la posta de sol, però havíem arribat casi dues hores abans que el sol es pongués i vam haver de fer temps.
Per dalt del volcà hi havia com una mena de bolets a l'estil Mario Bros que ens van fer l'espera una mica més divertida! jeje

(Bolets Mario Bros a dalt del Mt. Victoria)

De totes maneres l'espera de la posta de sol es va fer llarga i feia molt de vent i fred... Ens vam haver de refugiar en una mena de túnel que hi havia per allà dalt perquè sinó impossible esperar-se més estona...
Finalment va arribar la posta de sol i el volcà es va emplenar de gent que venia a veure-la.
Va valer la pena l'espera i la fred!

(Foto de la posta de sol)

Un cop vaig haver fet unes quantes fotos amb trípode vam baixar la muntanya i vam buscar algun restaurant proper per sopar.
Eren casi les 9 i teníem por de no trobar res obert... Al final vam acabar menjant un Pad Thai en un restaurant tailandès que estava boníssim! :) (Sempre acabàvem menjant menjar asiàtic! Ens encanta!)

(Vistes d'Auckland de nit des del port de Devonport)

Després de sopar i fer unes quantes fotos de nit vam tornar amb el ferry cap a Auckland i vam anar directes a l'hotel a dormir aviat.
L'endemà agafàvem l'avió cap a Sydney a les 7:35 h del matí i ens havíem d'aixecar moooolt aviat (a les 3) per anar cap a l'aeroport.
Quina pena deixar Nova Zelanda!! :(

Per anar fins a l'aeroport vam agafar l'Skybus de les 3:30 de la nit ja que havíem d'estar a l'aeroport 3 hores abans del vol.
Encara sort que hi vam anar amb temps perquè vam tenir forces problemes en el control d'equipatges...
Vam facturar les maletes grosses i cadascú portava una maleta d'esquena que estava permesa pujar a l'avió, però quan anàvem a passar el control ens la van fer pesar i deien que com que pesaven més de 7 kg l'haviem de facturar també... Nosaltres ens vam queixar ja que quan vam facturar les grosses vam preguntar si les maletes que teníem eren permeses per la cabina i ens havien dit que sí...
No va servir de res i vam haver de tornar a facturació i facturar una de les maletes i repartir el pes de l'altra... Per sort jo portava una maleta petita plegable i vaig posar allà la càmera i les coses més importants que no volia facturar.
Llavors ens vam adonar que no ens havien posat de costat a l'avió (tot i que anava casi buit i ho havíem demanat expressament dient-los que era la nostra lluna de mel) i amb l'emprenyada que portàvem ens vam queixar altre cop i finalment ens ho van arreglar i ens van incloure menjar a bord (al ser un vol de només 3 hores no en teniem en principi).
Després d'això vam tornar a intentar passar el control però ens van tornar a parar perquè no havíem omplert els papers conforme no teníem ébola... auu torna enrere, fes cua pels bolis i emplena els punyeteros papers i tornem-hi... Jo ja m'estava emprenyant fort!
Quan finalment vam passar el control em vaig adonar que a la bossa de mà duia ple de petxines que havíem agafat en una de les platges i en teoria no podies treure-les del país... sort que no m'ho van veure perquè sinó era multa també (que estrany... amb lo que et revisen...)...
Jolin mai m'hagués pensat que fos tan difícil deixar el país... per entrar no vam tenir cap problema!
Sort que vam anar a l'aeroport amb temps sinó perdem el vol!

I aquí acaba el nostre viatge a Nova Zelanda!
En les pròximes entrades us explicaré la nostra estada de 4 dies a Sydney.

Salut!

Blogger Comment

1. Ooooh ja s'acaba!!
    Quines vistes mes maques nois! M'ha agradat molt ;)
    Si msi hi anem, aquest diari m'anirà genial.

ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veus! tants mesos fent cròniques i semblava que mai arribava la fi!
      Ara falten els dies de Sydney i finiquitat! jeje
      I sí, les vistes impressionants! Tot és macu allà!