Explorant Kyoto

dimecres, 16 de novembre del 2011
Després d'haver dormit i descansat com cal (tot i que amb molta calor), ens vam aixecar aviat perquè volíem anar al Temple de plata (Ginkaku-ji), i ens havien dit que si no hi anàvem a primera hora del matí llavors estava petat de gent.
Per tant, vam agafar un autobús i vam anar cap al temple. L'autobús feia molta gràcia perquè estava totalment ple d'estudiants i nens que anaven a l'escola allà amb els uniformes i tal... a més era una mica vell i anava trontollant...
Com a curiositat, que sapigueu que als autobusos japonesos s'entra per la porta de darrera i es surt per la porta del davant. A més es paga a la sortida i et cobren segons el trajecte que has fet (has d'agafar una mena de tiquet al pujar).

Al cap d'uns 40 minuts vam arribar al temple platejat i no sé si passava alguna cosa aquell dia o és normal, però no hi havia casi ningú! Va estar molt bé perquè vam poder veure el temple i els jardins sense cap cua i fer les 3000 fotos pertinents! jeje

Era dels primers temples que veiem i ens va agradar molt, sobretot els jardins! Estaven super cuidats!! Fins i tot vam veure un jardiner que es dedicava a posar bé la molsa del jardí! I estava allà preparat i quan queia una fulla anava corrents a recollir-la! Estava tot impecable! Increíble com ho tenen tot de net i conservat.
També vam veure un altre jardiner que amb un rasclet feia línies a la sorra, no sé com explicar-ho però allò típic dels jardins japonesos. Us poso foto:

Un cop vist el temple vam anar cap al "Path of philosofy" (camí de la filosofia), un camí molt agradable per on solien passar els estudiants i que està ple de frases filosòfiques. (que per cert, primer no el trobàvem, preguntàvem a les botigues de per allà i ningú no tenia ni idea de què era... això em va estranyar... li deuen dir diferent...)
Per fer tot el camí vam trigar una horeta ja que vas passant per el costat de temples i et vas parant.
No sé si va ser per aquest camí o al temple de plata, però els mosquits ens van "acribillar"!! Jo no havia tingut mai tantes picades juntes! Devien ser mosquits transgènics perquè se'ns van inflar molt les cames i ens picaven molt! (us poso una foto de les nostres pobres cames, però crec que no s'aprecien gaire les picades)
Per sort veníem preparats i portàvem "afterbite", però 4 o 5 dies ens va durar la inflamació...

(Les nostres cames plenes de picades)

Pel camí vam anar veient coses curioses, nens que jugaven a una mena de joc d'atrapar, una casa on a dins del menjador hi tenien penjant un vestit de ninja, us gats dins d'una bossa, les típiques casetes japoneses...
No ens donava la sensació que estiguéssim en una ciutat, aquella zona és més aviat boscosa.

Hi va haver un temple que ens va agradar especialment, ara no sé segur si és el que us diré (sóc un desastre amb els noms dels temples) crec que era el temple: Enju-ji temple. Va valer la pena pagar els 500 o 600 yens que valia.

Podies entrar al temple (era molt gran i amb moltes habitacions) i tenia un llac a fora amb un jardí. En teoria no es podien fer fotos, però nosaltres en vam fer igualment!

Per entrar als temples et fan treure les sabates i deixar-les en unes estanteries que hi ha a l'entrada, i ells et deixen unes xancles per fer la visita.
En aquest temple a part de fer-nos posar xancles per entrar, si havies d'anar al lavabo del temple et trobaves que hi havia unes altres xancletes especials per el wc, i et treies les que t'havien deixat i et posaves les altres i quan acabaves tornaves a fer el canvi. Són tan pulcres i nets!

A part d'haver-hi els vàters amb botonets que us vaig comentar, també hi ha un altre tipus de wc, els que en diuen d'estil japonès... aquests no em molen pas! XDD

Un cop vam haver fet tot el camí de la filosofia, vam anar a dinar a un restaurant que vam trobar per allà, i per 1100 yens vam menjar bastant bé i amb postres incloses.

A la foto no es veu, però vam menjar fulles arrebossades! jeje i eren bones eh?? El que hi ha a la part de sota a la dreta no em va agradar gens... tenia un gust molt dolent!

A la tarda vam anar a veure el Heian (Tori gegant), el palau imperial i no vam arribar a temps de veure el castell de Nijo... Tancaven a les 5 i vam arribar-hi a les 4:30 i ens van dir que les últimes visites acceptades eren a les 4... M'ho reservo per el proper viatge!

Després vam anar per la zona de Gion altre cop a veure si veiem més Maikos o Geishes però no en vam veure cap més... De Gion vam anar a Pontocho (un carrer molt estret ple de restaurants tradicionals entre d'altres que sembla que estiguis al Japó de fa molts anys...), i després vam anar altre cop a Teramachi a mirar més botigues! jejee
Hi havia una botiga d'estampació de samarretes que tu podies triar una frase amb japonès i te la posaven. Jo em vaig fer estampar "I love Tokyo" a davant i el meu nom en japonès a darrera. En Yesu també es va fer una samarreta amb una frase relacionada amb el bàsquet.

A més a tothom que trobàvem que anés vestit amb kimono li demanàvem per fer una foto! Érem guiris totals!!! jajaa (durant els dies que vam estar a kyoto no vam veure gairebé cap occidental... com si estiguéssim sols!)

Aquella nit vam anar a comprar el sopar a un combini i ens ho vam menjar a prop d'una plaça de Teramachi asseguts en uns cubs de pedra. Estava boníssim i super barat!!!

I per rematar el dia vam acabar a un Karaoke!! No podia marxar de Japó sense anar-hi! Va ser molt divertit i per sort tenien cançons en anglès, castellà, italià.... Jo volia cantar-ne alguna en japonès d'alguna sèrie manga, però qualsevol sap quina cançó vol escollir... jeje
L'edifici del karaoke era molt xulo, tenia unes 7 plantes, com si fós un hotel. Tu anaves allà deies quanta estona hi volies estar i et donaven una clau (igual que a un hotel). Anaves a l'habitació que t'havia tocat i allà tenies sofàs, microfons per cantar, una pantalla pel Karoke, el llistat de cançons.... i inclús podies demanar que et deixessin una pandereta! XDD
Tan tímids que són els japonesos, doncs si els veiéssiu als Karaokes... estan on fire allà! jajaa
A més a molts karaokes tens barra lliure o sigui que imagineu-vos....

Després del Karaoke vam caure morts a l'hotel... a més durant el dia va fer molta calor (per variar) i això fa que et cansis encara més...

Blogger Comment

1. quina bona pinta el dinar!!!!!!!!!!!!!!! G_G

lo de les sabatilles per entrar al bany, es veu que tb ho tenen ales cases, si et convidessin a una casa privada i a la entrada del bany troves altre tipus de sabatilles ja saps perqué son ;)

son molt pulcres si!!!

karaoke....uooo si aconsegueixo anar a un veure si trobo alguna cançoneta d'un anime que m'agradi G_G

ResponElimina
  2. Jo vaig intentar buscar alguna cançó d'anime però com que tot estava amb les lletres en japonés no entenia res... XDDDD
    Nosaltres vam anar a 3 karaokes diferents i només diré que aquest és el més cutre, els altres eren temàtics! Ja us explicaré!

3. joer com mola xDDDD

una pregunta, el busos al japó paran ells a les parades o també els hi has de fer un gest com aquí?

ResponElimina
  4. Tiene buena pinta ese karaoke!!

akasha, en los autobuses hay botones para solicitar la parada, al menos en los que yo me subí.

5. eso para bajar,no? yo digo en la calle, para que te recoja xD

ResponElimina
  6. Akasha83, si que paran. Tu te esperas en la parada y siempre paran. Almenos los que yo cogí cuando veían gente esperando se paraban un momento.

:D

7. Eis, excelent diari.

M'ajudarà molt a planificar el meu. Jo vaig 8 dies a Tokio amb el hotel reservat, pero estic pensant de fugarme el 2 día cap a Kyoto. Pasar 1 nit allí. Un altra nit a Osaka, una altra nit a un altre lloc i la 4 a un altre lloc i tornar cap a Tokio.

Fer excursio a Monte Fuji i els restants dies per veure Tokio, jeje. ¿Em costarà molt car els hotels per japó?

A part del vuelo + hotel, porto uns 2000€-2500€ per a gastar per alli, 2 persones.

ResponElimina
  8. Hola Dome, m'alegro que t'hagi agradat el diari! Espero que et serveixi! :)

Els hotels a Japó solen estar bé de preu (a menys que vulguis anar a un hotel de gran luxe), si vols et diré els que vaig anar jo que estaven molt bé!!

A Kyoto et recomano l'hotel: K'S Kyoto (està casi al costat de l'estació principal de trens i és molt còmode per anar a visitar coses)
    Et deixo aquí la web:

A Osaka no hi vam dormir cap nit, però el que pots fer si tens el Japan Rail Pass (bono de trens de japó) és agafar un tren des de Kyoto a Osaka (amb el tren bala només tardes uns 25-30 minuts), passar el dia allà i tornar a la nit a dormir a Kyoto.

Ahh i llavors també et recomano anar a visitar Hiroshima i l'illa de Miyajima! Miyajima és el que em va agradar més de tot el viatge!!!
    Des de Kyoto amb un tren bala tardes unes dues hores i mitja fins a Hiroshima i amb un matí pots veure la illa de Miyajima i a la tarda a Hiroshima.
    A Hiroshima també hi ha l'hotel K's house Hiroshima que surt bé de preu:

I per dormir a Tokyo nosaltres vam estar a l'hotel Sakura House Ikebukuro i molt i molt bé! Sortia bé de preu i estava ben comunicat amb els transports!

Aquí et deixo la web:

Espero que et serveixi la info i bon viatge!!! :p