Nara

dimarts, 29 de novembre del 2011
Després d'haver descansat del viatge per Miyajima, Hiroshima i Osaka, el divendres 26 tocava excursió a Nara a veure els famosos cèrvols "malparits"! jeje

Vam agafar un shinkansen des de Kyoto i en uns 50 minuts vam arribar a Nara. Feia un dia magnífic sense ni un núvol però una calor insoportable!! Eren les 10 del matí quan vam arribar i estavem a uns 39 graus... ufff jo em moria... A part no vaig dur crema sola i vaig quedar com una gamba i amb marca de paleta total! (Sobretot penseu a portar gorres, crema solar, banos i el que sigui si aneu a Japó a l'estiu!)

Al costat de l'estació de Nara hi ha l'oficina de turisme, i vam parar-nos a buscar un bon mapa i que ens expliquessin una mica el que podiem fer per allà (tot i que ja m'ho havia mirat quan feia el planning del viatge).

Des de l'estació fins a la zona de temples de Nara hi ha uns 10-15 minuts a peu. Ens van passar molt ràpid perquè mentre vas cap als temples passes per un carrer ple de botigues (Naramachi) amb la tira de souvenirs i coses típiques de Nara.
Allà vaig aprofitar per comprar alguns regals que havia de portar a la gent, com ara papers per fer origamis per la meva mare, una nina molt xula de papiroflexia i els papers i instruccions per fer-ne per el meu compte (no tinc fotos d'això perquè m'ho van embolicar i ho vaig regalar... casummm)...
Com que feia tanta calor (a les 10 del matí!!) entrar a les botigues era com anar a un oasi... no s'hi podia estar al carrer!

El primer temple que et trobes és el Kofukuji Temple (estava en obres) i un parell de Pagodes (de 3 i de 5).

Vam estar uns 40 minuts per aquesta zona ja que vam estar en una espècie de font on hi havia moltes estàtues budistes (crec...aixx em faig un lioooo) que els hi havies de tirar aigua i anaven tapades amb mocadors vermells. Els vam batejar com a budes-San fermines (perquè ens recordaven a San Fermines amb els mocadors). Perdoneu la meva ignorància amb el tema d'aquestes estàtues... no sóc una experta amb aquest tema... ho he intentat buscar bé però no ho he sabut trobar... :S

Totes les figures tenien una tassa amb aigua a davant... desconec el significat d'aquest ritus

Com que tothom que passava els hi tirava aigua, jo no podia ser menys!

A la zona de les pagòdes vam trobar els famosos cèrvols de Nara, coneguts per la seva mala ostia! jaja
Els cèrvols de Miyajima són uns angelets en comparació amb aquests!
Tot i que m'havien advertit de que donar-los menjar era perillós perquè venien tots de cop i quan s'acabava el menjar mossegaven, nosaltres vam comprar un paquet de galetes per cèrvols (està ple de venedors de galetes per allà).

(semblen tranquils però no us en refieu!)

Tothom donant menjar als cèrvols

(no sé si són paranoies meves, però els de Miyajima tenen la cara més maca)

Cartells advertint dels cèrvols

I què va passar?? Doncs que quan es van acabar les galetes un em va envestir amb les banyes i em va fer un blau a la cama que flipes! Psicopàtaaaa! A més a una japonesa li van mossegar el cul! XDDD (crec que tenim el vídeo!)

(aquest és el simpàtic que em va clavar les banyes)

Com podeu veure està ple, ple, ple de cèrvols!

Ara poso un vídeo meu alimentant els cèrvols. Al vídeo no s'aprecia i sembla que només hi hagi 4 o 5 cèrvols, però crido i marxo corrent perquè de lluny venien 10 o 12 cèrvols més super embalats i amb fam boja! XDDD Per sort no em van fer res! jajaja (però amb els nens petits si que s'atrevien i els hi estiraven la samarreta perquè els hi donessin menjar!)

Després de jugar amb els cèrvols, vam anar cap al Todaiji Temple, el temple més important de Nara i on hi ha el gran Budha! :D
Em va impressionar molt el gran budha! És enormeee i no t'esperes veure un budha tan gran dins d'un temple!

(el núvol de sobre el temple sembla un cor! XDDD)

(Em mola aquesta foto perquè es veu la flama i el temple de fons! ;))

El gran budha! ohhhh

(a fora del temple hi ha aquest encaputxat)

Després d'aquest temple vam anar mirant uns quants temples més que ens trobavem per el camí i vam decidir anar a menjar a un restaurant de per allà al mig del bosc (molava perquè estava casi al costat d'un temple i per allà perdut).
Vam menjar una sopa i carn de vedella molt bona (crec que era cèrvol... això ho vaig saber després...).
I quan marxavem vam veure com un cèrvol robava un paquet de bombons de xocolata d'una botiga. Com que la xocolata no li hauria fet cap bé, li vam mangar! jejee (per el seu bé!!)

La nostra idea inicial era fer un picnic al park de Nara (és preciós), però com que feia tanta calor i no sabiem si ens acosarien molt els cèrvols no hi vam anar.

Després de dinar vam anar en direcció al Mt Wakakusayama on hi ha un mirador des d'on pots veure la vista de la ciutat de Nara.
També hi ha una sala de descans en un temple d'allà on pots pendre café, aigua i estirar-te una estona a descansar.

Llavors vam anar caminat per el voltant del parc de Nara fins a acostar-nos a la zona dels temples de Kasuga taisha i Shin-yakushiji, però només els vam mirar de fora perquè ja estavem cansats d'entrar a temples.

(em recorda a la Kikyo del manga d'Inuyasha)

La calor ens va deixar morts i després de veure aquests temples ja vam tornar a peu fins a l'estació de tren. (sembla que no però durant tot el dia vam caminar mooolt!)

Per el camí no paravem de veure una espècie de carros que transportaven a gent i que els conduien nois carregant-ho a la seva esquena. Us poso una foto perquè s'entengui millor el que vull dir:

A les 4 agafavem el shinkansen i a les 5 erem a Kyoto. Nara la pots veure en 5 o 6 hores, depen de l'estona que t'entretinguis als temples.

La resta de dia ja l'acabaré d'explicar en una altra entrada que ara estic cansada d'escriure ja...jeje

Blogger Comment

1. molt guape sles fotos ^_^

los ciervos macarras!!!!!!!! jajaja jo li diré al meu novio que li doni de menjar xDDD

creo que esas estatuas tambien son de jizo (aunque no parezcan niños) mira te pongo la explicación en español y otor link en inglés (el de ingles no lo he leido que es muy largo, pero vienen fotos, si bajas hay una estatua cuadrada rollo lo que visteis en Nara
    aps en el de castallá explica lo de les pedretes!! (sorry per la barreja de idiomas xD tic dormida jaja)

El meu planning per a Nara es acabar en el Horyu-ji (crec que era així xD) que está una mica mes apartat (s'ha d'agafar bus o tren) es la construcció de fusta mes antiga que es conserva. veure si ens dona temps ^_^

ResponElimina
  2. los ciervos psicópatas! jajajaja

el cartel tiene toda la razón, pueden llegar a ser agresivos

3. Eso, esoo! jaja
    Vaya tela! A ti también te atacaron Celes?

Akasha merci por la explicación! Te encantará Nara!! :)