Miyajima - L´illa

dimarts, 22 de novembre del 2011
Després d'uns dies de descans torno a la càrrega amb el blog! (abans no em torni vaga i em faci pal escriure...).

Avui explicaré la segona part de Miyajima i el gran dia que vam passar per la illa! :)

Vam arribar cap a les 10 del matí després d'hores de viatge i combinacions... (ja ho vaig explicar a l'anterior entrada), i el primer que vam veure en trepitjar l'illa van ser milions de cèrvols! :)

(jajaja quina cara yesu!)

Eres els primers que veiem a Japó (encara no haviem anat a Nara) i ens vam tirar com mitja hora fent-nos fotos amb els cèrvols i mirant que fèien! XDD
I no ens haviem ni mogut 15 metres de l'embarcador! jajaja

És que fa gràcia veure tants de cèrvols per allà com si res.. i es deixen tocar sense problemes! Això sí, vigileu amb el paper (mapes, bitllets, revistes...) perquè quan el veuen se'l menjen i poden arribar a ser agressius i tot! (Sort que els cèrvols de Miyajima són més bons que els de Nara!)

L'illa de Miyajima no és gaire gran i pots fer el recorregut pel poble a peu, a mida que anavem caminant anavem trobant botiguetes molt xules i cèrvols (com no!), inclús alguns intentaven entrar a les botigues per veure si pescaven alguna cosa! jajaa

Després d'uns 10 minuts a peu ja erem gairebé al Tori! És impressionant, no podia parar de fer-li fotos! Ja entenc perquè diuen que és una de les vistes més fotografiades de Japó i del món!

Ens vam parar en un mirador (n'està ple) a fer-li fotos i van començar a venir cèrvols que es van posar a la foto! XDDD jajaja
Però hi va haver un moment que ens vam despistar i nyam!! Un cèrvol ens va mossegar un tros de mapa! XDD I si ens descuidem més es menja la guia! jaja No paraven de perseguir-nos, és molt divertit!

(si amplieu la foto podreu veure el tros de mapa mig menjat! jeje)

(aquest ja volia menjar més mapa! jaja)

A l'època que vam anar a Miyajima, al matí hi havia marea baixa i a partir de les 3 ja començava a pujar. A les 6 de la tarda la marea ja estava a dalt de tot.
Aprofitant que hi havia marea baixa, vam decidir anar caminant fins al Tori per poder-lo tocar i fer fotos.
A la part de sota del Tori, la gent hi deixa monedes enganxades que es queden allà incrustades.

Un cop vist el tori sense aigua vam anar cap al Mt. Misen (explicat a l'entrada anterior).
Quan vam tornar del Misen, ja era l'hora de dinar i vam decidir comprar-nos uns pinxos que venien per allà en una paradeta i menjar-los a l'aire lliure mentre miràvem les vistes. (vam estar mirant preus de restaurants però eren bastant cars!!)
Però va ser un error menjar a l'aire lliure... els cèrvols psicopates van venir i es volien menjar els pinxos! Et seguien a tot arreu i més d'un a la vegada i havies de menjar super ràpid! jaja
Hi va haver un cérvol que no va parar de seguir-me durant 15 minuts! Jo corrent com boja i tots els japonesos per allà rient!

(aquest és el cèrvol cansino que no em va deixar dinar!)

Després de menjar vam anar a veure el temple Daisho-in, és una passada us el recomano!! Sembla ben bé que estiguis al Japó antic! Això sí, feia una cleca de sol important i estavem quedant vermells com unes gambes!

Després vam anar al temple més important de Miyajima, l'Itsukushima Shrine! És un temple flotant a l'aigua, i el gran Tori representa l'entrada al temple.
Miyajima era considerada en l'antiguitat la "Illa Sagrada" i només uns pocs privilegiats la podien trepitjar, per això es fa ver el temple flotant amb el tori a l'entrada.

Més info sobre la història de la illa a la nostra estimada wikipèdia:

El que em va saber greu és que vam haver de veure l'Itsukushima Shrine sense que estigués cobert d'aigua... la marea no havia acabat de pujar i si esperavem a que pujés a dalt de tot ja era massa tard i tancaven el temple... Aviam si al pròxim viatge que faci a Japó el puc veure totalment cobert! ;)

(normalment tot això és aigua... aixxx jo ho volia veure cobert!! jooooo)

Allà al temple hi vam estar més d'una hora, és molt macu de veure i a més té com una espècie de passarel·la des d'on pots fer fotos molt xules de tu i el tori... és munten unes cues importants per fer-se la típica foto, però val la pena! Això sí... vigileu a qui demaneu que us faci la foto perquè us poden tallar el cap com ens va passar a nosaltres... ¬¬'

A la sortida del temple, hi havia un lloc on per 100 yens tu escollies uns palillos que tenien un número i segons els número que t'hagués tocat et donaven un paper o un altre on hi havia una espècie de predicció del teu futur.

Evidentment estava en japonés i no enteniem res... però vam veure a una parella formada per un anglés-francés i una japonesa (de Nagoya ens va dir) i li vam demanar a la noia si ens podia mig traduïr el que posava al paper. No vam entendre gaire res, però almenys més del que posava al paper!
Ens volíem quedar el paper de record, però la noia ens va dir que quedar-se'l portava mala sort i que l'haviem de plegar i penjar-lo fent un nus en una espècie de fustes que hi havia allà. Així ho vam fer, no fós cas que ens portes un malefici! jeje

Després de veure els temples, vam anar als carrers de botiguetes de Miyajima!! Uooooo jo m'ho volia comprar tot!! Vaig sortir carregada de coses! Tot era tan macu!!!
Sobretot les Kokeshi dolls!!! De veritat que me les hagués endut totes! (Al final me'n vaig comprar 3, de diferents tamanys!)

Un consell, com més us allunyeu del centre, més barates són les kokeshi dolls! Si busqueu bé les podeu trobar uns 300 - 400 yens més barates que les botigues principals! ;)
També ens vam comprar una miniatura del Tori per l'habitació!! Quina temptació de comprar-ho tot!!

Al mig del carrer de botigues es pot veure la pala més gran del món!

Després de veure les botigues vam tornar als miradors per veure altre cop el tori! No et canses de mirar-lo!! Eren casi les 6 i per fi la marea estava alta i les vistes eren encara més maques!! (inclús s'havia cobert d'aigua el temple d'Itsukushima!)

Estavem super reventats i a les 6 haviem de ser al Ryokan (hotel tradicional japonés) per instal·lar-nos, prendre un bany termal, sopar... i vam començar a anar cap allà.

Deixo per la pròxima entrada la crònica de com era el Ryokan, el sopar tradicional que teniem encarregat, el bany  i el passeig nocturn per la illa! Aviso que vam fer força el friki! jajaa
Sense dubte Miyajima el que em va agradar més de tot Japó! ;)

Fins la pròxima! ;)

SARA

Blogger Comment

1. com molen els cervols jajajajaja xDDD
    ara falten els ja famosos cérvols macarres de Nara xD

Miyajima te pinta de ser preciós!
    penja fotos del sopar!!!! que jo encara estic indecisa!!!!!

2. I tant!! Tinc tot de fotos dels plats del sopar! jejee
    Jo et recomano que l'agafis perquè per allà a Miyajima al vespre no hi ha gaire res i està guai poder sopar a l'hotel, a més t'ho van explicant tot pas per pas! jejee
    Aquesta nit ho poso! ;)

ResponElimina
  3. ja pero em sembla que de lo que serveixen tant a mi com al meu novio no ens fa gracia moltes coses xDDD potser prefeririem anar a fer un okonomiyaki aviadet xD

4. Miyajima es precioso, la verdad es que no me canso de ver fotos y cronicas sobre miyajima

5. Para mi fue el mejor sitio de Japón! Si hago otro viaje volveré seguro!!! :)
    ;)
    Tendremos que montar un viaje entre foreros! jeje

ResponElimina
  6. Hola Sara! o coneixia el te blog. Veig que l'has reprès després d'una temporada. Així m'agrada, que ens vagis explicant les vostres aventuretes!
    Per cert, tinc un bon record dels cérvols de Nara i Miyajima. Aquest últims, més mansos. Els de Nara, més entremeliatas. Salutacions i us segueixo pel face del blog també!

Respostes
    1. Hola Jordi!
      Moltes gràcies per comentar i seguir-me!
      Ja veus, vaig començar el blog fa anys amb moltes ganes, però per falta de temps i feina el vaig deixar ben abandonat....
      Ara l'he modernitzat i com que acabo de tornar d'Oceania tinc moltes ganes d'explicar les noves aventures! Aviam si sóc constant! jeje
      Jo també us seguiré a vosaltres! :)